Bernarda Cecelja, vlasnica i direktorica tvrtke Bernarda, govori o problemu zapošljavanja mladih, stipendijama i praksama koje se nude u tvrtki, tajni uspjeha Bernarde u inozemstvu te novim ulaganjima u turističku-hotelijersku djelatnost.
Ove godine priključili ste se projektu Poslovnog dnevnika Iskustvo zlata dijeli koji osobama s invaliditetom i onima slabijeg materijalnog stanja omogućuje praksu u vodećim domaćim kompanijama? Što vas je motiviralo da podržite projekt i gdje vidite njegove najveće vrijednosti?
Svaka osoba zaslužuje priliku za učenje, rad, definiranje karijere, ali i financijsku samostalnost, bez obzira na invaliditet i materijalno stanje. Poduprijeti mlade, dati im vjetar u leđa na početku karijere može biti odskočna daska po pitanju njihova samopouzdanja i odgovornosti prema društvu. Mladima, državi i poslodavcima više vrijedi dati mladima priliku i otvoriti im vrata u svijet radnog iskustva nego prepustiti ih sustavu i držati ih na ‘socijali’.
Mi smo svakodnevno suočeni s deficitom ljudi koji žele raditi. Sa srednjim školama i Gospodarskom komorom pokrenuli smo programe i prezentacije poticanja mladih na obrtnička zanimanja. Nudimo stipendije i plaćene prakse svim zainteresiranim učenicima koji svoju karijeru i profesionalni razvoj vide u Bernardi. Ne vidimo razloga zašto osobe s invaliditetom i slabijeg imovinskog stanja ne bi dobile tu priliku.
U proizvodnju kreveta i madraca krenuli ste prije 25 godina. Danas imate kompletno zaokruženu proizvodnju kreveta i madraca i regionalni ste lider u proizvodnji krevetnih sustava s 250 zaposlenih ljudi. Što bi istaknuli kao najvažnije točke vašeg uspjeha?
U počecima i osnivanju poduzeća nisam zamišljala da će se ovako stvari odvijati. Cilj mi je bio zaposliti pedesetak ljudi. Međutim kako se tržište razvijalo, tako smo se i mi sve više i više širili. Stvorili smo ime, za inovacije i kvalitetu se brzo pročulo i eto narudžbe samo stižu i stižu. Najvažnije od svega je ne svaštariti već se usmjeriti odnosno specijalizirati u jednom segmentu. Bez obzira o kojem se proizvodu radi, važna je posvećenost poslu i nastojanje da budete najbolji. Tijekom svih ovih godina poslovanja nismo dana kasnili s plaćom ili bilo kakvom drugom financijskom obavezom i istovremeno smo uvijek ostavljali dio sredstava za ulaganja u nove tehnologije poput najnovijih strojeva u našoj branši, ali i ulaganja u inovacije. Kad razmotrimo naše proizvode, moramo priznati da oni nisu trendovski proizvodi, već proizvod koji se kupuje jednom u nekoliko godina, a konkurencija je zaista velika. Da bi bili posebni, uz našu kvalitetu, moramo tržištu ponuditi ono što drugi nemaju, naravno, u sferi našeg znanja i poslovanja. I zato su naše inovacije ‘perjanice’ naših proizvoda.
Sumirajući 20 godina poslovanja, mogu reći da je formula za uspjeh, barem naša – rad, red, disciplina, ulaganje u nove tehnologije i inovacije!
Izvozite oko 85% proizvodnje, a Bernardini kreveti i madraci mogu se naći u najpoznatijim svjetskim hotelskim kućama poput Kempinskyja, Holiday Inna, Sheratona, Intercontinentala, Hiltona, Radissona itd. Kako tumačite tu veliku prepoznatost izvan granica Hrvatske?
Za svakog korisnika važan je zdrav i kvalitetan san. Mi smo prvi promovirali zdravo spavanje. Zdravo spavanje znači imati kvalitetne, prirodne materijale u izradi madraca koji se tada individualno prilagođavaju svakom spavaču. Kvalitetni materijali jamče kvalitetan proizvod, inozemno tržište cijeni proizvode provjerenih i certificiranih sirovina. Uz kvalitetu važna je i inovativnost proizvoda. Kako bi udovoljili potrebama zahtjevnog tržišta, krevetni sustavi Bernarda ne samo da su rezultat aktualnih svjetskih trendova u proizvodnji kreveta i madraca, već mnogi od njih svojim inovativnim rješenjima postavljaju nove standarde kvalitetnog zdravog spavanja. Da bi jamčili kontinuitet kvalitete, uveden je niz certifikata poput certifikata ISO 9001:2008 i certifikata kvalitete proizvoda kao što su certifikati LGA instituta u Nürnbergu, Šumarskog fakulteta sveučilišta u Zagrebu, centra Euroinspekt-drvokontrola Slavonski brod i naravno znak hrvatske kvalitete.
Ministarstvo za obrt, malo i srednje poduzetništvo proglasilo vas je tri puta, A CROMA čak četiri puta poduzetnicom godine, a dobitnica ste i mnogih domaćih i inozemnih priznanja za inovativnost. Što za vas znače ta priznanja i koliko vas motiviraju za daljnji rad?
U zadnjih nekoliko godina, priznanja za rad su se nanizala. Posebice kada je u pitanju žensko poduzetništvo. Golemi je uspjeh kada vas sredina prepozna kao uspješnu osobu, a mogu reći da osim hrvatskih institucija zalaganje, trud i rezultate prepoznaju i svjetske institucije. Svaka nagrada i priznanje ima svoju priču i zauzima posebno mjesto u mom srcu. Bilo bi nekorektno prema onima koji su mi dodijelili priznanje da nešto izdvajam. Sve su mi drage, svaka je primljena s posebnom zahvalnošću i iza svake stoji puno rada. Naravno da je svako priznanje poticaj za daljnje napredovanje.
Koji su daljnji planovi Bernarde, namjeravate li širiti proizvodnju i osvajati nova tržišta?
Uz proširenje proizvodnih kapaciteta ušli smo i u turističke vode. Dugotrajno uspješno iskustvo u suradnji s najvećim europskim hotelskim lancima bilo je povod za ulaganja u turističko-hotelijersku djelatnost. Posebno ističem projekt u Varaždinskim Toplicama gdje se gradi hotel zdravstvene wellness-tematike, restoranima s organskom hranom, uzgojenom bez ikakvih pesticida. Živim u Varaždinskim Toplicama koje su još od davnina poznate po ljekovitoj vodi i koje imaju najdužu tradiciju termalnog liječenja u istočnoj Europi. No na žalost u zadnjih 40 godina nije se puno ulagalo.
Osim gradnje hotela, u Varaždinskim Toplicama prije mjesec dana otvorili smo restoran koji posjetiteljima priča jednu sasvim posebnu enogastronomsku priču. Posebnost restorana su namirnice uzgojene po biodinamičkim načelima te starim izvornim sortama i kojima je sačuvana punoća boje, mirisa i okusa. Ukratko vrhunski specijaliteti koji nikog ne ostavljaju ravnodušnim. v
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu