Novi zakon donosi drastične kazne zbog prekršaja u prometu koje mogu biti i do 20 tisuća kuna

Autor: Poslovni.hr , 06. ožujak 2019. u 08:32
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Prošlu godinu obilježilo je 317 smrtnih slučajeva.

Prolazak kroz crveno, odbijanje alkotestiranja, vožnja bez vozačke, kazna od 20 tisuća kuna ili 60 dana zatvora. Sve to moglo bi uskoro dočekati vozače, piše Dnevnik.hr.

Prometni stručnjak Rajko Horvat objašnjava zašto je važno shvatiti ulogu u prometu. “Ukoliko nećemo prihvatiti činjenicu da smo svi sudionici i da svojim ponašanjem utječemo na tu sigurnost, onda se samo zakonom neće moći postić ta sigurnost“, kaže Horvat.

Prijedlog je i oduzimanje vozila, pri čemu se naglasak daje na recidiviste. “Zakonom je prediviđeno da nakon dva pravomoćno izrečena prekršaja vi ostajete ili bez vozila ili bez dozvole. To je praksa drugih europskih država i ona se pokazala vrlo učinkovitom. Znači, nije usmjerena da se ne ostvari, nego suprotno“, objasnio je Horvat.

Prošlu godinu obilježilo je 317 smrtnih slučajeva. Od početka godine do danas cesta je u Hrvatskoj odnijela 36 ljudskih života. Crnu statistiku sa sunčanim danima popunjavaju motociklisti.

S više od 40 tisuća kilometara godišnje na dva kotača, motociklist Igor Kukec Brmbi je itekako svjestan početka moto-sezone. “Hladan asfalt je veliki neprijatelj nama bajkerima jer vrijeme zagrijavanja i vrijeme postizanja karakteristika prijanjanja guma je puno, puno duže. Čak je nemoguće postići u ovo vrijeme na ovim temperaturama normalne vozne karakteristike“, objasnio je Kukec Brmbi.

Velika zamka je i u kamenju ostalom od zime, padovi su u takvim situacijama neizbježni. No ostale situacije u prometu se mogu ublažiti, prije nego krenete voziti cestom, vježbanjem na poligonu.

Željko Marinović iz Udurge MotoGymkhana objasnio je kako. “Čisto odete na poligon autoškole i napravite nekoliko osmica, vratit će se osjećaj ravnoteže i ponovno će se vratiti taj osjećaj. Naravno, tu vještinu treba vježbati konstantno“, zaključio je Marinović.

Jednako konstantno kao i tolerantnost svih sudionika u prometu, prenosi Dnevnik.hr.

Komentirajte prvi

New Report

Close