Nakon sedam godina hrvatski hotelijer i poduzetnik Goran Štrok vraća se na domaću poslovnu scenu.
Godine 2011. prodao je niz dubrovačkih hotela i odselio u London gdje je radio kao neovisni savjetnik tvrtkama za gradnju postrojenja i građevinskim kompanijama, sudjelujući tako u dogovaranju projekata ukupno vrijednih više od milijarde dolara. Povratak u Hrvatsku sada obilježava investicijom od gotovo 16 milijuna eura, gradnjom luksuznog eko resorta T-Nest (Teslinog gnijezda) u blizini Lovinca u Lici. Pripremni radovi počeli su lani u svibnju po ishođenju građevinske dozvole, sada su u punom jeku, a završetak se očekuje najesen. Na početku razgovora otkrio nam je nešto zanimljivo.
U turističkom ste sektoru, u kojem manjka najviše radnika, pa buja potreba za uvozom ljudi, a kažete da ćete biti orijentirani na domaću radnu snagu. Kako to i koliko ljudi planirate zaposliti?
Da, očekujemo i računamo na domaću radnu snagu na svim razinama, a radnicima ćemo osigurati i smještaj. Nema potrebe za uvozom, domaći ljudi nam se sami javljaju. Planiramo ih zaposliti 70-ak za stalno, ne samo sezonce, jer hotel će raditi 10 mjeseci godišnje. Nudimo radnicima i dodanu vrijednost poput edukacije i iskustva, uz spomenuti smještaj. Jedini stranac ovdje je generalni menadžer – Južnoafrikanac Steven Pieters, danas hrvatski zet, koji je napustio vođenje hotela Kempinski u Dubaiju i pridružio se našem timu u stvaranju T-Nesta.
Nakon sedam godina vratili ste se hotelijerstvu u Hrvatskoj i krenuli s trenutačno najvećom privatnom investicijom u Lici. Što vas je na to potaknulo i zašto ste odabrali Liku?
Javila se ta potreba nakon uspjeha u Dubrovniku, kada smo uspjeli potaknuti i druge da pokušaju biti jednako dobri ili bolji, čime smo ispunili svoju misiju. Sve moje premise o 'hospitality' biznisu bile su prisutne i kasnije, stoga sam odlučio napraviti nešto potpuno drugačije – Teslino gnijezdo. Volio bih da to bude putokaz u turizmu, uz ekologiju i održivost kao platformu – ovaj je projekt posve ekološki osviješten usred netaknute prirode. Prilagodili smo se prirodi, a ne ona nama. Tesla, u čijem se dvorištu praktički nalazimo, postao je Leonardo da Vinci ovog vremena, ali i inspiracija nama jer je i njega samog inspirirala priroda. Stoga će ovdje sve biti obnovljivo i s naglaskom na reciklažu, uz električne automobile i električne bicikli, bez buke. Pa i naš slogan je: Kod nas je najglasnija tišina. To je bila moja vizija za koju mislim da će je Hrvatska kopirati na dobar način i da ćemo biti najbolji ne samo ovdje, već i u svijetu. Gledao sam i druga mjesta, no u Lovincu sam naišao na punu podršku što Ministarstva turizma, što lokalne zajednice i Ličko-senjske županije. Prepoznali su projekt kao jedinstven. Promoviramo svih šest nacionalnih parkova u Hrvatskoj koji su Lovincu nadohvat ruke; neopisiv je doživljaj da u tako kratkom roku možete promijeniti dvije klime – čistu planinsku i čistu mediteransku.
Kako je zamišljen resort?
Imat će ukupno 72 smještajne jedinice, dakle 250 kreveta, a gosti će na izbor imati 42 platnene vile i 30 drvenih vila uz jezero ili na krošnjama drveća. Ti su i dva restorana na vodi i u šumi koji će nuditi vrhunske gastronomske specijalitete internacionalne i lokalne ličke kuhinje. Potom wellness, bazen, pješačke i trim staze te Tesla automobili kako bi gosti istraživali povijesne gradove i nacionalne parkove u blizini. Smještajne jedinice bit će opremljene high tech rješenjima, a najluksuznije vile imat će vlastite saune i bazene. Gosti žele mir na odmoru koji ćemo im mi ovdje ponuditi. Bicikli su nečujni, automobili su na struju – sve je podređeno apsolutnom miru koji je danas potrebniji nego ikad prije. Pun resort primat će oko 250 ljudi, ovisno o tome kako će se iskoristiti sobe i kreveti jer, primjerice, imamo pomoćne krevete u kućicama za boravak obitelji s djecom. Cijene smještaja kretat će se od 400 eura do nekoliko tisuća eura dnevno.
Koliko ste uložili u projekt i kada očekujete kraj radova? Ima li zainteresiranih partnera ili gostiju iz inozemstva?
Čitav će projekt stajati gotovo 16 milijuna eura, a moj partner je HBOR, razvojna banka čija je osnovna zadaća poticati razvitak hrvatskog gospodarstva, kojem je u interesu da pomogne područjima poput Like. Datum otvorenja teško je definirati, bit će to negdje u jesen; ipak je riječ o kompleksnom i velikom projektu. Još je puno posla. Primjerice, imamo više od 20.000 sadnica i trajnica, autohtonih biljaka iz naših krajeva, koje se nalaze u plastenicima u Jastrebarskom i koje ćemo presaditi ovdje u resort nakon velikih infrastrukturnih radova. Komuniciramo s luksuznim agentima u svijetu kao i s Japanom, Korejom… Oni su ovime što smo najavili oduševljeni. Imamo planove za širenje T-nesta na Zagorje i na more, a prvi T-nest je nastao u Lovincu zbog jedinstvenog geografskog položaja, netaknute prirode i potpore lokalnih i županijskih struktura, te Ministarstva turizma.
S obzirom na vaše dugogodišnje iskustvo u hotelijerstvu,kako komentirate izazove u turizmu s kojima se Hrvatska danas suočava? Na čemu treba poraditi?
Vrlo jednostavno. U Dubrovniku sam svima govorio – ako hoćete da je Dubrovnik turistički grad s pet zvjezdica, čitava dubrovačka usluga mora biti na višoj razini. A ona ne traži samo dobru sobu i dobru hranu koju može bilo tko ponuditi. Dubrovnik mora dovesti na Stradun velike brendove, a ne kineske suvenire. Ljudi u prolazu dolaze popiti pivo i njih ne zanima umjetnost i renesansa, svejedno im je gdje pije to pivo, nemaju osjećaj za estetiku. Takve ste eliminirali, no zato ste dobili ljude koji cijene vaš grad, vašu uslugu, a vi ste tako više zaradili i grad lakše diše. Čitava zemlja tom filozofijom piše profit za nekoliko milijardi više, manje je ekscesa, manje nesreća i gužvi. Svaki segment ima svoj cilj. Mi ovdje u T-nestu nudimo luksuz, ali i gostoprimstvo, osmijeh, dobru energiju koju prenose zadovoljni djelatnici. Ne možete imati Plitvička jezera sa sedam zvjezdica i hotel s dvije zvjezdice. To ne funkcionira. Hrvatska je kao zemlja nacionalni park univerzalne ljepote, što moramo znati naplatiti s dobrim razlogom. Mi moramo biti jednako uslužni. Ključ životne sreće je kada vidite sretnu i nasmijanu osobu koja vam da kompliment, a tako bi trebalo biti i u turizmu. Turska, Grčka i Španjolska zemlje su s dugom tradicijom u turizmu, a sada su se počele buditi i uspjele izbalansirati svoje potrebe i potrebe gostiju. Posebno kad je riječ o Turskoj kojoj država subvencionira avio prijevoz turista iz Europe. Danas uspješno vode turizam i sa sedam zvjezdica. Preslabi smo da se poput njih borimo s masovnim turizmom, to je nemoguće, posebno s našim BDP-om i budžetom. I to ima svoju publiku kao i destinacije za takav profil gostiju, no za Hrvatsku to dugoročno nije dobro, što je prepoznalo i Ministarstvo turizma – da jednostavno masovni turizam nije održiv i zbog toga se i diže kvaliteta smještaja čitavog hrvatskog turizma. Mi smo ovim inovativnim projektom zakoračili dalje. Prihvaćenost projekta na svjetskom tržištu je odlična – da je danas otvorenje, bili bismo puni.
Lovinac4 from Josip Brcković on Vimeo.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu