Nitko ne želi dati kredit HŽ-u za kupnju 44 nova putnička vlaka

Autor: Ksenija Puškarić , 22. studeni 2012. u 15:00
Hrvatske željeznice trebaju milijardu i pol kuna/PIX

Razgovarali su i s HBOR-om, no odustali su kada su čuli da moraju osigurati 375 milijuna kuna.

Vlada i Hrvatske željeznice odugovlače sa natječajem za nabavku 44 nova putnička vlaka jer teško pronalaze banku koja bi im, i uz državna jamstva, dala milijardu i pol kuna.

Premda u Ministarstvu pomorstva, prometa i veza tvrde kako svakodnevno razgovaraju sa predstavnicima financijskih institucija koje su voljne kreditirati HŽ, izvor Poslovnog dnevnika tvrdi kako zbog financijske krize i nakon problema sa Grčkom i Portugalom tek rijetke financijske institucije žele dati kredit od 220 milijuna eura za okorjelog državnog gubitaša koji i dalje stvara samo gubitke. Kako doznajemo iz izvora bliskih Hrvatskoj banci za obnovu i razvoj, i oni su bili uključeni u pregovore oko kredita za vlakove no HŽ je od dogovora s njima odustao jer HBOR inzistira da se 25 posto traženog iznosa pokrije vlastitim sredstvima. A tih 375 milijuna kuna HŽ sad nema.U Ministarstvu prometa pokušavaju smiriti situaciju odgovarajući kako natječaj još nije ni raspisan te podsjećaju da kredit diže HŽ Putnički promet.

"Ukoliko bude problema s vraćanjem kredita, aktivirat će se državna jamstva", kažu u Ministarstvu. U HŽ-u nisu htjeli komentirati navode pozvavši se također na činjenicu da natječaj još nije raspisan. Inače, HŽ Putnički promet državna je tvrtka koja opstaje samo zahvajujući državnim subvencijama. I u proračunu za 2013. godinu predviđaju se poticaji za putnički prijevoz od 355 milijuna kuna, kao i prošle godine. Da nema tih sredstava, ta tvrtka ne bi opstala. Da HŽ više ne može normalno podmirivati svoje obveze pokazala je prošlotjedna prijetnja iz Ine. Za dug za gorivo od 153 milijuna kuna podiže se kredit od 500 milijuna kuna. No to nije jedini kredit, koji ima. Pola milijarde kuna HŽ Infrastruktura se zadužila ljetos kako bi se namaknula sredstva za investicije i restrukturiranje. Kako doznajemo od Zsuzsanne Hargitai iz Europske banke za obnovu i razvoj i EBRD priprema još novi kredit za obnovu željezničke infrastrukture.  

Komentari (1)
Pogledajte sve

Koja sramotna firma

New Report

Close