Nastavljamo edukaciju malih i srednjih poduzetnika

Autor: Vladimir Nišević , 22. siječanj 2015. u 22:00
Veliki interes za besplatne edukacije i manifestacije Poslovnog uzleta u 2014. godini/Tomislav Miletić/PIXSELL

Poslovni uzlet 2014. te odaziv poduzetnika pokazuje da je potrebno nastaviti s besplatnim edukativnim manifestacijama.

Poslovni dnevnik je svjestan ozbiljnosti situacije hrvatskog gospodarstva kao i potrebe za kontinuiranom edukacijom, učenjem, razmjenom iskustava i znanja kao preduvjeta da Hrvatska i hrvatsko poduzetništvo stanu uz bok igrača na dinamičnoj europskoj i svjetskoj tržišnoj utakmici.

Upravo to je cilj projekta Poslovni uzlet – uz podršku lokalne uprave i samouprave pomoći u razvoju i stvaranju educiranog i konkurentnog malog i srednjeg hrvatskog poduzetništva. Mala i srednja poduzeća pokretačka su snaga hrvatskoga gospodarstva. Svjestan poteškoća prisutnih u hrvatskom gospodarstvu u proteklih nekoliko godina, a koje su posebice negativno utjecale na segment malog i srednjeg poduzetništva, Poslovni dnevnik je prošle godine odlučio kroz projekt Poslovni uzlet promicati uspješne male i srednje poduzetnike. Riječ je o već tradicionalnom projektu educiranja malih i srednjih poduzetnika te obrtnika i odabiru te nagrađivanju onih koji i dalje opstaju na hrvatskom tržištu i uspijevaju stvoriti novu vrijednost u svom poslovanju. Poslovni uzlet je izrazito pozitivni projekt na regionalnoj i nacionalnoj razini koji kroz prizmu poduzetnika prati cjelokupno hrvatsko gospodarstvo.

Projekt propagira rast, razvoj i nagrađivanje uspješnosti, a samim time utječe na percepciju o investicijama, ulaganjima i ideji poduzetništva u Hrvatskoj te pokazuje da je i u izazovnim tržišnim okolnostima moguće biti uspješan, raditi i napredovati. Upravo zato krilatica projekta glasi "Omogućimo dobrima da postanu najbolji". Projekt će se u 2015. godini bazirati na: besplatnim edukacijama za poduzetnike diljem Hrvatske; proširenom okruglom stolu – mini konferenciji na temu "Žensko poduzetništvo/ženski start up"; velikoj konferenciji posvećenoj segmentu malog i srednjeg poduzetništva i obrtništva; poludnevnoj nacionalnoj manifestaciji – okupljanju najboljih poduzetnika; te svečanoj završnoj dodjeli nagrada najboljim poduzetnicima. Poslovni uzlet 2014. te odaziv poduzetnika na edukativne manifestacije pokazuje da je potrebno nastaviti s besplatnim pristupom edukativnim manifestacijama i u 2015. godini, s naglaskom da u budućnosti treba ići još lokalnije, pazeći pritom da se zadovolji i interes poduzetnika za pojedinim tematikama, kao i interes, zakonitosti i potrebe lokalnih samouprava.

U 2014. godini besplatne edukacije su se događale na županijskom i regionalnom nivou, a u 2015. godini plan je edukacije proširiti i na razinu gradova, pri ćemu je Poslovni dnevnik odabrao 20-ak gradova s kojima je ušao u usku suradnju kako bi poduzetnicima iz tih gradova i okolice omogućio kvalitetnu edukaciju. Edukacije će se organizirati u suradnji s gradom (grad-domaćin) te uz potporu županije (županija-domaćin), a ujedno će se na taj način riješiti infrastrukturno pitanje (prostor i ostale tehničke pojedinosti potrebne za organizaciju manifestacije).Što se tiče edukacija i edukatora, plan je još intenzivnije u predavanja uključiti partnera-suorganizatora, partnere-pokrovitelje projekta ukoliko pokrivaju područja od značaja i interesa za malo i srednje poduzetništvo, potom razvojne agencije te ostale stručne edukacijske partnere koji nisu nužno partneri projekta Poslovni uzlet, no partneri su Poslovnog dnevnika kroz druge vidove suradnje.

Jasan input prema svim edukatorima bit će da se predavanja trebaju bazirati dijelom na teoriji, dijelom na prezentaciji konkretnih case study-a te dijelom na pitanjima sudionika-poduzetnika i odgovorima edukatora. Uz gradove, Poslovni dnevnik je kontaktira i županije, koje će uz gradove također biti sudomaćini manifestacija u pripadajućem im gradu. Županija može biti višestruki domaćin, ukoliko se manifestacija organizira u više njenih gradova. Dosad su, uz već gore navedene, u projekt ušle Zagrebačka, Koprivnička, Zadarska, Istarska, Varaždinska, Primorska, Međimurska, Vukovarsko-srijemska, Splitsko-dalmatinska, Ličko-senjska, Krapinsko-zagorska, i Bjelovarsko bilogorska županija. 

Besplatne edukacije

27. siječnja – Velika Gorica
30. siječnja – Koprivnica
13.  veljače – Zadar
27. veljače – Pula 
13. ožujka – Varaždin
20.  ožujka – Cres
27.  ožujka – Sisak
17. travnja – Vinkovci
24.  travnja – Čakovec
14. svibnja – Split
30. svibnja – Jastrebarsko
12. lipnja – Osijek
18. lipnja – Ivanec
  2. rujna – Ludbreg
18.  rujna – Pregrada
 2. listopada – Gospić
16. listopada – Rijeka
23. listopada – Supetar
13. studenoga – Novigrad
21. studenoga – Grubišno Polje
27. studenoga – Zlatar
  3. prosinaca – Čakovec

Nagrađujemo i ove godine

Priznanja u sedam kategorija 
S obzirom da su u 2014. godini postavljeni kriteriji na način da se ocjenjivao rast poslovnih prihoda, ocjene boniteta i broja zaposlenih za razdoblje unazad 5 godina, u 2015. godini modificiramo kriterije kako bismo zahvatili drukčije poduzetnike od nagrađenih u 2014. S druge strane postoje neke, prema mišljenju Poslovnog dnevnika, vrlo bitne kategorije kojima se treba pridati poseban značaj. Tako ćemo u 2015. odabrat po 100 poduzetnika prema sljedećim kriterijima:
Uzlet prihoda – najveći rast prihoda po zaposlenom u zadnje dvije godine
Uzlet dobiti – najveći rast dobiti po zaposlenom u zadnje dvije godine (Uzlet izvoza – najveći postotak prihoda ostvarenih u izvozu)
Uzlet zaposlenosti – najveći rast zaposlenosti u zadnje dvije godine
Uzlet investicija – najveći postotni rast kapitalnih ulaganja u zadnje dvije godine
Zlatni uzlet – istaknute tvrtke s pozitivnim poslovanjem u zadnjih pet godina (bez blokade i dugovanja)
Uzlet ženskog poduzetništva – pozitivno poslovanje u zadnje dvije godine tvrtke, dodatno kriterij prihoda  u vlasništvu ženske osobe
Svaka od kategorija sadržavat će listu 100 najuspješnijih, a na način da se gleda cijela Hrvatska i to podaci koji su izraženi u postotcima

Komentirajte prvi

New Report

Close