Novi trošak za željezničke operatore?

Autor: Poslovni.hr/Hina , 28. lipanj 2013. u 12:52
Photo: Matija Topolovec/PIXSELL

Sabor je danas raspravio prijedlog zakona sigurnosti i interoperabilnosti željezničkog sustava, a oporba je upozorila da Vlada nije predvidjela dodatni novac za funkcioniranje agencije za sigurnost željezničkog prometa.

Sabor je danas raspravio prijedlog zakona sigurnosti i interoperabilnosti željezničkog sustava, a oporba je upozorila da Vlada nije predvidjela dodatni novac za funkcioniranje agencije za sigurnost željezničkog prometa pa će novo tijelo morati financirati operatori, koji su ionako u poteškoćama.

Ivan Šuker (HDZ) nezadovoljan je zbog "guranja zakona u zadnji čas".

Upozorio je da su proračunska izdvajanja za HŽ s 2,9 pala na 1,32 milijarde kuna, da se stanje u HŽ-u nije popravilo, a da se zakonom operatoru nameću nove obveze, bez dodatnog novca.

"Vi onima koji nemaju novaca, naprosto ne mogu živjeti, ne mogu disati namećete dodatne obveze za djelatnost nove agencije", kazao je Šuker i dodao da je "naprosto smiješno predložiti ovakav zakon bez grča na licu i reći da nije potrebno osigurati dodatni novac".

Laburist Mladen Novak uvjeren je da je podjela HŽ-a posljedica aljkavo i zlonamjerno prevedenih europskih direktiva, koje, tvrdi, uopće nisu nalagale takvu podjelu.

Upozorio je da je u vrijeme donošenja takvog zakona pomoćnik resornog ministra bio čovjek koji je kasnije završio na čelu HŽ Infrastrukture, tvrtke kojoj su pripale sve nekretnine HŽ-a i gotovo kompletna javna nabava.

Podsjetio je na slične slučajeve i u drugim tvrtkama, a posebno je apostrofirao bivšeg ministra prometa Ivicu Mudrinića, koji je nakon razdvajanja HPT-a na pošte i telekomunikacije, završio na čelu profitabilnog HT-a, dok je, tvrdi Novak, HP i danas u poteškoćama.

"Državni tajnik iz vremena liberalizacije poštanskih usluga odjednom završio kao jedan od čelnih ljudi jedne od konkurentskih firmi, koja je HP-u i danas nelojalna konkurencija", rekao je Novak.

Ustvrdio je i da je HŽ Cargo morao kupovati kolosjeke od DIOKI-a, kako bi pomogao toj tvrtci u poteškoćama.

"Mediji su objavili da je to bilo direktno po nalogu sadašnjeg ministra financija gospodina Linića, da je kolosjek kupljen za 17 milijuna kuna, a struka kaže da je pitanje je li mu realna vrijednost i milijun kuna", rekao je Novak.

Podsjetio je da je HŽ Cargo danas pred stečajem te upitao hoće li netko snositi odgovornost za takve poteze.

Zamjenik ministra prometa Željko Antešić suglasan je da je stanje na željeznicama loše i da je sustav godinama zanemarivan.

"To je možda najkiselija jabuka koju je morala zagristi ova vlada, ali opredjeljenje ove vlade usmjereno je upravo prema željeznici, kao što je opredjeljenje vlade Ivice Račana bila cestogradnja", rekao je Antešić.

Sabor je kratko raspravio konačni prijedlog zakona o prijevozu u cestovnom prometu i prešao na glasovanje o ranije raspravljenim točkama.

Komentirajte prvi

New Report

Close