Zbog spleta okolnosti, od geopolitičke situacije do povoljnih cijene financiranja investicija, Hrvatska trenutno može iskoristiti veliku šansu za značajan rast stranih ulaganja u turizam, zbog čega politika ozbiljno treba shvatiti nužnost jačanja infrastrukture, pozicioniranja destinacija te razvoja kontinentalnog turizma. Uz nove okolnosti koje su zahvatile turizam u posljednjih godinu, dvije, od jačanja privatnog smještaja po Airbnb modelu do straha od terorizma, to će ujedno biti glavne petog izdanja investicijske konferencije Adria Hotel Forum koje će se održati sljedećeg tjedna u Zagrebu.
Vodeća konferencija
"Ove godine od 50-tak panelista, njih 38 dolazi iz inozemstva, a radi se o vodećim ljudima iz globalnih investicijskih fondova, kompanija za hotelski menadžment, vodećih konzultantskih kuća. To pokazuje da smo se pozicionirali kao vodeća investicijska konferencija u Europi, koja izaziva sve veći interes važnih igrača u turizmu i biznisu", istaknula je Marina Franolić, osnivačica konferencije. Kad su u pitanju investitori, svakako najveća "faca" na ovogodišnjem izdanju AHF bit će Keith Evans, dopredsjednik američkog fonda Starwood Capital, koji upravlja portfeljem vrijednim 51 milijardi dolara, većinom u segmentu hotelskih investicija.
U Sheratonu se očekuje i nekolicina potpredsjednika vodećih kompanija za hotelski menadžment, a među njima i Patrick Fitzgibbon, viši potpredsjednik razvoja Hiltona za Europu, Bliski Istok i Afriku. Fitzgibbon navodno godišnje ide tek na par ovakvih konferencija, tim više je njegov dolazak u Zagreb značajan, i mogao bi najaviti neke nove Hiltonove investicije u glavnom gradu. U Zagreb stiže i Max Cergneux, viši direktor za područje međunarodnih investicija i upravljanje portfeljom Choice Hotela, američke kompanije koja ima velike planove za širenje po Europi. Cergneuxov dolazak na konferenciju jasno pokazuje da ih zanima i Hrvatska, pogotovo Zagreb.
Zapravo, s obzirom na još uvijek značajnu sezonalnost hrvatskog turizma na obali, najveći interes investitori i brendovi pokazuju za Zagreb, uključujući i InterContinental Grupu, koja je kako doznajemo već s pregovorima s jednim vlasnikom hotela u glavnom gradu. O tome će možda na samoj konferenciji više otkriti Hylko Versteeg, viši dopredsjednik odjela za razvoj južne Europe IHG, koji je već ranije najavio njihov interes za Zagreb. Inače, s ciljem širenja pogotovo u glavnim gradovima, hotelske mendžment kompanije sve su spremnije na franšizne ugovore umjesto strožih i skupljih menadžment ugovora, s iznimkom najluksuznijih brendova. Tako će na konferenciji među ostalima biti i predstavnici Four Seasonsa, Carlson Rezidora, Coryntia Hotela, luksuznog Aman Resorta…
Razvoj destinacija
Na temu odnosa hotelskog biznisa i privatnog smještaja, odnosno novih poslovnih modela koji predstavljaju ozbiljnu konkurenciju hotelima, Eric Jafari, glavni direktor SACO Property Grupe predstavit će model jednog od najvećih operatora servisiranih apartmana te aparthotela u Velikoj Britaniji. Jedna od zvijezda konferencije će biti i Margaret McNeil, direktorica grupacije Edinburgh Tourism Action Group (ETAG) koja je u par godina razvila Edinburg kao turističku destinaciju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu