Nove dizalice u riječnim lukama za ostvarenje milijun tona tereta

Autor: Ivana Barišić , 03. prosinac 2007. u 06:30

U Luci Vukovar puštena je u rad četvrta dizalica, a u Luci Tranzit ugovorena je kupnja nove dizalice

Dok je u Luci Vukovar d.o.o. nedavno puštena u rad četvrta dizalica nosivosti 16/27 tona što će omogućiti da se u ovoj riječnoj luci istovremeno može pretovarati četiri vrste tereta, odnosno prekrcavati roba s četiri različita broda, u osječkoj Luci Tranzit d.o.o. kao članici našičke Nexe grupe početkom ove godine ugovorena je kupnja dizalice kapaciteta 20/10 tona čija je vrijednost 1,8 milijuna eura, a u rujnu je potpisan ugovor za još jednu dizalicu kapaciteta 5/6 tona. Time će se ukupan broj dizalica u Luci Tranzit sa sadašnjih pet, među kojima je i jedna plovna, povećati na sedam. Osječani tako računaju da će do 2010. godine ostvariti više od milijun tona pretovara različitih roba, dok su realizaciju takvoga plana već za kraj ove godine očekivali Vukovarci. Plan im je omela odluka WTO o šećeru, a kojega su do sada prekrcavali za susjednu BiH, objasnio je za nedavna puštanja u pogon nove dizalice direktor Luke, Tomislav Mihaljević. Stoga u Vukovaru računaju kako će do kraja godine izmanipulirati oko 920.000 tona tereta. “Šećera smo ove godine imali manje za gotovo oko 80.000 tona, a na žalost i oko 100.000 tona manje imamo željezne rudače iz rudnika Omarska koji je odlazio za Rumunjsku. Istovremeno smo pretovarili više željezne robe, umjetnoga gnojiva i paleta blokova osječke Opeke, koja se također izvozi u Rumunjsku. Povećanje obujma poslova, a u skladu s tim i ostvarenje plana od milijun tona roba godišnje, očekujemo tijekom iduće godine zbog Željezare u Zenici u BiH, ali i najavljenog početka rada Gospodarske zone Vukovar”, istaknuo je tada Mihaljević potkrjepljujući svoje navode brojkom od 656.000 tona pretovarenih roba do kraja rujna, a što je za dva posto manje nego su imali lani u istom razdoblju. U Luci Tranzit računaju kako su na dobrom putu da ostvare ovogodišnji plan od 600.000 tona tereta iako su zbog niskoga vodostaja rijeke Drave izgubili između 50.000 i 70.000 tona.

Najvećim dijelom ovdje se prekrcava ugljen, troska, umjetno gnojivo, željezna ruda, željezo, limovi, žitarice, uljarice i specijalni tereti. Montaža novih dizalica trebala bi, prema najavama pristiglim iz Uprave Luke Tranzit, započeti ovih dana, dok bi one u funkciji mogle biti krajem veljače iduće, 2008. godine. Od kada su postali članicom Nexe grupe, 2004. godine, pa do sada, u ovu je osječku tvrtku investirano oko 3,5 milijuna eura s čime je, između ostaloga, izgrađen i pogon za proizvodnju betona na lučkom području, a očekuje se i gradnja skladišta. Kronični problem koji tišti Luku Tranzit jest plovnost rijeke Drave tijekom cijele godine, ali se nadaju kako će on biti riješen, a u tome očekuju i pomoć države čime će se, uz stvaranje lučkoga bazena za obavljanje lučkih djelatnosti i izgradnju nove okomite obale, stvoriti potrebni uvjeti za razvoj Luke prema master planu, a što bi prema srednjoročnom planu trebalo rezultirati pretovarom od milijun tona roba u riječnom prometu, a u dugoročnom i više od tri milijuna tona. Sama luka usko je povezana i s nekoliko članica Nexe grupe za koje obavi pretovar između 170.000 i 180.000 tona, a ta bi se brojka, računaju, mogla povećati osiguravanjem dolazaka većih brodova što bi se reflektiralo na povećanje izvoza opeke, crijepa i drugih proizvoda članica Nexe grupe.

Komentirajte prvi

New Report

Close