U Rijeci se danas otvara novi trgovački centar pod imenom Marti retail park, u kojem je otvoreno novih 100-tinjak radnih mjesta, a popunjenost prostora sa zakupcima iznosi vrlo visokih 95% te dolazi niz poznatih brendova od kojih su neki po prvi put u Rijeci. Riječ je o atraktivnoj lokaciji koja obuhvaća otprilike četvrtinu tamošnjeg stanovništva, a investitor je Amec Rijekatekstil čije poslovanje već 15-ak godina vodi predsjednik Uprave Dragan Rukavina.
Ukupna vrijednost investicije planirana je u iznosu od 12 milijuna eura, no trenutno ostvarenje na nešto je nižoj razini od oko 11,7 milijuna eura, od čega se otprilike 2,5 milijuna eura tiče ulaganja u kupnju zemljišta i starih zgrada za složen zahvat rekonstrukcije, dok preostali dio čine građevinski radovi – glavni izvođač je bio GPK Krk (preko 52% projekta je izveo), kao i komunalna davanja. Projekt je zanimljiv višestruko, pa tako i zbog svojih potencijala, a svakako i s investicijske strane, jer je Amec Rijekatekstil u mješovitom vlasništvu tvrtke Valest International Z.S.E. iz Ujedinjenih Arapskih Emirata i hrvatskog poduzetnika Mirka Pavičića, jednog od najistaknutijih riječkih biznismena.
Svojedobno je bio i jedan od direktora Brodokomerca, dok je danas još i jedan od suvlasnika robne kuće Ri te ima značajne dionice u novom nekretninskom projektu u zagrebačkom Španskom, u sklopu jednog od najvećih trgovačkih centara, kroz preuzimanje nikad dovršenog centra Leclerc, gdje se početak građenja očekuje krajem ove godine. Kako bilo, Pavičić ističe kako je projekt Marti izveden jako brzo, a partneri su, kaže, zadovoljni. "Novac nikad nije bio jeftiniji, a banke nas rado prate jer imaju povjerenja u naše projekte", dodaje Pavičić.
Neke od ključnih odrednica projekta vezane su spomenutu izvanserijsku dinamiku realizacije "zacrtanog", jer ne samo da je izveden u rekordnom roku te da sam po sebi predstavlja novo iskustvo, odnosno pionirski iskorak riječke tvrtke u industriju developera, nego se smatra i da je zabilježio 100%-tni uspjeh zbog svoje preciznosti, zadržavši se u cijelosti u okvirima terminskog segmenta poslovnog plana. Nije probijen niti jedan dan još lani postavljenog roka, za koji se inače moglo čuti da mnogi, uključujući i izvjesne konzultantske kuće, ustvari nisu bili skloni pokloniti povjerenje da je takva mogućnost – realna.
Dodatni utezi naime vezani su i uz poznate probleme na tržištu, počevši od manjka velikih građevinskih tvrtki i radnika, no na gradilištu na predjelu Martinkovca, kojem inače gravitira i stanovništvo naselja Srdoči, zadnjeg u Rijeci izgrađenog prije Domovinskog rata, radili su i radnici iz Indije, Ukrajine i Srbije, što po tko zna koji put potvrđuje da postojeći bazen građevinarima nije dostatan. Vrlo smo zadovoljni s glavnim izvođačem te s 10-ak kooperanata, a usto imali smo i dobru pripremu.
180 milijuna
kuna prihoda ostvario je lani Amec Rijekatekstil
U listopadu, dakle kad još nismo imali građevinsku dozvolu, rekli smo da će otvorenje biti u drugoj polovici kolovoza, a to smo s velikom preciznošću ostvarili", kaže Rukavina. Projekt je izveden zahvaljujući samoj po sebi skupljoj rekonstrukciji postojećih objekata od gradnje novog, a posrijedi su veleprodajni prostori i skladišta koji su kupljeni u stečaju riječkog Elektromaterijala.
Tako je nastao suvremeni kompleks od 15.200m2 bruto površine u sklopu tri hale, no ukupno je oko 8800m2 površine čistih poslovnih prostora gdje su u zakup ušli, uz Spar koji tamo posluje od 16. kolovoza, i mnogi drugi poznati brendovi: DM, Pepco, Tedi, Sport Vision, Sinsay, CCC, Mana moda, Amadeus, KIK, Sancta Domenica, FINA, Očna optika Optimed, Farmacia Bio Sport, Pet Centar i EXC. Ukupno ih je 19, uključujući i kockarnicu čije se otvorenje neslužbeno očekuje krajem godine, tako da je ostao tek jedan prostor za koji su u tijeku pregovori.
Za gradonačelnika Rijeke Vojka Obersnela današnji događaj ima važnost zbog najmanje dva aspekta, a to je stvaranje novih radnih mjesta i ponude na navedenom predjelu gdje je manjkala. "Pokazuje se da unatoč svemu postoji veliki interes za otvaranje novih trgovačkih centara, a ovaj je u jednom velikom dijelu grada koji do sada nije imao takvu ponudu, pa vjerujem da će biti prihvaćen od strane potrošača", kaže Obersnel. Amec Rijekatekstil, pak, tvrtka nastala spajanjem dva subjekta – Ameca koji je poznati dobavljač brodova raznim robama, poznatog i po suradnji s najvećim svjetskim proizvođačima alkoholnih pića te Rijekatekstila koji je nedavno obilježio 70 godina postojanja, u 2018. imao je nešto više od 180 milijuna kuna ukupnog prihoda, što je rast od blizu 5% u odnosu na 2017.
U vlastitim objektima u nizu gradova, tretiranih od Uprave kroz prizmu zasebnih profitnih centara, u zakupu imaju velike domaće i internacionalne brendove. Ipak, dio poslovanja razvijaju i kroz model u kojem je tvrtka u zakupu brojnih atraktivnih gradskih prostora u središtu Rijeke, gdje rade po modelu franšiznog poslovanja (Max Mara) ili, što je češće, kroz ugovore o komisiji. U njihovom prostoru u riječkoj robnoj kući posluje, primjerice, New Yorker, s tim da su njihovi zakupci svi s dugotrajnim ugovorima, od 5 do 10 godina, pa i duže.
S investicijom u vlastiti reteail centar potvrđuje se da se sve više okreću nekretninskom biznisu, za čije jačanje kao poluga tek može poslužiti novi projekt centra u Zagrebu, za koji navodno imaju i privatne partnere. Vodi ga Blaž Pavičić (sin osnivača), član Uprave Amec Rijekatekstila, a neslužbeno se vrijednost projekta kreće između 60 i 65 milijuna eura.
Zahuktali su i pregovori oko izvođenja, pa prema riječima Dragutina Kamenskog, vlasnika Kamgrada, ta tvrtka ima velike izglede da taj posao ugovori, i to zahvaljujući referencama poput izgradnje najvećeg šoping centra u Istri – pulskog Max Cityija. Prema sadašnjim najavama, do kraja godine mogli bi početi s radovima, no ostaje za vidjeti koja će od povezanih tvrtki nastupiti kao investitor.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Koji bullshit od teksta…
Uključite se u raspravu