Obiteljska tvrtka TTO Thermotechnik iz mjesta Dražice, općina Jelenje, u četvrtak je otvorila vrata novoj proizvodnoj hali u investiciji vrijednoj više od 21 milijun kuna. Zahvaljujući tom ulaganju u tvrtki je zaposleno 26 novih ljudi koji će u mjestu 15-ak kilometara udaljenom od Rijeke proizvoditi razdjelne ormariće za sustave grijanja namijenjene većinom inozemnim tržištima. Od ukupne investicije, tvrtka je 7,6 milijuna kuna osigurala putem bespovratnih EU sredstava, a ostatak je financiran vlastitim sredstvima i kreditom HBOR-a.
“U zadnje vrijeme troškovi financiranja dosta su se smanjili, prosječni trošak nam je ispod tri posto”, zadovoljno kaže direktor TTO Termotechnika Radisav Drljević koji je sa sestrom Tamarom Vukušić vlasnik te proizvodne tvrtke. U Dražicama se izrađuju razdjelnici za toplovodna grijanja (koji nemaju veze s kontroverznim razdjelnicima koji su punili novinske stupce, op.a.), kao i razdjelni ormarići, pokrovi, stanice za pripremu tople vode, regulacijski setovi i kompaktne stanice. Najnovije ulaganje omogućit će zaokruživanje proizvodnog procesa unutar kuće te smanjiti potrebu za ‘outsourcingom’. Čak oko 90 posto njihove proizvodnje namijenjeno je izvozu, a manji dio orijentiran je na domaće tržište.
“Mi smo proizvođači izvornog proizvoda (robne marke, op.a.) pa se samo na domaćem tržištu i okolici naši proizvodi pojavljuju pod imenom Thermotechnik, a na ostalima pod imenom njihovih kupaca s kojima zajedno razvijamo i individualiziramo proizvod”, kaže Drljević. Ključno tržište je Europska unija, ponajviše Njemačka, Austrija, Finska, Španjolska, Italija, Mađarska, a na listi tržišta su i Turska, Libanon, Čile i Sjeverna Amerika. Promet tvrtke koja je u 28 godina narasla do veličine da zapošljava 106 radnika, dosegnuo je lani 10 milijuna eura, a dobit je porasla 13 posto. Problem im je u posljednje vrijeme pronalaženje djelatnika zbog iseljavanja, iako su plaće oko pet posto više od državnog prosjeka za pojedinu spremu.
“Krajnje je vrijeme da se nešto u vezi toga hitno poduzme”, upozorava Drljević. Budući da je proizvodna površina povećana na 6000 kvadrata, i dalje računaju na rast. “Moramo pronaći daljnji prostor za širenje jer zahvaljujući toj investiciji, ali i prethodnim potezima, ove godine imamo rast prometa i proizvodnje za 30 posto”, kaže Drljević najavljujući ekspanziju programa oko razdjelnika i plan da u godini dana lepezu prošire s tri do četiri nova proizvoda.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu