Iako hrvatski kamping ima ponudu koja u svim kategorijama kvalitete i sadržaja značajno odskače od europskog prosjeka, slaba procijepljenost i visoka smrtnost od COVID-a u Hrvatskoj mogla bi ovaj sektor, ali i čitavi turizam skupo koštati u idućoj sezoni, pogotovo kad je u pitanju njemačko emitivno tržište, pokazala je analiza njemačkog autokluba ADAC.
Šest milijuna korisnika
To je važno već sada jer su rezervacije za iduće ljeto već aktualne, a dodatni problem za hrvatski kamping jest što se trenutno može rezervirati mjesto u samo 46 posto kampova.
Ostali se moraju probuditi i potruditi se da postanu vidljivi na internetu, poručio je Uwe Frers, predsjednik Uprave portala Pincamp, ADAC-ovog rezervacijskog portala za kampove.
Radi se o najvažnijoj tražilici kampova na njemačkom tržištu sa šest milijuna jedinstvenih korisnika u Njemačkoj, čija je važnost tim veća s obzirom da se kamping općenito ne oglašava i ne prodaje na velikim online platformama kao što je Booking.com.
“Analiza Pincampa je pokazala da je za podizanje povjerenja u putovanja u idućih 12 mjeseci ključna automatska i fleksibina politika otkazivanja (42 posto) te aplikacije s alarmom o aktualnim uvjetima pod kojima se može putovati.
Ako sada ne objavite politiku otkazivanja, mogli biste izgubiti goste koji bi rado došli u hrvatski kamp. Nemojte čekati da to prije vas objave drugi, jer će taj gost radije uloviti tu priliku”, poručio je Frers s Kongresa hrvatskog kampinga koji se krajem prošlog tjedna održao u Tuhelju.
Za hrvatske kampove Pincamp ima samo pohvale, čak i je u zadnjih godinu dana porasla dostupnost online rezervacije s 24 posto na 46 posto, a gostima važno unaprijed bukirati parcelu.
Za usporedbu, u Austriji se već danas za sljedeću sezonu može rezervirati mjesto u 88 posto kampova, te u 63 posto kampova u Sloveniji. Hrvatska je po tom pitanju u rangu s Italijom, Njemačkom i Nizozemskom, iako radi se o značajno većim tržištima.
Za još bolju prodaju sljedeće sezone važno je i maksimalno pojednostaviti cijene, ukalkulirati sve dodatne troškove. Što se tiče kvalitete i sadržaja, hrvatski kampovi teško mogu biti puno bolji nego što jesu, kaže Frers.
Pošaljimo dobru poruku
Analize ADAC-a pokazuju da hrvatski kampovi u prosjeku imaju za 11 posto bolju kvalitetu samih parcela od prosjeka europskih kampova, za 37 posto bolji smo od prosjeka po sadržajima za kupanje (more, bazeni, aquaparkovi), a za 20 posto bolji smo po zabavnim sadržajima.
Za čak 43 posto od prosjeka hrvatski kampovi imaju bolje ocjene ADAC-a za sadržaje šopinga i restorana. No, sigurnost bi se mogla pokazati kao problem, iako tu nisu krivi sami kampovi.
“Sigurnost je Nijemcima jako važna u odabiru destinacije za sljedeću godinu, i pomno prate vijesti i statistike, incidencija im je jako važna, kao i procijepljenost.
Tu Hrvatska loše stoji u odnosu na konkurente na Mediteranu, Italiju, Francusku, Španjolsku i morate biti svjesni da je to signal koji šaljete svojim gostima. Molim vas, pošaljite dobre poruke njemačkim turistima”, upozorio je Uwe Frers.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu