Nova luka Vukovar, projekt koji bi mogao potaknuti gospodarski oporavak ne samo u okvirima Vukovarsko-srijemske županije, već i šire, bit će danas u županijskom sjedištu javno predstavljen potencijalnim korisnicima i lokalnim uzvanicima.
Analizu toga golemoga investicijskog zalogaja, u optimalnom scenariju procijenjenog na čak 825 milijuna dolara, potpisuje Vitomir Luketa, vlasnik tvrtke CM Expert, koja već ima iskustvo na sličnom zadatku vezanom uz Luku Rijeka. Temelj za novu vukovarsku luku, radnog imena Bršadin, odluka je Sabora iz 2011. godine o gradnji višenamjenskog kanala Dunav-Sava u kojoj stoji da se "luka može graditi etapno, a izgradnja kanala može se realizirati neovisno o dinamici izgradnje luke".
Prema projekciji koja će biti predstavljena javnosti, riječ je o investiciji kojom se na vrhuncu aktivnosti, u 30. godini osigurava godišnji pretovar veći od 4,1 milijun tona tereta uz 25 tisuća radnih mjesta. Luka bi zauzimala površinu od 740 hektara, a sastojala bi se od operativne obale tipa "češalj" maksimalnog kapaciteta 23 veza. Operativna obala koncipirana je za smještaj terminala tekućih tereta, rasutih i sipkih tereta, generalnih tereta, frigo tereta, terminala za drvo te terminala za kontejnere i RO-RO terete, dok bi se u zaleđu smjestile zona robnih terminala, gospodarska zona, zona robnih pričuva te poslovno-trgovačka zona.
Predviđeno je i prometno povezivanje sa željezničkom infrastrukturom, konkretno s Lukom Rijeka na prometnom koridoru Podunavlje-Jadran. U inicijalnom projektu stoji da je riječ o javno-privatnom partnerstvu Vlade RH, Lučke uprave i odabranog koncesionara. Luketa smatra kako u realizaciju toga važnog gospodarskog projekta treba uključiti ne samo lokalne adrese, već pozvati i članice Europske unije koje se nalaze uz Dunav te korporacije koje imaju interes za ulaganja u taj prometno i geostrateški važan infrastrukturni projekt.
Hrvatska svoj izniman položaj u europskoj prometnoj mreži, ali i šire, još uvijek ne koristi onako kako bi mogla. Upravo je Luka Vukovar jedna od točki koje u toj križaljci imaju važno mjesto. Zakasnimo li s ulaganjem, kaznit će nas prvi susjedi. Slovenija već investira u Kopar, a i Srbija privodi završnici velike planove o novoj luci na Dunavu u Pančevu. Za novu luku Vukovar interes su navodno već iskazali i inozemni investitori, pa ne treba gubiti vrijeme.
Luka Vukovar u brojkama
U pretovaru još nije oboren prijeratni učinak
Luka Vukovar u 2015. realizirala je pretovar 303.920 tona tereta, što je 23 posto više nego u 2014. Do 1991. godišnja količina pretovara iznosila je 1-1,2 milijuna tona robe namijenjene uglavnom za tržište BiH. Najbolja poslijeratna godina bila je 2006. sa 915.798 tona robe. Lučki prostor u Vukovaru ugošćuje i brojne turističke kruzere, tijekom prošle godine pristalo ih je 287, dok je za ovu godinu najavljen dolazak čak 303.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Hoce kockice ce bit na casama od jogurta kojima ce ovih 25000 radnika obavljat ukrcaj i iskrcaj.
A hoce li imati kockice na sebi?
825 mil dolara? Znači luka vrijedi nekih 200mil ostalo će se oprati kroz građevince i završiti u đepovima korumpiranih, na teret poreznih oveznika!? Jesam dobro skužio ili? 🙂 Nije loš plan pošto se može prati novac vječno ako kojim slučajem luka bude negativno poslovala što hoće, jer će morati negativno poslovati pa će država fino subvencionirati milijarde kuna da 25000 ljudi ne ostane bez posla. Jer će neko unutar luke krasti novac.
Genijalan plan u biti!
Taman kad ovo zaživi i Hrvtska počne s otplatom toga kredita koji će biti vjerojatno barem na stotinjak godina , Kinezi će imati tehnologiju teleportiranja kontenjera s kraja na kraj svijeta …
Uključite se u raspravu