Nove, niže cijene parkiranja do 25 posto počinju vrijediti za deset dana. Tako je odlučila zagrebačka Gradska skupština na prijedlog gradonačelnika Milana Bandića. Umjesto 10 kuna za sat parkiranja u prvoj zoni građani će plaćati osam, u drugoj će umjesto pet plaćati četiri kune po satu. U trećoj zoni cijena je ostala ista, dvije kune.
Manje i dnevne kazne
Niže će biti i cijene parkiranja u garažama pa će od 8 do 18 sati umjesto sedam kuna po satu parkiranje stajati šest kuna, a noću tri kune. Pojeftinit će i dnevne karte, odnosno kazne za one koji ne plate parking. U prvoj zoni stajat će 160 umjesto 200 kuna, u drugoj 80 umjesto 100, a u trećoj 30 umjesto 50 kuna.
Novost je i mogućnost kupnje povlaštenih karata za parkiranje onima koji ne stanuju u toj zoni, ali po znatno skupljim cijenama. Takva tjedna karta stajat će 300, 150 i 60 kuna, ovisno o zoni, a mjesečna 1200, 600 i 240 kuna.
Na snazi će za desetak dana biti i nova odluka o komunalnom doprinosu. Tako će više od 80 tisuća bespravnih graditelja, koliko je zahtjeva za legalizaciju zaprimio gradski Ured za izgradnju grada, moći svoje objekte legalizirati po nižim cijenama u zonama i to, za prvu zonu 96, za drugu 81, za treću 50 i četvrtu zonu 32 kune po kubnom metru. Više od 56 tisuća osnovnoškolaca dobit će besplatne udžbenike.
Rebalans proračuna
Za njih će novac biti osiguran rebalansom proračuna o kojem će se raspravljati i glasati na idućoj sjednici Gradske skupštine. Iako nije precizirano koliko će ova inicijativa stajati gradsku blagajnu, procjenjuje se da bi mogla biti oko 38,5 milijuna kuna.
Također, Skupština je donijela odluku o povećanju naknade Jakuševčanima koji žive u blizini odlagališta otpada. Umjesto 25 kuna po četvornom metru dobivat će 65 kuna.
Stranka ZA GRAD: Gradonačelnik je već na prvoj sjednici skupštine prekršio Statut!
Na jučerašnjoj sjednici gradske skupštine izglasano je smanjenje cijene parkiranja na području Grada Zagreba. Stranka ZA GRAD želi naglasiti da je ta odluka direktno prekršila odredbe Statuta Grada Zagreba. – Člankom 88. Statuta Grada Zagreba propisano je da su "…gradonačelnik i gradska upravna tijela, prije realizacije određene mjere ili donošenja odluke o pitanjima važnim za pojedinu gradsku četvrt, dužni zatražiti mišljenje od vijeća gradske četvrti, odnosno od predsjednika vijeća te saslušati njihovo mišljenje…".
S obzirom na to da još uvijek nisu konstituirana sva vijeća gradskih četvrti, postavlja se pitanje zbog čega se Gradonačelnik tako požurio s donošenjem navedene odluke te time već na prvoj sjednici Skupštine prekršio Statut te nedemokratski oduzeo pravo građanima na mjesnu samoupravu – izjavio je Sandro Salopek, vijećnik stranke u gradskoj četvrti Novi Zagreb – Istok.
Stranka ZA GRAD smatra da je ovo nastavak Gradonačelnikove politike ad hoc rješenja. Odluka se napamet i na brzinu donijela bez prometne strategije, bez smišljenje politike parkiranja, bez ikakve studije. Iako Gradonačelnik tvrdi da će ovakve napamet donesene mjere poboljšati prometno stanje u Gradu, u stranci ZA GRAD uvjereni su da će to donijeti nove probleme.
Istraživanja, naime, pokazuju da se otprilike trećina automobila kreće gradskim ulicama u potrazi za parkingom. Uvođenjem nižih cijena parkinga bez osiguravanja novih parkirnih mjesta taj će se broj vrlo brzo povećati – a to dovodi do povećanja gužvi, buke, zagađenja i opadanja kvalitete života naših sugrađana.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu