Na putu prema Zagrebu s istoka u Vrbovcu je hotel Bunčić, objekt sa 60 smještajnih jedinica i razinom usluge od tri zvjezdice. Iako je otvorenjem brze ceste iz Križevaca za glavni grad promet kroz ovaj gradić ponešto smanjen, posjećenost turističko-ugostiteljskom kompleksu uz samu prometnicu nije zbog toga opala, naprotiv, Bunčić je i dalje jedna od najpopularnijih adresa za obilježavanje različitih događaja, od poslovnih ručkova do svadbenih večera, kamo stižu gosti iz okolnih gradova, uključujući i Zagreb.
Gotovo svake subote ondje su dvije proslave vjenčanja ili slični svečani 'eventi', a kuhinja radi punom parom i preko tjedna, za što je svakako bitan velik angažman i spremnost radnika. Daliborka Bunčić, direktorica hotela Bunčić koja ga vodi od 2012., preuzevši posao nakon očeve smrti, 'izdanak' je ugledne ugostiteljske obitelji koja se tom djelatnošću krenula baviti 1994. na Martin Bregu kod Dugog Sela gdje imaju i obiteljsko imanje. Osim što je menadžerica zadužena za poslovanje hotela, u opisu Daliborkinih aktivnosti je i briga za radnike, budući da s njima dijeli svakodnevicu. "U Vrbovcu ih je trenutačno 25, no kad krene sezona taj se broj diže do 35-40, plus studenti koje uzimamo honorarno po potrebi kad je u nekim danima povećan opseg posla", objašnjava Daliborka Bunčić.
Kad se sve zbroji
Kad smo je zamolili za komentar o problematici specifične hotelijersko-ugostiteljske radne snage, koja se ovih mjeseci traži kao svijećom radi priprema za nadolazeću turističku sezonu, odmah nam je lakonski rekla "da svi odlaze". No, kasnije je odgovor pojasnila, ublaživši prvotnu reakciju. "To je bio općeniti komentar, obzirom na to da sam svakodnevno u komunikaciji s ljudima, što klijentima što poslovnim partnerima pa sam odgovorila automatski zbog trenutačne situacije koja vlada u Hrvatskoj. Iz naše je firme također nekolicina osoblja otišla izvan granica, no mi smo mala tvrtka pa je i sam broj malen", pojasnit će direktorica hotela. Ova "situacija" koju spominje je, nažalost, notorna i sada više gotovo da nije trenutačna već postaje kronična, jer je u njenom sektoru izražen velik manjak kuhara, konobara, slastičara… pa će brojni poslodavci morati posegnuti i za uvozom, zbog čega su i kvote za taj sektor ove godine povećane. Odakle Bunčić "nabavlja" radnike?
"Većina naših djelatnika je lokalno stanovništvo, no imamo neke odjele gdje su nam djelatnici stranci s pravom boravka te smo im mi izradili radne dozvole. No, i iz naših susjednih zemalja djelatnici iz turističkog sektora većinom odlaze u zemlje Zapadne Europe", kazat će Daliborka Bunčić i nastaviti da se dosad nisu susretali s "odljevom" onih koji odlaze sezonski raditi na Jadran s kontinenta. "Kad se zbroji dohodak cijele godine kod nas i dohodak koji mogu dobiti na sezoni, te sve prednosti i nedostatke, naše osoblje izabere ostanak kod nas. Imali smo samo jednu situaciju kada nam je dugogodišnji stalni radnik otišao na sezonu, no vrlo brzo se predomislio i shvatio prednosti i nedostatke. No, ponekad je za neke odluke kasno", upozorila je.
Bunčić
Smanjenje doprinosa na plaće radna mjesta u ugostiteljstvu bi učinilo privlačnijima. To bi svima donijelo veće zadovoljstvo.
Budući da su relativno blizu, nekih 40-ak kilometara od Zagreba kao najvećega domaćeg tržišta koje je u stanju "usisavati" i kadar iz šire okolice, priznaje da je Zagrepčane nemoguće dobiti da dođu raditi u manju sredinu. "Više smatram da je to problem u glavama, više smo orijentirani na lokalno stanovništvo ili ljude iz okolnih mjesta, te relacije prema Bjelovaru i Slavoniji", govori direktorica hotela u kojem je pet konferencijskih dvorana, ? la carte restoran, samouslužni restoran, velika ljetna terasa, te sala za banketne svečanosti do 600 osoba, dječje igralište i privatno parkiralište pod videonadzorom. Prosječna plaća je oko 4500-5000 kuna, no za nju imaju više parametara i, navodi direktorica, to obuhvaća angažiranost i predanost, lojalnost, samoinicijativnost, fleksibilnost.
Vrlo jednostavna matematika
Očekuje se, dakle, da zaposlenici budu motivirani, ali se i njih mora motivirati pa im poslodavac, otkriva Daliborka Bunčić, dvaput godišnje priređuje internu zabavu, najmanje četiri puta godišnje održava i kolektivne sastanke na kojima odjeli međusobno komuniciraju, raspravljajući o idejama, sugestijama.
"Obavještavamo djelatnike o svim našim idejama i tražimo mišljenje. Bitno nam je da su djelatnici upoznati sa strategijom i planovima jer više glava daje više ideja i može jasnije uvidjeti na dobre ili loše planove. Imali smo često razne edukacije, neke su se održavale kod nas u hotelu, a neki su djelatnici pohađali u specijaliziranim kućama. Posjećujemo specijalizirane sajmove te uzimamo stručnu literaturu…, puno je načina na koji možete učiti i unaprijediti poslovanje i rad djelatnika", način je na koji u ovome jedinom vrbovečkom hotelu cijene radnike.
No, direktorica zna i kako bi država trebala pokazati da više cijeni poslodavca – kratko kaže da bi smanjenje doprinosa na plaće radna mjesta u ugostiteljstvu učinilo privlačnijima. "Velik dio onoga što bismo definitivno radije dali djelatnicima ode na državni proračun. To bi svima donijelo veće zadovoljstvo (osim državi). Da nama omoguće manje doprinose, ljudi bi imali veće plaće i samim tim veću svotu u potrošačkoj košarici koja dalje širi mrežu. To je opsežna, ali vrlo jednostavna matematika", poručuje direktorica hotela Bunčić Daliborka Bunčić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu