‘Novi zakon o infrastrukturi za električna vozila trajat će tek dvije – tri godine’

Autor: Darko Bičak , 06. rujan 2021. u 22:00
U Hrvatska je trenutačno 600-tinjak punionica za električna vozila/D. JARAMAZ/PIXSELL

Procjene su da je za postojeći vozni park e-automobila u EU dovoljno punionica, no one nisu kompatibilne sa svim vozilima.

Iako je od ukupno 2,2 milijuna registriranih osobnih vozila u našoj zemlji, tek oko 2000 električnih, činjenica je da je e-mobilnost i u Hrvatskoj postala realnost.

Broj vozila na električni pogon nesumnjivo će rasti i jasno je da postoji sve veća potreba za pratećom infrastrukturom, prije svega punionicama.

Stoga je Vlada uputila u javno savjetovanje novi Prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o uspostavi infrastrukture za alternativna goriva.

Kako sami ističu, ovom regulativom se ne razmatraju nove investicije i troškovi za državni ili lokalne proračune, već se fokus stavlja na usklađivanje tehnologije kako bi svi električni automobili mogli koristiti sve dostupne punionice.

2

milijuna punionica cilj je koji je postavio EU do 2025. godine

Naime, procjene su da je za postojeći vozni park e-automobila u Europskoj uniji dovoljno punionica, no problem je to što one nisu kompatibilne sa svim vozilima.

Iako je akcijski plan iz 2017. godine predviđao da se u Uniji i Velikoj Britaniji do 2020. otvori 440 tisuća punionica za električna vozila, procjene su da ih ima oko 250 tisuća.

Do 2025. godine taj bi se broj trebalo povećati na dva milijuna, a do 2030. na tri milijuna. Hrvatska ih trenutno, prema zadnjim podacima Eurostatu, ima 600-tinjak.

Postavljanje okvira

Hrvoje Prpić, predsjednik udruge vozača električnih vozila “Strujni krug”, smatra da je novi zakon koji se donosi direktiva Europske unije te da samo postavlja okvire koje treba provesti u praksi.

“Donošenje zakona ne znači da će svi problemi biti riješeni, a s druge strane, problemi se rješavaju i bez zakona. Prvi dio zakona se odnosi na uspostavljanje jedinstvenog registra punjača vođenog od strane Ministarstva prometa. Međutim, mi već imamo rješenje u obliku PlugShare aplikacije gdje su popisani i vrlo detaljno dokumentirani svi punjači tako da je taj problem riješen”, pojašnjava Prpić.

Prpić

Donošenje zakona ne znači da će svi problemi vezani za infrastrukturu biti riješeni, a s druge strane, problemi se u praksi rješavaju i bez zakona.

Drugi problem – postavljanje većeg broja ultra brzih punjača na TEN-T koridor je također riješen u manjem obimu jer danas svaka benzinska postaja na autocesti do Dubrovnika ima postavljen punjač, dodaje Pripić

Nova pravila

“Doduše, ne radi se o brzinama predviđenim novim zakonom, ali sasvim dovoljno za broj vozila koja se danas nalaze na našim cestama. Kao predsjedniku hrvatske nacionalne udruge za elektromobilnost bit će mi izuzetno drago vidjeti polja punjača na koridoru TEN-T gdje će se vozila dopunjavati za samo pet do deset minuta, jer će se raditi o 350 kW punjačima.

Iako je AFID (alternative fuel infrastructure) direktiva donesena tek nedavno u Europskoj uniji, već je u tijeku izrada nove regulative (AFIR) koja bi išla još više u smjeru popularizacije električnih vozila”, kaže Prpić.

Prvi čovjek “Strujnog kruga” upozorava da sve to znači da je ovaj zakon u stvari privremen i trajat će možda 2-3 godine dok ne dođe regulativa koja će dodatno povećati broj punjača, njihovo označavanje i pojednostaviti postavljanje novih.

Komentirajte prvi

New Report

Close