Današnji dan predstavlja ključni korak u proširenju e-mobilnosti na Kohezijske države te u budućem razvoju europskog prometa. Tijekom Dana digitalnog transporta u Tallinnu, partneri konzorcija NEXT-E potpisali su ugovor o financiranju s agencijom INEA, koji će omogućiti izgradnju mreže punionica EV-a unutar šest država srednje i istočne Europe: Češkoj Republici, Slovačkoj, Mađarskoj, Hrvatskoj i Rumunjskoj.
Europska komisija je u srpnju 2017. odabrala projekt NEXT-E za sufinanciranje kroz program Connecting Europe Facility (CEF). Konzorciju NEXT-E bit će odobreno 18,84 milijuna eura za provođenje projekta, što je najveća subvencija ikada odobrena u okviru CEF-a za projekt EV-a. U okviru ovog projekta, konzorcij će instalirati 222 multi standardne brze punionice (50kW) te 30 ultra brzih punionica (150 – 350 kW) duž središnjih TEN-T koridora i središnje mreže. Prvi će puta biti moguće prijeći velike udaljenosti duž šest Kohezijskih država, u potpunosti na električni pogon te biti povezan sa susjednim državama.
Projekt NEXT-E predstavlja jedinstvenu suradnju četiri vodeće tvrtke iz sektora električne energije, nafte i plina koje su udružile snage s OEM proizvođačima automobila, kako bi stvorile interoperabilnu i nediskriminirajuću mrežu EV punionica, kao održivu alternativu vozilima s motorom s unutarnjim izgaranjem. Konzorcij čine tvrtke E.ON Grupe (Zapadoslovenská energetika u Slovačkoj, E.ON Češka Republika, E.ON Mađarska, E.ON Rumunjska), MOL Grupa (koju predstavljaju podružnice u svih 6 država sudionica), Hrvatska elektroprivreda u Hrvatskoj, PETROL (u Sloveniji i Hrvatskoj) te Nissan i BMW.
„U političkom smislu, NEXT-E je važan inovativni projekt, u koji je uloženo mnogo truda od strane industrije te poticaja i podrške od strane Europske komisije. Nadalje, očita je uska suradnja s ostalim sličnim projektima, što naglašava maksimalno povećanje europskog utjecaja i dosega politike vezane uz središnju mrežu koridora. Cilj naše politike je konačno omogućiti građanima da putuju cijelom Europskom unijom koristeći vozila s alternativnim gorivom.“, rekao je Herald Ruijters, direktor Opće uprave za mobilnost i promet, Uprava B – Ulaganje, inovativni i održivi promet pri Europskoj komisiji.
„Ponosan sam što će EU i INEA podržati projekt koji će pokrenuti e-mobilnost u srednjoj i istočnoj Europi. Sa 252 punionice, od kojih 30 ima vrlo visoki kapacitet, središnja prometna mreža EU-a će dobiti prekograničnu interoperabilnost te otvorenije tržište u korist potrošača.“, rekao je Dirk Beckers, direktor Izvršne agencije za inovacije i mreže na ceremoniji potpisivanja ugovora o financiranju.
Trenutno su EV punionice razbacane i često nekoordinirane, što stvara rizik od preklapanja ili prekida u mreži. Projekt NEXT-E je pokrenut da bi odgovorio na ovaj izazov i da bi stvorio stalnu i isplativu mrežu koja osigurava mogućnost vožnje na duge pruge te preko granica. Projekt će također iskoristiti dosadašnje iskustvo u državama koje do sada nisu imale značajnih aktivnosti s električnim vozilima, poput Mađarske ili Rumunjske. Da bi se osigurala interoperabilnost prema Zapadu i da bi se stvorila potpuno povezana mreža, projekt će se koordinirati s ostalim aktualnim projektima sufinanciranim u okviru CEF-a, npr. ULTRA-E, EAST-E i FAST-E.
Očekuje se da će postavljanje brzih punionica započeti 2018., dok je postavljanje ultra brzih punionica u planu za 2019. da bi se pripremili za dolazak nove generacije električnih vozila za velike udaljenosti. Očekuje se da će postavljanje punionica biti završeno do kraja 2020. godine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu