Njemačko gospodarstvo zapalo je u teškoće. Hoće li se to odraziti na turističku sezonu u Hrvatskoj?

Autor: Poslovni.hr , 18. ožujak 2025. u 11:10
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL

Tema poskupljenja na Jadranu prošle je godine bila vrlo aktualna i izražena.

Među četristotinjak milijuna turista, koliko ih godišnje za odmor izabere Mediteran, u mnogim zemljama dominiraju Nijemci. Ponajveći svjetski putnici i u Hrvatskoj su tradicionalno gosti broj jedan. Osim što su najbrojniji, njemački su turisti i među najvjernijima hrvatskoj obali, ali i ujedno i među najomiljenijima, kako je prije više godina pokazala jedna anketa. Domaćini ih vole, kako su tad kazali, jer su skromni, uredni, na sve paze kao da je njihovo. Otad je broj njemačkih gostiju kod nas na odmoru praktički, kad se izuzme pandemija, samo rastao, piše Večernji list.

Promijenilo se jedino to da je i jako njemačko gospodarstvo u međuvremenu zapalo u teškoće. O tome što će to značiti za putovanja Nijemaca u ovoj godini, jesu li jadranska poskupljenja od lani i preklani pokvarila izglede za uspješnu sezonu te o drugim aktualnostima vezanima za ovo veliko emitivno tržište, razgovaramo s Romeom Draghicchiom, direktorom predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Frankfurtu.

Sezona glavnih turističkih sajmova u Njemačkoj je završila, je li sad jasnije koliko će i kamo njemački građani putovati ove godine? Nakon završetka razdoblja pojačane potražnje za turističkim aranžmanima, koje su do kraja veljače pratili i popusti, mogu se uočiti trendovi koji će obilježiti potražnju njemačkih potrošača za ovogodišnju ljetnu sezonu. Glavni je zaključak da će situacija na njemačkom tržištu biti stabilna te da se ne bi trebala znatno razlikovati od prošlogodišnje pa se procjenjuje da će broj putovanja Nijemaca iznositi oko 69 milijuna. Dakle, za sada možemo zaključiti kako određena gospodarska kretanja neće snažnije utjecati na turističke tijekove s njemačkog tržišta.

Hrvatska im ostaje u top-deset kad je riječ o ljetnom odmoru? Hrvatska je 2024. bila na šestoj poziciji među inozemnim destinacijama. Na istoj je poziciji bila i 2019., no tržišni udio 2024. iznosio je gotovo jedan postotni bod više u odnosu na 2019. To znači da je, iako na istoj poziciji, tržišni udio Hrvatske u prošloj godini bio znatno veći nego prije pandemije i da je pozicija Hrvatske ukupno povoljnija.

Ima li izgleda da Nijemci u godini kad ih opterećuju recesija i poskupljenja kod kuće, a onda i više cijene u turističkim destinacijama, u Hrvatskoj ponove rekordna 3,4 milijuna dolazaka iz 2022.? Unatoč izazovima poput recesije i rasta cijena, njemački turisti i dalje pokazuju jako velik interes za putovanja, posebno prema destinacijama koje nude dobru vrijednost za novac. Rezultati iz 2022., kada je Hrvatska ostvarila 3,4 milijuna dolazaka i 25 milijuna noćenja njemačkih turista bili su odlični. Naime, u sezoni 2022. pojedine konkurentske destinacije još se nisu bile u potpunosti oporavile od COVID krize niti su se organizirale kako bi privukle veći broj njemačkih turista. Veliki problem predstavljale su i aviolinije zbog čega je znatan dio turističkog prometa iz Njemačke bio preusmjeren prema destinacijama lako dostupnim cestovnim pravcima, a tu je Hrvatska kao destinacija odlično kotirala te smo ostvarili jako dobre rezultate. Lani smo ostvarili oko 3,2 milijuna dolazaka Nijemaca što je također odličan rezultat za koji je važno naglasiti da je bolji od rezultata iz razdoblja prije pandemije.

Prošlog i pretprošlog ljeta njemački su gosti dosta prigovarali zbog poskupljenja na Jadranu. Je li ta tema još aktualna? Tema poskupljenja na Jadranu prošle je godine bila vrlo aktualna i izražena. Ona i dalje postoji, ali nije toliko naglašena. Naime, poskupljenja se ne odnose samo na hrvatski turizam, primjetan je rast cijena i u ostalim destinacijama, a sigurno je i da samo tržište sve više prihvaća činjenicu da vrijednost hrvatskog turističkog brenda raste. Ipak, u svim ovim okolnostima najvažnije je da kao destinacija i dalje budemo prepoznati po kvalitetnoj ponudi, odnosno po nuđenju dobrog omjera vrijednosti za novac.

Hrvatska više nije niskobudžetna turistička destinacija. Slijedi li ove i idućih godina smjena gostiju; od Nijemaca sa skromnijim budžetom prema imućnijima? Hrvatska se sve više profilira kao destinacija za turiste s većom platežnom moći, no i dalje pruža raznoliku ponudu koja može zadovoljiti različite budžete. Očekuje se da će se taj trend nastaviti i u narednim godinama. Već sada, u skladu s ponudom pojedinih destinacija, Hrvatsku posjećuju različiti profili gostiju iz Njemačke – od onih s višom do onih sa srednjom platežnom moći. Pritom gosti sa srednjom platežnom moći ostvaruju veći tržišni udio. Ipak, u apsolutnim brojkama, Nijemci čine znatan dio gostiju koji u Hrvatskoj bukiraju i skuplje aranžmane.

Što ostaje glavni hrvatski turistički adut na njemačkom tržištu? Glavni aduti Hrvatske na njemačkom tržištu ostaju nepromijenjeni: prekrasna obala, bogata kulturna baština, vrhunska gastronomska ponuda te mogućnosti za aktivni i održivi turizam. Osim toga blizina destinacije, gostoljubivost domaćina i sigurnost destinacije hrvatske su komparativne prednosti.

Cijeli članak pročitajte ovdje.

Komentirajte prvi

New Report

Close