Europska komisija objavila je kako se na natječaj za promociju i marketing poljoprivrednih proizvoda, koji je otvoren početkom godine, prijavilo više od 200 projekta, a za ovaj program Unija je izdvojila čak 133 milijuna eura.
No, dosad se na nekoliko takvih natječaja u sklopu programa 'Enjoy, it's from Europe', iz Hrvatske nije nitko prijavio. Kontaktirali smo Ministarstvo poljoprivrede, Hrvatsku poljoprivrednu komoru i Hrvatsku gospodarsku komoru kako bismo provjerili da li se neka skupina poljoprivrednih proizvođača prijavila za ovaj briselski novac. Svi su nam odgovorili kako nemaju informacije, te da su ih zatražili iz Europske komisije, s obzirom na to da se na projekt prijavljuje direktno u institucije EK, a ne preko nadležnih hrvatskih institucija odnosno Agencije za plaćanje u poljoprivredi. Sudeći po odgovorima, iz nadležnih institucija ne bi bilo iznenađenje da se ni ove godine nitko nije prijavio. Naime, iz Ministarstva smo neslužbeno doznali da njih nitko od proizvođača direktno oko ovog programa nije kontaktirao s namjerom da se prijave.
85 posto
maksimalan je iznos kojim EK financira odabrane promotivne kampanje
EU je raspisala dvije vrste programa promocije za ovu godinu: jednostavni programi koje podnose jedna ili više organizacija iz iste zemlje EU ili više programa koje podnose najmanje dvije organizacije iz najmanje dvije zemlje EU ili jedne ili više europskih organizacija. Jednostavnim programima upravljaju nadležna tijelima u svakoj zemlji, a višestrukim programima upravlja Komisija kroz izvršnu agenciju CHAFEA. Za 2017. godinu zaprimljeno je 189 prijedloga za jednostavne programe, dok je za više programa podneseno 35 prijedloga. Prijedlozi će se sada analizirati, a kandidati bi do listopada trebali doznati jesu li njihovi prijedlozi uspješni i hoće li dobiti novac za promociju.
Odabrane kampanje, koje obično traju više od tri godine, sufinancira Europska komisija i to i iznosu od 70 pa do čak 85%, a za ovaj promotivni program većina sredstava (63 milijuna eura) usmjerena je na jednostavne programe u zemljama i regijama izvan EU-a, uključujući Kinu, Bliski Istok, Sjever Americi, jugoistočnoj Aziji i Japanu. Programi će se ponajprije usredotočiti na voće i povrće, meso i mliječne proizvode, zaštićenih autohtonih proizvoda kao i na sheme kvalitete EU proizvoda i podizanje svijesti o održivoj poljoprivredi i ulozi poljoprivrede u klimatskim aktivnostima. EU povjerenik za poljoprivredu i ruralni razvoj Phil Hogan posjetio je u dvije godine mnoge od zemalja i regija kako bi promovirao kvalitetne poljoprivredne proizvode EU, te otvarao tržište za proizvode iz EU.
Tijekom zadnje dvije godine Hogan je s velikim delegacijama EU zemalja, među kojima su velike prehrambeno poljoprivredne kompanije, udruženja poljoprivrednika i institucije posjetio Kinu, Vijetnam i neke druge države, te im je osim promocije organizirao i B2B razgovore s vodećim trgovcima. Na žalost, iz Hrvatske na ovim turnejama nitko ne sudjeluje. Hogan će diplomatsku ofenzivu nastaviti i idući tjedan jer organizira posjet Kanadi odnosnu sudjelovanju na najvećem sajmu hrane SIAL food show u Torontu. U HGK su nam rekli kako su napravili anketu među domaćim tvrtkama, ali za ovaj road show nitko nije pokazao interes.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu