Novak i Ružić na Uljaniku žele primijeniti model iz Kraljevice

Autor: Marija Brnić , 08. rujan 2019. u 22:01
Zvonimir Novak je bio šef uprave brodogradilišta Kraljevica, Foto: G. KOVAČIĆ/PIX

Ministar Horvat obećao da proizvodnja u Puli neće stati.

Odbor vjerovnika Uljanika d.d. iskoristio je zakonsko diskrecijsko pravo za odabir novog stečajnog upravitelja i imenovalo Mariju Ružić umjesto Damira Majstorovića.

Njegov koncept za stečajni plan po ocjeni predstavnika države nije bio zadovoljavajući, a na novome se već započelo s radom. Ako je suditi po ministru gospodarstva Darku Horvatu, nakon 3. maja iskoristit će se pravne mogućnosti da se očuva proizvodnju brodova i u Puli, a kakav bi plan mogao biti, može se naslutiti već iz ranijih najava HorvatovA pomoćnika Zvonimira Novaka. On je prije pola godine, prije otvaranja stečaja Uljanika, izjavio da se trebA sjetiti primjera Kraljevice, gdje ‘stečaj nije značio kraj’.

“Pojavio se privatni investitor koji je na tom području dobio koncesiju i pozitivno posluje, zapošljava stotinjak ljudi…”, podsjetio je Novak na ono što je uslijedilo nakon gašenja škvera u Kraljevici u kojem je posljednji mandat šefa uprave, 2012. odradio upravo on, te je osobno, po službenoj dužnosti, u kratkom roku zatražio otvaranje stečaja prezaduženog brodogradilišta. Današnji angažman nove Uljanikove stečajne upraviteljice Ružić, inače Riječanke, očito nije koincidencija, jer je ona provela i postupak likvidacije Kraljevice, u kojoj je koncesiju potom dobio Dalmont. Kraljevica i Uljanik, istina, nisu jednako velik zadatak, jer u Uljaniku su sve brojke, od vrijednosti brodova, broja zaposlenih do dugovanja, neusporedivo veće, kao što su i apetiti lokalnih zajednica dijametralno suprotni, premda se u Puli nastoje prikazati kao branitelji brodogradnje.

Sada kada je i službeno jasno rečeno da će država kao glavni vjerovnik poduzeti potrebne poteze da se brod za prijevoz automobila, famoznu gradnju 514, preda na dovršetak riječkom škveru, u Uljaniku ostaje samo jedan brod za dovršiti, brod za prijevoz stoke br. 526. No, za njegovu gradnju treba pozamašno ulaganje, jer je u fazi od 40% završenosti. U daljnjem postupku stečaja država će provesti procjenu vrijednosti 514-ice i ući će u posjed, te prijeboj duga Uljanikovih tvrtki i 3. maja, u kojem će se nastaviti gradnja, dok je po upućenima mala vjerojatnost da država financira dovršetak 526-ice.

Neslužbeno se čuje kako bi za Uljanik opcija koju će se razrađivati biti oformljivanje gospodarske cjeline koju bi se prodalo nekom od zainteresiranih strateških partnera, koji bi dalje svježim novcem pokrenuo proizvodnju brodova. Kao jedan od mogućih kandidata, premda se posljednjih mjeseci iz njegovih redova tvrdilo da ga zanima samo suradnja na izgradnji brodova, a ne i vlasništvo, spominje se Glenn Moroney, vlasnik australske tvrtke Scenic za koju je izgrađen posljednji brod u Uljaniku, impresivni polarni kruzer.

Komentirajte prvi

New Report

Close