Ne omogući li trgovac kupcu pravo na žalbu, to ga može stajati i 100.000 kuna, piše Večernji list.
'Iako je uz cipele koje sam odabrala stajala niža cijena, prodavačica mi ih je htjela naplatiti 20% skuplje, tvrdeći da kasa pokazuje višu cijenu. Zatražila sam mail na koji mogu napisati prigovor, ona je nešto petljala, nije znala, počela je usluživati druge kupce i na kraju sam se poklopila ušima i izašla', ispričala je M. P. za Večernji list. Prema Zakonu o zaštiti potrošača, svaki trgovac dužan je potrošačima omogućiti podnošenje pisanih prigovora, u prodajnom prostoru ili putem pošte, telefaksa ili elektroničke pošte te odgovoriti na njih u roku od 15 dana. Obavijest o tome mora biti vidljiva u prodajnom prostoru, a pisanu evidenciju prigovora potrošača mora čuvati najmanje godinu dana.
Ne omoguće li to trgovci potrošačima, gospodarski inspektor može donijeti prekršajni nalog ili podnijeti prijavu Prekršajnom sudu protiv trgovca, upozoravaju u Državnom inspektoratu. Prekršaj je i ne odgovori li trgovac potrošaču u roku od 15 dana. Kazna za pravnu osobu je od 10.000 do 100.000 kn, za odgovornu osobu u pravnoj osobi od 10.000 do 15.000 kn, a za fizičku osobu od 5000 do 15.000 kn. Gospodarski inspektori DIRH-a su od 1. siječnja do 20. studenoga 2012. utvrdili 397 prekršaja koji se odnose na pisane prigovore, te podnijeli optužne prijedloge ili donijeli prekršajni nalog.
'Savjetujemo potrošačima da izbjegavaju telefonsku ili usmenu komunikaciju. Prigovor uputite pisanim putem kako biste ostavili trag' savjetuju u Inspektoratu.
Članak u cijelosti možete pročitati ovdje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu