Vozači autobusa u javnom gradskom prijevozu u Hrvatskoj moraju o osobnom trošku nabaviti memorijske kartice za digitalni tahograf kojim se bilježi vrijeme vožnje, stanke i odmori, prevaljeni put i brzina vozila. Cijena jedne takve kartice je oko 580 kuna.Tako će više od tri tisuće vozača autobusa javnog gradskohg prijevoza u Hrvatskoj za te kartice morati ukupno izvdvojiti više od 1,7 milijuna kuna. No i tvrtke koje obavljaju javni gradski prijevoz poput zagrebačkog ZET-a, splitskog Prometa ili dubrovačkog Libertasa, imat će zbog toga milijunske troškove kako bi nabavili opremu za digitalizaciju voznog parka. Samo ZET će to koštati 2,1 milijun kuna.
U Sindikatu hrvatskog vozača upozoravaju da nema nikakve zakonske osnove za te milijunske troškove. Tako navode da Uredba EU br. 165/2014 o tahografima u cestovnom prometu navodi da se oni ugrađuju i koriste u vozilima registriranima u državi članici koja služe za cestovni prijevoz putnika ili dobara i na koje se primjenjuje Uredba (EZ) br. 561/2006. A u toj potonjoj Uredbi se navodi da se ona ne primjenjuje na cestovni prijevoz koji obavljaju vozila koja se koriste za prijevoz putnika na linijskim vožnjama na udaljenosti do 50 kilometara. “Zakonom o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu nije posebno uređeno područje linijskog prijevoza putnika, tako da ostaju na snazi navedene Uredbe EU”, objašnjava Miljenko Gočin, predsjednik SHV-a.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu