Novi koncesionar još ne može stupiti na teren, ilegalni korisnici ne žele se maknuti

Autor: Marija Brnić , 05. studeni 2020. u 07:00
Poduzetnici iz Krila Jesenice, koji su osnovali Yacht Club Vranjic, prema ugovoru o koncesiji najavljuju da će u 30 godina uložiti 40 milijuna kuna

Tvrtka Yacht Club Vranjic ni pola godine od dodijeljenog pomorskog dobra ne može početi posao.

Gotovo pola godine nakon što je Vlada odobrila 30-godišnju koncesiju na pomorskom dobru na području nekadašnjeg brodoremontnog brodogradilišta Vranjic tvrtki Yacht Club Vranjic odabranoj na javnom natječaju, novi koncesionar još nije ušao u posjed. Proteklih dana lokalni mediji su prenosili vijesti o ponovnom dramatičnom pokušaju da država koncesionirano područje oslobodi dosadašnjih korisnika, koji tamo posluju bespravno, te omogući ulazak Yacht Clubu Vranjic. Riječ je o tvrtkama R.L.E. iz Solina i Vijac iz Trogira, čiji su vlasnici još ljetos poručivali da neće dopustiti ulazak, prijeteći čak i samozapaljenjem.

Inspekcija postavila ploču, ali…

Inspekcija Ministarstva mora postavila je u kolovozu na ulaz koncesioniranog područja ploču o zabrani njegova korištenja, no stanje na terenu nije se promijenilo, jer inspekcija nema ovlasti nikoga protjerati. No, ni novi pokušaj ulaska države u posjed još nije dao rezultata. Potvrđuje to odvjetnik Kruno Peronja koji u ovom nezapamćenom slučaju zastupa Yacht Club Vranjic.

“Nismo još u posjedu, još čekamo da država preuzme područje i da se potom obavi primopredaja”, kaže Peronja, te nastavlja kako tvrtke koje neovlašteno koriste taj prostor, koje naziva “nasilnicima” i dalje priječe mjerodavne državne službe da preuzmu prostor pomorskog dobra. Zbog akcija za kojima su ti poduzetnici posezali proteklih dana nakon što je država postavila zaštitarsku službu, poput zavarivanja lokota na ulaznim vratima i “onesposobljavanja” njihova kombija, pokrenuti su i kazneni postupci protiv njih. I oni su pokrenuli prijave zbog ulaska zaštitara na područje na kojem oni djeluju i za koje s državom, tvrde, vode pravnu bitku. Glavnu riječ tu ima Mirko Rapić, široj javnosti poznat kao najveći porezni dužnik, a koji je na koncesionirano područje ušao prije 15-ak godina kupnjom remontnog brodogradilišta na lokaciji u Vranjicu kroz stečajni postupak tadašnjeg vlasnika Viktora Lenca.

Još moraju čekati, a imaju posla

U međuvremenu je to područje postalo pomorsko dobro i Rapić tvrdi da mu je obećano obeštećenje, koje nikad nije dobio. U međuvremenu je i njegova tvrtka završila u stečaju, a Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture više puta pokušavalo provesti natječaj za davanje koncesije. Prvi koji je uspio je lanjski, na kojem je odabran Yacht Club, no tu odluku Vlade R.L.E. i Vijac pokušavaju pravno osporiti sporom protiv države, tvrdeći da je odabrala tek osnovanu tvrtku bez ikakvih referenci u poslu za koji dobiva koncesiju. I taj postupak je u tijeku. “Mi doista nemamo ništa protiv tih ljudi. Yacht Club je udovoljio svim propozicijama natječaja i njihova je ponuda prihvaćena kao najkvalitetnija. Riječ je inače o mladim poduzetnicima koji itekako imaju iskustva, dolaze iz obitelji koje imaju tradiciju brodara, predali su potrebna jamstva i sada čekaju da započnu s investicijom”, kaže Peronja.

Činjenicu da postoji neriješen odnos bivših korisnika i države po njemu treba rješavati, no izvan pomorskog dobra.

Ovako svi stječu opravdanje da traže obeštećenje, uključujući i Yacht Club. Poduzetnici iz Krila Jesenice koji su osnovali tu tvrtku Dražen Ercegović, Jure i Špiro Rakuljić i Tihomir Zemunik, spremni su odavno zasukati rukave, jer posla na remontu jahti imaju, a moraju čekati. Prema ugovoru o koncesiji koji su Kriljani službeno potpisali u srpnju, u idućih 30 godina investirat će 40 milijuna kuna i otvoriti 70 radnih mjesta, a važno ulaganje od 6 milijuna kuna predviđeno je i u zaštitu okoliša, Vranjičanima izuzetno važno pitanje.

“Želimo u svakom slučaju dati potporu državi za energičnije provođenje zakona”, kratko poručuje Peronja, no ova prilično apsurdna situacija u Vranjicu nije, nažalost, dobra poruka za ulagače, koji problem najmanje očekuju u realizaciji ugovora za koncesiju koju daje država.

New Report

Close