Nestléovi KitKat čokoladni vafli, Gillette pjena za brijanje, Ledovi panirani kolutići liganja, Cocta…, samo su neki od proizvoda kojima su danas, u odnosu na dan prije, porasle cijene u nekim trgovačkim lancima. KitKat chunky vafel od 40 g poskupio je, primjerice, s 0,65 na 0,86 eura, pakiranje tih mini čokoladica od 200 g s 2,29 na 3,05 eura, Gillette sensitive pjena za brijanje od 300 g s 2,14 na 3,05 eura, kolutići liganja u pakiranju od 400 g s 2,65 na 3,69 eura. U nekim slučajevima riječ je i o poskupljenjima od 39 posto!
Znači li to da baš nijedna cijena sada u KTC-u ne ide gore?
– Ne može se reći baš nijedna – meso je burzovna roba i tjedno se mijenjaju cijene, a voću i povrću i zbog sezone. Na listama 80-ak ključnih kategorija, odnosno oko 350 proizvoda, koje KTC (koji je uz Tommy i Konzum jedini pristao na bijele liste) dostavlja Ministarstvu gospodarstva, a zadnji put 28. veljače, promijenilo se samo nekoliko cijena voća i povrća, banane, luk i slično, a ostalom su cijene stabilne.
– Tu je i na državi da komunicira s našim dobavljačima. Ne može se dogoditi da budemo bez mlijeka. Kad mljekare dignu cijene, i mi ćemo morati – tvrdi Katavić. Do 1. travnja će se, dodaje, znati i kakve će biti nove mjere Vlade kad je posrijedi energetika, pa će svi biti pametniji – napominje. Gostujući na Večernji TV-u, Katavić je danas pozdravio izjavu predsjednice uprave Saponije da neće dizati cijene.
– To je glas razuma u ovo teško vrijeme. Ako ne postoji zdrava osnova za dizanje cijena, ne treba tome težiti. Konkurencija je velika, ponuda je golema i kupci će najbolje kazniti one koji ih neopravdano dižu – kazao je. Poziva i ostale trgovce na zdrav razum. “Ako država subvencionira troškove cijene energenata, a poznato je i da su pale određene cijene ambalaže i sirovina, treba stvarno u ovo ludo vrijeme biti oprezan kad se provode poskupljenja”.
– Prošle je godine bilo neopravdanih podizanja cijena. Cijene nekih artikala kao što je ulje u međuvremenu su pale – kazao je i poručio da trgovci ne mogu na svojim leđima iznijeti trošak inflacije. Procjene su da bi ove godine mogla biti ispod 10%, pa ako neće doći do daljnjih komplikacija na području Europe, više neće biti osnove za daljnja dizanja cijena, smatra.
Podsjetimo, inflacija, kad je riječ o hrani, u nas je u siječnju bila 1,3% na mjesečnoj, a 17% na godišnjoj razini. Bez obzira na prijetnje bijelim i crnim listama, potrošačka košarica, samo kad je riječ o stotinjak roba i usluga koje na mjesečnoj razini prati DZS, u siječnju je, unatoč pojačanim inspekcijama zbog zaokruživanja cijena na euro, bila 10,88 eura skuplja nego u prosincu – čak 63 od 103 promatrana proizvoda bila su skuplja. Na upit poskupljuju li i oni, iz Konzuma odgovaraju kako su primili najave dobavljača o mogućim novim cjenicima. No “formiranju maloprodajnih cijena, kao i uvijek, prethode zajednički razgovori te će i dalje raditi na tome da, u suradnji s dobavljačima, osiguraju najbolje cijene za svoje kupce”.
Distributeri ne odustaju
– Na maloprodajne cijene primjenjujemo samo rast nabavnih cijena, pa i nauštrb vlastitih marži, sve kako bi utjecaj na kupce bio što manji – napominju. Budući da je u svim segmentima opskrbnog lanca došlo do porasta troškova, i Lidl i Kaufland tvrde kako svakodnevno ulažu iznimne napore da bi ublažili porast cijena koliko god je to moguće jer kupcima i dalje žele pružati najbolji omjer cijene i kvalitete. Prokuristica i voditeljica resora Nabave i marketinga u dm-u Gordana Picek kaže kako i dm nastoji umanjiti pritisak na cijene u najvećoj mogućoj mjeri ili ga u potpunosti izbjeći. Njihov koncept Dobre cijene kupcima jamči da se povoljne cijene proizvoda u dm-u neće mijenjati najmanje četiri mjeseca.
Na potezu je Vlada, koja bi već od sredine ožujka trebala predstaviti novi paket pomoći građanima i gospodarstvenicima, s fokusom na energente.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu