Niski vodostaji rijeka i promet luka

Autor: Ivana Barišić , 26. srpanj 2007. u 06:30

U lukama Tranzit i Vukovar, iako su planirali gubitke u poslovanju i u ljetnim mjesecima, povećali prihod

Niski vodostaji rijeka za sada nisu “pomutili” planove lukama. Dok visina Dunava nijednoga dana tijekom godine bitno ne ugrožava promet u luci Vukovar, osječki Tranzit kronično je opterećen plovnošću rijeke Drave. Stoga Osječanima ni ovoga ljeta hidrološki uvjeti ne idu na ruku, iako se to do sada nije odrazilo na njihovo poslovanje. Čak su u prvoj polovici godine tranzitovci planirali gubitak od 1,7, a umjesto toga uprihodili su za prva četiri mjeseca oko 12 milijuna kuna od čega samo dobit iznosi 700.000 kuna. Za to je vrijeme u ovoj luci pretovareno 223.000 tona što čini 37 posto od ukupnoga godišnjeg plana koji je zaokružen na oko 600.000 tona različitih roba. “Stalno su nam dolazili brodovi. Upravo i sada na jedan ukrcavamo 2500 tona rude koja odlazi u izvoz. Plan smo do sada ostvarili, čak smo ga i prebacili, ali ako tijekom kolovoza ne bude padalina, poslije toga sigurno možemo očekivati poteškoće”, ističe Ivica Đeri, direktor luke Tranzit d.o.o. koja se od kraja 2004. godine nalazi u sastavu našičke Nexe grupe. Slične prognoze Đeri je iznio i prije nekoliko mjeseci na sastanku Zajednice za promet na unutarnjim vodama koja djeluje pri HGK-u, ali je istovremeno izrazio i nadu da će im pri rješavanju problema otežane plovidbe brodova pomoći Agencija za plovne putove koja je za tu svrhu izdvojila određena sredstva. No prema njegovu tadašnjem kazivanju, najbolji “lijek” za otklanjanje toga kroničnog problema bit će produbljenje plovnoga puta na prirodan način.

Kako bi udovoljili potrebama tržišta i brodara, u ovoj najvećoj riječnoj luci u Hrvatskoj po instaliranim kapacitetima te skladišnim otvorenim i zatvorenim prostorima rasterećenje koji puta obavljaju i na vlastiti račun. Zastoja u prekrcajima tereta nema ni u Vukovaru. Ondje se radi punom parom. Tijekom prvoga ovogodišnjeg kvartala povećali su opseg posla za 15,7 posto u odnosu na isto razdoblje lani, što konkretno znači da su pretovarili ukupno oko 310.000 tona roba dok su prošlu godinu zaključili s ukupno 915.000 tona pretovarenih tereta. Najveći porast bilježe u pretovaru željeznih roba, a sukladno s tim nadaju se kako će do kraja ove godine ispuniti plan od milijun tona. “Naša je velika prednost što mi možemo raditi 365 dana u godini. Problema na Dunavu ima nizvodno, u Rumunjskoj i Bugarskoj, pa brodovi tovare nešto manje tereta zbog gaza. Otežanije smo radili pri vodostaju od minus 47 centimetara prije nekoliko godina, a zatvoreni smo bili prošle godine kada su bile velike poplave”, navodi Tomislav Mihaljević, direktor vukovarske riječne luke koja je prije nekoliko dana u probni rad pustila i novu, četvrtu dizalicu 16/27 tona. Vukovarci najviše pretovaraju željezne rudače za veliku svjetsku tvrtku Mittal preko njezine posredničke tvrtke SGB (oko 500.000 tona ili 60% ukupnih riječnih manipulacija). Mittal je kupio rudnik željezne rudače Ljubija te Željezaru Zenica u BiH, pa u luci Vukovar očekuju povećanje tereta za koji se žele pripremiti.

Komentirajte prvi

New Report

Close