Kada ne mogu pronaći komad ukrasa ili namještaja koji im savršeno odgovara, mnogi odustanu i jednostavno kupe nešto najsličnije vlastitoj viziji, a ne točno ono što su si zacrtali.
No kada 32-godišnja Sabina Gosarić nije uspjela pronaći okruglo ogledalo kakvo želi, nabavila je materijale i ogledalo s okvirom od konopa jute kakvo je zamislila i napravila ga sama.
Mlada poduzetnica koja stoji iza domaćeg brenda Linderior nije stala samo na izradi, već je vlastiti uradak objavila na Instagramu. Njezino prvo ogledalo svidjelo se i drugima, te je vrlo brzo počela primati i prve narudžbe.
Limitirana izdanja
“Nakon prve prodaje sam na zahtjev raznih kupaca polako krenula izradom ogledala različitih dimenzija, proširila sam izbor konopa i modela s novim materijalima sve do asimetričnih ogledala koja radim u oblicima po želji i šaljem po cijeloj Hrvatskoj, ostatku Europske unije, a povremeno i u SAD’’, kazala nam je Gosarić.
Njezina priča je moderna, jer je započela na društvenim mrežama, no one su joj poslužile i za daljnju edukaciju. Priznaje kako je započeti proizvodnju ogledala bilo iznimno teško, jer je po struci sociologinja, a poduzetništvo je, kako sama kaže, put koji je trnovit i prepun izazova, posebice zato što se nikada prije nije bavila ručnom izradom i nije imala nikakvo prethodno službeno školovanje koje bi bilo povezano s vođenjem vlastitog biznisa.
Jedna je od onih koja je posve prigrlila sve prednosti interneta, pa tako kaže da njezina ogledala s baršunastim okvirom postoje zašto što je tapecirati naučila preko YouTubea. Sretna je što postoji takav besplatan alat za učenje, jer njezinog brenda ne bi bilo da puno ljudi, i to iz cijelog svijeta, nije besplatno podijelilo svoja znanja.
Sa smiješkom komentira kako ti ljudi na drugom kraju svijeta ni ne znaju da ona danas ima svoj obrt djelomice i zahvaljujući njima. “Nekad davno mi je prva asocijacija na poduzetništvo bila riječ sloboda, a danas mi je prvenstveno puno odricanja, a tek onda sloboda i sve ostalo. Kroz cijeli period započinjanja brenda mi najviše značila podrška obitelji i bliskih ljudi, kao i vjera, bez toga ne bi bilo Linderior brenda u ovom obliku’’, kazala je poduzetnica.
U otvaranje vlastitog obrta i pokretanje brenda Linderior krenula je spontano prije četiri godine usred pandemije koronavirusa. Trebala je započeti raditi u marketingu dva restorana, no kako su oni zbog lockdowna bili zatvoreni, put ju je odnio u drugom smjeru. Od početka gleda kako dodatno proširiti ponudu ogledala.
“Prosječno napravim jedan novi model svaka četiri dana, a trenutno radim i na ekskluzivnoj kolekciji koja će biti dostupna u vrlo limitiranoj količini. Možda kroz neko vrijeme dođe do proširenja asortimana, ali za sada je glavni fokus na ogledalima’’, rekla je Gosarić.
Puno prilika za učenje
Nije imala iskustva rada s ogledalima niti znanja u pokretanju proizvodnje niti o raznim alatima za rezanje i obradu. Sve što je učila sama i u počecima zarađeno bi odmah bilo uloženo nazad u posao. Puno su joj pomogla raznorazna mentorstva i edukacije, jer kaže ‘’najgore je kad čovjek ne zna što ne zna’’.
“Učila sam u hodu, puno sam i griješila, no danas mi je drago što nisam čekala neko savršeno vrijeme da se sve poklopi i da se osjećam skroz spremnom, jer tako nikad ne bih krenula ništa ozbiljnije od hobija’’, svjedoči poduzetnica.
Prošle godine uspjela je prodati gotovo 500 ogledala, iako se trendovi i interesi kupaca stalno mijenjaju. Ipak izdvaja kako je potražnja za asimetričnim ogledalima bez okvira u stalnom porastu, jer ih je, pojašnjava Gosarić, vrlo lako mogu uklopiti u barem jednu prostoriju u gotovo svakom domu. Koristi brojne materijale za okvire ogledala, od pamuka, juta i lana, a od nedavno je su u ponudi okviri s baršun i crni mat metal detaljima.
Priznaje kako je poduzetništvo usamljen put prepun izazova, no sretna je što mladima uvelike može pomoći besplatno korištenje raznih agencija i grupa, pritom navodi primjer Plavog ureda koji pomaže raznim edukacijama i savjetovanjima, a puno korisnih savjeta nalazi i na društvenim mrežama.
“Postoje brojne grupe na društvenim mrežama u kojima poduzetnici pomažu jedni drugima, a tehnološki centri po županijama znaju imati besplatne edukacije, dok se istovremeno otvaraju mnogi poduzetnički centri s boljim uvjetima najma prostora.
Potiče se samozapošljavanje, a primjećujem i da se poduzetnice ciljano podupiru brojnim edukacijama i mentorstvima. Ja sam trenutno polaznica Akademije žena poduzetnica u organizaciji EFRI, prošle godine sam mjesec dana bila u Španjolskoj na mentorskom i networking programu namijenjenom za tisuću poduzetnica iz EU’”, rekla je poduzetnica.
Upitana kako komentira položaj mladih poduzetnika u Hrvatskoj danas, kaže: “Svako vrijeme ima svoje izazove, prednosti i mane, sigurno je da uvijek ima mjesta za napredak kako bi poduzetnička klima bila bolja, ali vrijedno se informirati i iskoristiti mogućnosti koje su već sada dostupne i olakšati si barem djelomično.”
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu