Nakon što je Teo Širola doveo ovu globalnu, porijekom španjolsku platformu za dostavu u Hrvatsku proljeća 2019., Glovo se u nas više nego dobro primio, aplikacija je skinuta više od 1,2 milijuna puta na mobilne uređaje potrošača, koji je koriste u 27 gradova, od Pule do Osijeka, od Splita do Zagreba.
Njegovim odlaskom lanjske jeseni Glovo je bio u potrazi za novim generalnim menadžerom, koji će nastaviti uspješnim putem, ali ga, poželjno je, i krčiti dalje, otvarajući nova lokalna tržišta. Od početka godine u tim se ‘cipelama’ našla Ester Weingartner, koja u Glovu radi dvije godine, a dotad je bila u Significu i A1 Hrvatska.
Povezivanje svih sa svime
Mladoj menadžerici ovo je prvi istup za hrvatske medije, priznaje da je imala Širolinu podršku u procesu rasta poslovanja, ali i da je voditi jednog od tržišnih lidera vrlo izazovno. Poručuje kako ovdje imaju jake konkurente (prije svega Wolt i Bolt Food, op.a.).
”I oni rade dobar posao i zahvalni smo što nas svakodnevno tjeraju da se usavršavamo i rastemo. Na rast smo potpuno usredotočeni, to se tiče otvaranja novih gradova i suradnju s novim partnerima kako bismo u potpunosti ispunili svoju misiju povezivanja svih sa svime u njihovim gradovima”, kaže Weingartner.
Napominje da Glovo danas u Hrvatskoj ima suradnju s više od 2500 restorana i trgovina mješovitom robom, iz kojih obroke dostavlja više od 2000 kurira.
Kao što je poznato, oni zapravo rade za njihove partnere, tvrtke za kurirske usluge i svoje radno vrijeme u smislu rasporeda i trajanja mogu birati pa o tome ovisi i zarada prosječnoga “glovera”. A primijetili smo da ih je na ulicama, primjerice Zagreba, sve više stranih.
”Da, naši partneri prijavljuju nedostatak domaće radne snage te su zbog velike potražnje za kurirskim uslugama i priljeva državljana trećih zemalja zapošljavali strane radnike. Vidimo da naši restorani i maloprodajni partneri imaju slične probleme, a pogođeni su i drugi sektori”, upozorava čelnica Glova u Hrvatskoj.
Voda i sladoled ‘bestselleri’
Glovo je lani svoj temeljni biznis dostave na zahtjev (ne samo jela iz restorana već i koječega drugoga, iz trgovina, što im je također ‘forte’), nadogradio i uspostavom svojevrsnoga dark storea.
Riječ je o onome što nazivaju Glovo Express, odnosno, prema definiciji Glova, Micro Fullfilment Centar (MFC), a to je skladišni prostor s robom širokom potrošnje koja se naručuje preko aplikacije i šalje što brže moguće do naručioca. Bili su prvi s takvom uslugom u RH, zasad je jedini MFC u Zagrebu. I ide jako dobro:
”Možemo reći da je naša MFC trgovina s najboljim učinkom u jugoistočnoj Europi. Glovo je uložio puno vremena u određivanju pravog pristupa i brigu o korisnicima, posebno potrebi za flaširanom vodom i sladoledom, što su nam trenutačno i najprodavaniji artikli”, kaže Weingartner, najavivši velike planove širenje ove usluge po Hrvatskoj, u gradovima gdje Glovo već jest.
Dostava preko platforme mnogima je praktična bila u pandemiji, a u Glovu vjeruju da će i s njenim jenjanjem takav trend ostati. No, cijene su porasle?
”Prateći inflatorne trendove za ključne robe, npr. široke potrošnje, poljoprivredne proizvode, naftu i plin, cijene su jednostavno morale biti povećane kako bi se i dalje osiguralo kvalitetno pružanje usluga koje naši partneri pružaju putem platforme”, odgovara generalna menadžerica Glova Hrvatska Ester Weingartner.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu