Očekivanja kompanija o cijenama blago su porasla u rujnu, prvi puta u nešto više od godinu dana, rekli su ekonomski stručnjaci instituta ifo-a sa sjedištem u Münchenu.
Ifov ‘cjenovni’ indeks porastao je u rujnu za 1,1 bod u odnosu na kolovoz, na 15,8 bodova. Posebno je snažno poskočio u ugostiteljstvu, za čak 49 bodova.
Vrijednost indeksa izražava razliku između kompanija koje planiraju podići cijene i onih koje ih planiraju sniziti.
Poskupljenja najavljuje i većina proizvođača automobila, prema rastu vrijednosti indeksa za 13,3 boda.
U građevinskom sektoru prevladavaju pak tvrtke koje planiraju sniziti cijene, prema negativnoj vrijednosti indeksa, a njihov je broj u rujnu još blago porastao, zbog slabe potražnje, objašnjava istraživač ifo-a za ekonomske prognoze Timo Wollmershäuser.
“Vjerojatno će trebati još vremena da Europska središnja banka postigne ciljanu razinu inflacije od dva posto”, zaključuje stručnjak njemačkog instituta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu