Kulturni život u Hrvatskoj nije bio u potpunosti zaustavljen zbog pandemije koronavirusa kao što je to slučaj u pojedinim zemljama, no masovnija okupljanja bila su većinu vremena onemogućena. Ovom mišlju vodili su se Hrvatska gospodarska komora i Ministarstvo kulture i medija koji su jučer predstavili internetsku platformu Sigurna okupljanja (okupljanja.hr) za procjenu rizika događanja i sigurnu regulaciju javnih okupljanja tijekom pandemije. Platformu su lansirali uz partnerstvo Stožera civilne zaštite RH i Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, istaknuvši je kao veliki korak prema povratku u “staro normalno” za organizatore događaja i posjetitelje. U trenutnoj fazi platforma obuhvaća događanja koja uključuju profesionalni kulturno-umjetnički sadržaj, a funkcionira tako da pomoću provjerenog algoritma brzo i jednostavno procjenjuje koliki je rizik događanja te je li sve u skladu s mjerama.
Upozorava na izmjene mjera
“U slučaju promjene mjera sustav će im izdati upozorenje, a i omogućit će varijacije s obzirom na mjere po županijama. Ako je sve u skladu s preporukama, organizatoru se izdaje certifikat, a posjetiteljima šalje poruka da je okupljanje za njih sigurno”, kaže potpredsjednik HGK za industriju i održivi razvoj Tomislav Radoš. Platforma Sigurna okupljanja ima i informativni i edukativni segment u kojem će se nalaziti sve posljednje odluke, preporuke, mjere pomoći, modeli financiranja. Događanja će se pohranjivati u bazi, a epidemiolozi će imati na raspolaganju evidencijski alat za analizu utjecaja okupljanja na epidemiološku sliku i za identifikaciju potencijalnih novih žarišta.
Trenutno je dovršen testni model platforme s ključnim funkcionalnostima, a od jučer je u ponudi zainteresiranima, posebice organizatorima događanja, na uvid kako bi se putem njihovih komentara uvela dodatna poboljšanja. Javno savjetovanje o platformi otvoreno je do 20. svibnja.
Dugoročni cilj je da se ova platforma, u suradnji s nadležnim tijelima i institucijama, proširi i na druge oblike okupljanja poput konferencija, sportskih i drugih vrsta događanja. Operativna verzija trebala bi biti dostupna čim epidemiološke okolnosti dopuste, a tome u prilog svakako će ići i procjepljivanje.
Podaci EY Future Consumer Indexa pokazali su kako 46% ispitanika smatra da se još mjesecima neće osjećati dovoljno sigurno da odu na neki koncert, a njih 21% kaže da će se toga bojati još godinama.
Radoš kaže kako je cilj platforme ukloniti taj strah i vratiti posjetiteljima povjerenje. Kreativna industrija doživjela je snažan udarac, posebice jer je godišnji promet kreativnih i kulturnih industrija (KKI) na razini Europske unije prije Covid pandemije bio 643 milijarde eura, a branša je zapošljavala osam milijuna ljudi.
Zapošljavaju 120.000 ljudi
Tomo in der Mühlen, predsjednik Zajednice kreativnih i kulturnih industrija HGK, istaknuo je kako treba staviti naglasak na kreativu kao biznis. Također, prema okvirnim dostupnim podacima u KKI sektoru u Hrvatskoj u 2015. godini bilo je zaposleno oko 120.000 ljudi, dok je udio sektora u BDP-u Hrvatske bio oko 2,3 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu