Mato Njavro, dekan Zagrebačke škole ekonomije i managementa (ZŠEM) u razgovoru za Poslovni dnevnik otkriva detalje suradnje s talijanskim H-Farmom, vodećom europskom platformom za inovacije i digitalizaciju, te što to donosi njihovim studentima.
Otkrio je i imaju li još takvih suradnji u planu, s kojim sve sveučilištima surađuju te kako sve fakultet surađuje s poslodavcima i realnim sektorom.
Kako je došlo do suradnje s H-Farmom i koliko dugo su trajali pregovori i finaliziranje projekta?
Globalna perspektiva i međunarodne suradnje su jedan od glavnih strateških stupova ZŠEM-a. Ako je danas nemoguće pronaći uspješan biznis, a da nije međunarodno prisutan i konkurentan, onda bi i obrazovni sektor trebao pratiti te trendove i biti međunarodno prisutan i relevantan.
Tražili smo partnera koji će nam pomoći napraviti iskorak na području digitalne transformacije i inovacija dok je H-Farm tražio međunarodno priznatog partnera s jakom mrežom partnera i akreditiranim programima na engleskom jeziku. AACSB akreditacija, QS Global MBA ranking i međunarodna reputacija ZŠEM-a pridonijeli su brzoj finalizaciji projekta.
Također, treba imati u vidu da je H-Farm u jednoj od ekonomski najpotentnijih i najdinamičnijih regija u Europi (Veneto) te da je Italija hrvatski glavni vanjskotrgovinski partner.
Za Hrvatsku je bitno graditi jake veze s Italijom, naš program će tome doprinijeti, a naši studenti će sve to činiti u okviru najsuvremenijeg kampusa u Europi. Teško je opisati koliko je kampus impresivan – to se mora doživjeti. I sve to na samo 3,5 sata vožnje od Zagreba.
Što suradnja donosi vašim studentima i što znači za ZŠEM?
Suradnja s H-Farmom, vodećim inovacijskim centrom u Europi otvara za naše studente brojne mogućnosti. Uz poduzetnički akcelerator, H-Farm je prije tri godine razvio jedan od tehnološki najnaprednijih fakultetskih kampusa koji je postao središnje mjesto u Italiji za digitalnu transformaciju kompanija.
Ne postoji relevantna talijanska kompanija koja na neki način nije uključena u proces digitalne transformacije kroz H-H-Farmov centar. Naši studenti imat će priliku povezati se ne samo s vodećim talijanskim kompanijama i ljudima u njima već i investitorima koji su prisutni kroz H-Farmov akcelerator.
H-Farm je poznat i kao vodeći europski poduzetnički hub koji je tijekom 15 godina uložio više od 28 milijuna eura u 120 startupova.
ZŠEM-ov Global Executive MBA (GEMBA) program pripremit će svoje polaznike za sve izazove koje nosi digitalna transformacija poslovanja te će omogućiti zaista globalnu perspektivu. Uz studiranje u Zagrebu, polaznici će studirati na H-Farmovu kampusu u najpotentnijoj regiji Italije.
U sklopu ovog programa moći će otići na studijska putovanja u Luxembourg na Luxembourg School of Business i u Singapur. Izrazito je bitno danas imati uvid u to što se događa u Aziji, a bolje mjesto od Singapura je za to teško naći.
Imate li još suradnji tog tipa na pomolu?
ZŠEM trenutačno surađuje sa 150 sveučilišta u više od 60 zemalja svijeta. Svake godine radimo na potpisivanju novih sporazuma s najboljim sveučilištima u pojedinim zemljama. Primjer je i doktorski studij koji izvodimo u suradnji sa Sheffield Hallam sveučilištem (SHU), jednim od najpropulzivnijih u Velikoj Britaniji.
Na temelju naše suradnje studenti program mogu pohađati u Hrvatskoj, no program, a u konačnici i diploma je od sveučilišta Sheffield Hallam. Ponosni smo i na suradnje koje studentima omogućuju stjecanje dodatne diplome.
Semestar ili godinu dana provode na ZŠEM-u, a zatim još jedan semestar ili godinu na sveučilištu Tilburg u Nizozemskoj, Nagoya u Japanu, Kedge Business School u Francuskoj ili East China University of Science and Technology u Kini pa završetkom programu stječu i diplomu partnerskog sveučilišta.
S kim još izvana surađujete?
Sveučilišta je puno, no uvijek se vodimo mišlju da radimo partnerstva samo s najboljim sveučilištima u svojim zemljama. Osim prestižnih iz Francuske poput ESSEC-a, EDHEC-a, Sciences Po tu je i najbolje švicarsko sveučilište za ekonomiju i biznis – Sveučilište St.Gallen.
Također, prema QS rankingu, jedno od 15 najboljih sveučilišta na svijetu – singapurski Nanyang Technological University je naš partner, kao i elitni Singapore Management University.
U Njemačkoj su to ESB Reutlingen i Frankfurt School of Finance dok u SAD-u imamo ugovore s University of Michigan – Flint. U Rusiji je to njihovo vodeće sveučilište MGIMO, no tu su ii brojni drugi.
Za mlade u potresom pogođenim područjima osigurali ste stipendije. O kakvom je projektu riječ?
ZŠEM ima višegodišnju praksu stipendiranja i omogućavanja pristupa najboljem obrazovanju i onima koji ga nisu u mogućnosti samostalno platiti. U suradnji sa Zakladom Ivana Hodak dosad smo prikupili više od 3,8 milijuna kuna za stipendije i tako omogućili obrazovanje 108 studenata.
Ove godine dodatno smo se angažirali kako bismo osigurali dodatni fond za stipendije i tako pomogli mlade i talentirane ljude koji su se suočili s velikom traumom i izazovnim okolnostima uslijed velikog potresa na Banovini.
Iznimno je važno, uz brzu obnovu, pokušati zadržati mlade na tom području i dati im podršku kako bi ga oni sutra uspješno razvijali i revitalizirali. U suradnji s Ina grupom osigurali smo sredstva za 10 stipendija, zasad mladi pokazuju interes.
Odnedavno je i bivša predsjednica Republike ZŠEM-ova savjetnice za međunarodna pitanja. Koliko to doprinosi brendiranju fakulteta?
U svijetu je uobičajeno da se bivši predsjednici po okončanju političkih karijera angažiraju u području obrazovanja, dosad nam se javilo puno naših međunarodnih partnera koji su nam čestitali na ovakvom potezu.
Cijeli tim na ZŠEM-u, ali posebno naši studenti uzbuđeni su oko ove suradnje, a gospođa Grabar-Kitarović već je održala tri zanimljiva predavanja našim studentima. Vjerujem da će kroz suradnje na mnogim međunarodnim projektima ona doprinijeti dodatnoj međunarodnoj prepoznatljivosti ZŠEM-a.
Na koje sve načine vaš fakultet surađuje s poslodavcima i realnim sektorom? Što to nosi studentima?
Intenzivnu suradnju s poslodavcima ostvarujemo kroz naš Career Centar koji studentima pomaže prilikom traženja stručnih praksi, studentskih poslova ili zaposlenja nakon diplome.
U nastavi veliki naglasak stavljamo na praksu pa tako studenti odmah primjenjuju svoje znanje kroz izradu poslovnih planova za prave tvrtke. Primjerice marketinške planove radili su za Franck, L’Oréal, Marodi, a case study za P&G, Transcom…
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu