Kako poboljšati Konzumove online i fizičke trgovine? Odgovor leži u emocijama kupaca, posebno onih s poteškoćama, koji zbog invaliditeta izdvajaju dodatnu energiju kako bi obavili svakodnevne aktivnosti, uključujući i odlazak u trgovinu, smatraju studenti Poslovnog veleučilišta Zagreb (PVZG) dok dotjeruju posljednje detalje za projekt koji je pred njih postavila Fortenova grupa u suradnji s Hrvatskim savezom udruga za mlade i studente s invaliditetom SUMSI te Poslovnim dnevnikom u okviru Studentske kreativne radionice.
Fokus na osjećajima
Kako kažu, htjeli su dubinski shvatiti što pri kupnji osjećaju osobe s invaliditetom. “Naše rješenje djelomično se dotiče fizičke kupovine, a naglasak smo stavili na virtualnu odnosno online kupovinu. Fokusirali smo se na osjećaje osoba s invaliditetom, na ono što proživljavaju u svojim životima, na predrasude s kojima se susreću te na borbu s okolinom u kojoj se kreću i žive.
Rocco: Analizirali su kako se slijepe osobe i one s teškoćama u hodanju kreću i komuniciraju.
Zbog toga smo, između ostalog, analizirali emocije umjetnika s tjelesnim oštećenjima jer smatramo da oni najbolje znaju izraziti što muči i tišti većinu. Oni imaju širinu artikulirati čitavu grupu. Pročešljali smo web stranice s poezijom koju pišu osobe s invaliditetom i istaknuli određene riječi koje su kao obrasci ponavljaju”, ilustriraju nam studentice Vedrana Dragičević Borovec i Matea Radoš.
Rješenjem koje predlažu Fortenovi, htjeli su razbiti predrasude prema različitosti, to jest, “ne stavljati ljude u kutije”, nego se poistovijetiti sa svima koji dođu u Konzumove prodavaonice, pojašnjavaju. “Misao vodilja bila nam je sigurna i jednostavna kupnja, a kako smo do rješenja došli, pokazat ćemo uskoro, na predstavljanju projekta. Online rješenje želimo implementirati i u fizičkim trgovinama.
Želimo napraviti nešto inovativno, drukčije. Nešto što još ne postoji na hrvatskom tržištu i što će Fortenovu istaknuti u odnosu na konkurenciju kao vrlo osviještenog socijalnog partnera svakom kupcu”, istaknula je Dragičević Borovec. U pobjednički potencijal studentskog projekta vjeruju i mentori PVZG tima, viša predavačica Sanja Rocco i predavač Marko Baus.
“Na projektu su počeli raditi čim su saznali za njega. Na početku smo napravili plan rada s datumima i razvojnim točkama, a rješenje smo gradili korak po korak. Imali smo sreću da su studenti bili silno zainteresirani za njega i brzo formirali grupu. Razradili su total dizajn koji je ciljan, ali dovoljno širok da kupovinu može olakšati svima”, rekao je Baus.
Baus: Studenti su bili silno zainteresirani, brzo formirali grupu i razradili total dizajn.
S obzirom na to da su neki od studenata zaposleni, jezgra grupe koja radi na projektu, zahvaljujući komunikaciji putem društvenih mreža, ostala je postojana od početka do kraja, rekla je Rocco. “Studenti su se fokusirali na konceptualni pristup. Analizirali su kako se slijepe osobe i one s teškoćama u hodanju kreću i kako komuniciraju.
To su složene teme koje je izazovno savladati u dva mjeseca, ali trudili su se kroz terensko istraživanje i u kontaktu s kupcima koji imaju neku vrstu invaliditeta učiniti da svi budu uključeni kada stupe u trgovinu”, objasnila je mentorica.
Kako bi PVZG-ov tim Fortenovi ponudio što bolje rješenje, studentica Nikol Garafulić razgovarala je s djevojkom koja ima cerebralnu paralizu, osobom koja je slijepa te s njihovim poznanicima. “Slijepe osobe u kupovini trebaju što više riječi kako bi u glavi složili određeni koncept, a zvukovi mogu pomoći i onima koji rukama ne mogu koristiti mobilnu aplikaciju. S kolegom sam posjetila Super Konzum u Radničkoj Promotrili smo visinu i razmak polica kao i dostupnost asistenta pri kupovini”, kazala je.
Student Saša Tešić nedavno je operirao kralježnicu zbog čega privremeno koristi štap za hodanje. To iskustvo, kaže nam, pomoglo mu je bolje shvatiti s kojim se poteškoćama svakodnevno susreću osobe s invaliditetom.
“Prvi put shvatio sam koliko im zaista kupovina može biti teška jer sam se osobno suočio s nedostacima u nekim trgovačkim centrima. Ponudit ćemo isplativo i provedivo rješenje kojim ćemo obuhvatiti i starije osobe, trudnice i majke s više djece koje u kupnju mogu doći s kolicima za blizance”, izjavio je.
Idealno za sve
Njegova kolegica Esmeralda Marčeta analizirala je aktivnosti ‘buyer persona’ kako bi s timom procijenila što je Konzumovim trgovinama potrebno, a što ne kada je riječ o uključivosti. “Bez mobitela i interneta danas rijetko tko dobro funkcionira i mislim da je naše rješenje idealno za svakoga, bez obzira na različitosti. Aplikacija koju ćemo ponuditi Fortenovi ima svoje prednosti koje fizička trgovina nema. Na predstavljanju projekta vizualizirat ćemo mnogo toga”, rekla je.
Rješenje PVZG-ovog tima zamijenilo bi negativne emocije, koje im se prilikom kupovine mogu pojaviti, pozitivnima, naglasila je Radoš. “Želimo kupcima zamijeniti strah i pobuditi u njima osjećaj ‘aha, ja to mogu’, osjećaj nemoći pretvoriti u osjećaj ‘sposoban sam jednako kao i drugi’, zaključila je.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu