Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture objavilo je danas natječaj za davanje u koncesiju hrvatskih autocesta, s procijenjenom vrijednošću 22,5 milijardi kuna, a rok za dostavu prijava je 15. studenoga.
Ministarstvo je u Elektroničkom oglasniku javne nabave objavilo obavijest o namjeri davanja koncesije za javne usluge radi davanja koncesije za upravljanje i održavanje hrvatskih autocesta.
O tome je Ministarstvo izvijestilo i na svojim internetskim stranicama, uz napomenu da se dokumentacija koja se odnosi na taj postupak može, uz prethodnu registraciju, preuzeti na stranici Elektroničkog oglasnika javne nabave.
Riječ je o pregovaračkom postupku s prethodnom objavom, a kriterije za odabir ponude je najviša ponuđena naknada za koncesiju.
Davatelj koncesije je hrvatska Vlada, a zainteresirani, koji žele poslati svoju ponudu/prijavu za sudjelovanje, uz ostalo trebaju dokumentirati svoju pravnu i poslovnu sposobnost, prijave moraju dostaviti na hrvatskom i/ili engleskom jeziku, do 15. studenog do 12 sati, kada bi ponude trebale biti i javno otvorene u sjedištu Ministarstva.
Rok trajanja koncesije je 30 godina, a dodatno se navodi da će "točno trajanje koncesijskog razdoblja biti utvrđeno u drugoj fazi pregovaračkog postupka, a procjenjuje se na 30-50 godina".
Hrvatska je Vlada na sjednici 4. srpnja prihvatila model monetizacije javnog duga Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka-Zagreb kroz dodjelu koncesije za upravljanje i održavanje autocesta na rok od 30 do 50 godina.
Kako je tada rečeno, predloženi model podrazumijeva koncesiju samo na cijelu dužinu izgrađenih autocesta (1.024 kilometara), uz opciju za još 30 kilometara planiranih za izgradnju, ali nipošto se neće moći pregovarati o samo pojedinim, isplativijim dionicama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Pa kako se ne bi sjecao Obrovca npr. Ajmo dalje. Redovito se ne vozim autocestama u Rh ne zato sto ne mogu nego zato sto mi na skoro 400 kuna cestarine do Zg i nazad auto potrosi jos dodatnih 200 kuna goriva vise,a dusa me boli dat toliku lovu ovakvoj drzavi.A ja i starom cestom dodjem do Zga za 4 sata i 15 minuta. Sto sam htio reci.Cestarina ovakva kakva je je izrazito skupa.Npr u Austriji i Sloveniji redovito platim jer mi je to simbolicno u odnosu na ovo deranje koze. A ocito tako razmisljaju i stranci.Pa i ljeti jako puno stranaca ide starim putevima slave i revolucije po razno raznim vukojebinama gdje se moze skratit put.Znaci s obzirom na to sto imamo mozemo jedino gledat sto napravit.Sad je kasno za izac iz projekta koji je napravljen a to znaci da treba srezat cijenu,otpustit “nezaposlene”(pa pola ih tamo u biti i je nezaposleno i vjerujem da ne znaju sto u biti rade vjerujte mi) dat godisnje,mjesecne,sedmicne vinjete pa da vidis para.
Jasno da je obrazovanje najbolji vid ulaganja,ali kakvo obrazovanje ocekivat kad ucitelji u osnovnim i srednjim skolama rade za 3500 kuna. U Svici je placa ucitelja u osnovnoj skoli skoro 10 tisuca franaka na primjer. Ali nama skolstvo i ne treba za stvaranje trgovaca i sobarica. Po meni su to zanimanja za koja im je dovoljna i osnovna skola. Ne razumijem cemu u nas ovoliko doktora znanosti na fakultetima. Pa gdje ce oni dat taj svoj doprinos u proizvodnji kad mi proizvodnje ni nemamo?? U jednoj Njemackoj te titule i imaju smisla u nas su samo teret na ionako jadan privatan sektor.
Frankie
Slažem se sa svime što ste rekli. Žao mi je samo “ko’ psu” da većina naših birača ne rezonira kao nas dvojica ili kao loki07.
Ipak dopustite još jednu nadopunu glede rentabilnosti: ne vjerujem da će autoceste postati rentabilne samo zbog viška otpuštenih. Bit je dnevni promet i to je glavni nerješiv problem. Tko će putovati hrvatskim autoputevima, koliko i zašto? Daj Bože da ih se ipak uspije “monetizirati” ali ja i dalje mislim da je to svjesno samoobmanjivanje iluzijom.
Još nešto važno: veliki a nerentabilni projekt treba sasjeći u korijenu u startu, prije nego što se u njega “ulupaju” – na trošak poreznih obveznika – golema sredstva.
Sjećate li se “političkih tvornica” iz doba socijalizma? Raznoraznih Obrovaca? Logike da svaka republika mora imati po jednu željezaru, po jedan OKI, tvornicu bijele tehnike, rafineriju, Agrokor itd…?
Most preko Pelješca je upravo jedna takva politička tvornica. Ako trebamo spojiti dva dijela hrvatskg teritorija, onda to treba javno jasno i glasnoo reći. A ne “ispd žita” tražiti nekakve “ekonomske isplativosti”. Sve južno od Splita jest i ostat će super-pasivno još nekoliko decenija i nema se što povezati s čim (vidi amalizu dr. Ive Bičanića).
Kategorički tvrdim da bi se taj novac mogao daleko bolje i opravdanije uložiti drugdje – u školstvo, obrazovanje, infrasruktura u i oko Dubrovnika itd.
@Marx
Po pitanju rentabilnosti evo zasto je to nebitno.Jer drzava ne polazi od sebe i nitko u vlasti ne sagledava problem s aspekta drzave.Ajmo rec da su nerentabilne.Ajmo rec da rade s minusom pitanje kolikim.Sad ih prodamo(damo u koncesiju) i dodje gazda i posalje 6000 ljudi kuci i vidi cuda odjednom su rentabilne.ALi kome.Novom vlasniku.A ovih 6000 ce past drzavi na sisu plus sta ce s obzirom da nemaju placu manje ili nista trosit i postavlja se pitanje sto drzava ima s tim sto ce ceste nekom drugom biti rentabilne(vidi rekli smo Vam da mogu biti rentabilne vidite kako su strancu rentabilne).Pa drzavi je po mome bolje da su njoj nerentabilne nego da su nekom drugom rentabilne jer ce suma sumarum izgubit vise novca dugorocno s tim sto ce nekom drugom biti rentabilne nego da su drzavi bile gubitas. O tome se radi.Ta kalkulacija je bitna,a s obzirom da nikoga ne interesira jasno da je sve skupa nebitno.
“Lako je tuđim ku*cem gloginje mlatit”.
A većina na ovom Forumu koji neće sami su rješili svoj problem racionalno.
A Linić ni ova Vlada neće ništa rješiti.
Uključite se u raspravu