Petak 17. srpnja za lanac trgovina Robin sa sjedištem u Križevcima važan je dan iz dva razloga – u mjestu Zrinski Topolovac danas prijepodne otvara novi poslovni prostor, 49. u nizu i prvi izvan Koprivničko-križevačke županije, u susjednoj Bjelovarsko-bilogorskoj, a navečer starta 3. Robin ljetno kino, ciklus projekcija filmova pod (vedrim) nebom u centru Križevaca, kojem je Robin suorganizator i sponzor.
U tvrtki se objema “akcijama” vesele jer znaju da potrošačima i građanima daju što žele i što su čekali. Robin trgovina obuhvaća dućane manjeg formata, zovimo ih kvartovskima ili jednostavno trgovinama mješovitom robom, no izrasla je u lanac koji se širi i koji s terenskom ekspanzijom raste i u poslovnim rezultatima.
I ako je suditi po direktoru Robinu Šatvaru, ne posustaju. “Ove godine već smo otvorili četiri trgovine veće od 200 kvadrata, a nakon ove danas do kraja godine otvaramo još dvije”, kaže nam 28-godišnjak po kojem lanac i nosi ime, a nadjenuo mu ga je otac Renato, osnivač trgovine prije 20 godina.
Posao danas vode Robin i njegova 35-godišnja sestra Nikolina, udana Samardžija. Ravnopravni su direktori, ona vodi i pekarstvo. Proizvode kruh i pekarske proizvode, s kapacitetom od 5000 kruha i isto toliko peciva dnevno, koje plasiraju u dio svojih trgovina, one u koprivničkom dijelu županije opskrbljuju tamošnji pekari.
Upravo su u Robinu zaštitili ime Križevački kruh i jedini su proizvođač koji ga smije koristiti 10 godina. Rade ga u više vrsta, neke na temelju tradicionalnih receptura, direktor ne krije da žele podsjetiti na nekadašnje proizvode Mlinara, koji je u Križevcima djelovao stotinjak godina do potpunog preseljenja u Zagreb.
“Što je više moguće se radi ručno i svježe je po 2-3 dana. U pekarstvu imamo najmoderniju tehnologiju, a razmišljamo o novom većem pogonu”, kaže Šatvar, a Ante Samardžija iz pogona, njegov šogor, kaže da ondje radi 30-ak ljudi i da se u pekarstvu brzo šire te da je za 3-4 godine moguće preseljenje u veći prostor.
Robin trgovine imaju ukupno 250 zaposlenih i često su ti radnici oni koje kupci dobro poznaju budući da su njihovi objekti nerijetko jedini za opskrbu u seoskim sredinama. Šatvar kaže da ne drže cijene kakve bi se možda od malih dućana i očekivale.
“Ove smo godine ušli u NTL grupu i svaki tjedan velikim lancima pariramo s akcijama na 50-200 proizvoda. Cilj je da svugdje kupac ima dobar osjećaj pa zato svaki objekt posebno i dizajniramo, nabavljamo novu opremu i novi interijer. Bilo bi dobro da se svaka trgovina bavi time, da bude uređena i poželjna, a ne na glasu kao skupa i prljava”, smatra mladi poduzetnik i dodaje da su lani u prihodima prešli 100 milijuna kuna, godinu ranije imali su 83, a da ove godine planiraju doseći 120 milijuna.
“Mi smo koronom bili najmanje pogođeni jer su ljudi morali biti vezani u svojim mjestima i morali kod nas kupovati. Imamo i dostavu koju ćemo jačati”, ističe Šatvar. Nije ih puno ugrozila ni zabrana rada nedjeljom u karanteni, kaže da im je promet blago pao i prebacio se na subotu i ponedjeljak.
U vezi (ne)rada nedjeljom, pak, misli: “Na vagi smo, više sam da bude neradna, lakše je tako dogovarati s ljudima, no onda odluka mora vrijediti za sve u trgovini i da nema iznimki”, zaključuje križevački trgovac.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu