Nevidljivi smo na karti LGBTQ turizma

Autor: Marija Crnjak , 19. kolovoz 2018. u 22:00
Naši konkurenti bolje iskorištavaju priliku/FOTOLIA

Analiza je provedena na 5000 ljudi i specijalista za LGBTQ putovanja s tržišta Rusije, SAD-a, Brazila, Kine i Japana.

Nije slučajnost da je gost koji se odlučio požaliti na homofobnog domaćina u Zadru, a koji nije želio ugostiti gay supružnike, iz Brazila.

Osim što je Brazil lider po pitanju prava LGBTQ osoba te već pet godina omogućuje istospolne brakove, radi se i o najzahtjevnijim turistima po pitanju prava i uključenosti gay populacije. Iako u vlastitoj zemlji imaju velik problem s nasiljem prema tim osobama, Brazilcima je za odabir destinacije jako važno da zemlja ima tradiciju otvorenosti prema ljudima različite orijentacije, da dozvoljava istospolne brakove, ima klubove u kojima se okupljaju LGBTQ osobe, da održavaju Parade…

Potvrđuje to analiza "Vodič za LGBTQ segment industrije putovanja", koju je krajem srpnja objavilo vodeće europsko udruženje European Travel Commision (ETC), u čijem članstvu je i Hrvatska. Ovo je prva ovakva analiza koja se poziva i na veliko istraživanje o preferencijama putovanja u Europu, provedeno na oko 5000 ljudi i vodećih specijalista za LGBTQ putovanja s tržišta Rusije, SAD-a, Brazila, Kine i Japana.

Cilj Vodiča je povećati konkurentnost Europe u ovom segmentu industrije putovanja koji sve brže raste.  Analiza je pokazala da Hrvatske na globalnom tržištu LGBTQ turizma, vrijednom oko 215 mlrd USD, gotovo i nema, za razliku od naših mediteranskih konkurenata. Kad gledamo trendove na dalekom tržištima, turistički potencijal za ovaj segment generalno se može pronaći u glazbenim festivalima i manifestacijama kao što su parade ponosa, koje u vodeće destinacije kao što su Madrid i Berlin privlače na tisuće turista.

Hrvatska se, osim kao jedna od zemalja koja je dopustila istospolne brakove, spominje kad se navode primjeri specijaliziranih paket aranžmana, konkretno krstarenje u organizaciji agencije TwoBadTourists. 

Španjolska je na vrhu ljestvice popularnosti segmenta po svim kriterijima, slijede Njemačka, V. Britanija Nizozemska i Francuska. Raste i popularnost Grčke. Osim atrakcija i sadržaja, te dobrog noćnog života, najveći rast LGBTQ segmenta odvija se u eventima poput povorke ponosa, te vjenčanjima, medenom mjesecu i obljetnicama, na koje sve češće putuju i šire obitelji bez obzira na orijentaciju. Vjenčanja LGBTQ osoba samo gradu New Yorku u 2016. su donijela oko 200 milijuna dolara prihoda, s prosječnom dnevnom potrošnjom od 500 dolara po gostu. 

Komentirajte prvi

New Report

Close