Iako službena statistika o posjećenosti Zagreba u prosincu još nije objavljena, adventski rezultati poslovanja zagrebačkoh hostela pokazuju rast u odnosu na prošlu godinu, s tim da je popunjenost bila najjača u dane vikenda i u Silvestarskoj noći, u kojoj su neki hosteli postigli čak ljetne cijene. Međutim, iako je pad cijena hostelskih usluga u Zagrebu u prošloj godini konačno zaustavljen, cijena noćenja u niskoj sezoni od 70 do 90 kuna po krevetu i dalje je preniska za profitabilno poslovanje. Nastavlja se konsolidacija tržišta kroz zatvaranje dijela hostela ili vlasničko preslagivanje, svjedoče najjači zagrebački hostelijeri za Poslovni dnevnik.
“Prosinac je i prošle godine po prometu bio najjači mjesec nakon srpnja i kolovoza, a iako su cijene bile nešto niže od ljetnih, bilo je dana u kojima su dosezale ljetne iznose, primjerice, u novogodišnjoj noći, kad smo bili kompletno puni”, kaže Niko Skrivaneli, suvlasnik hostela Shappy i jedan od začetnika hostelskog biznisa u Hrvatskoj.
70-90kuna
stoji noćenje u zagrebačkim hostelima u niskoj sezoni
Skrivaneli dodaje da se ova zima od prošlih razlikuje po značajnom porastu broja gostiju s lokalnog tržišta, odnosno iz Hrvatske i regije, što je ciljna skupina koja je hostelima jako važna.
“Nastojimo privući lokalno tržište jer će se ti gosti češće vraćati i znatno više daju lokalne preporuke nego stranci koji uglavnom prolaze kroz Hrvatsku i Zagreb, odnosno sve druge destinancije u koje se uglavnom ne vraćaju”, pojašnjava Skrivaneli.
Goran Osredečki, vlasnik hostela Chillout, tvrdi da je poslovanje ove zime na razini prošle te ističe da su hoteli u Adventu prošli bolje od zagrebačkih hostela.
“Popunjenost zagrebačkih hostela u prosincu u prosjeku je između 35 i 40 posto, to je bolje nego prošlih godina, no još ima jako puno prostora za poboljšanje. Puni smo bili tijekom vikenda, a to su petak i subota te na Staru Godinu. Lokalaca je bilo nešto više nego prošlog prosinca, no i dalje većina hrvatskih građana koji dolaze na Advent radije odabire hotele nego hostele”, kaže Osredečki.
Siječanj je tradicionalno najslabiji mjesec u kojem se doslovno preživljava, svjedoče poduzetnici. Čini se da najbolje prolaze oni koji se nisu ograničili samo na usluge smještaja, već dio prihoda ostvaruju u ugostiteljstvu. Dijelom i zbog toga Osredečki je prije dva mjeseca ušao u novu investiciju otvorivši restoran Njummy u središtu grada s domaćom kuhinjom. Tvrdi da je u prosincu imao jako dobar promet, bez obzira na velik broj kućica na otvorenom koje su imale gastronomsku ponudu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu