Finoteka.com, najstarija tražilica domaće hrane preko koje oko 3000 proizvođača plasira svoje proizvode po sistemu ‘s polja do stola u 24sata’, pokrenula je projekt ‘Razvoj tržišta domaće hrane kroz društveno poduzetništvo’. Njime Finoteka cilja postati fokus tržišta domaće hrane u Hrvatskoj i susjednim zemljama.
Skok online trgovine tijekom pandemije koronavirusa nije zaobišao ni tržište hrane. Industrija hrane i pića brzo stiže tempo e-trgovine pa se očekuje da će online tržište namirnica u Europi do 2023. porasti za 66 posto, a do 2024. se predviđa da će 70 posto potrošača na globalnoj razini kupovati namirnice putem interneta.
Vrijednost internetske prodaje u Hrvatskoj se procjenjuje na oko 550 milijuna eura u čemu prodaja hrane i pića sudjeluje s oko 5 posto, odnosno oko 208 milijuna kuna godišnje.
Transformacija i jače vještine
Finoteka projekt razvija u suradnji s LAG-om Vallis Colapis iz Karlovca, a financira se iz Europskog socijalnog fonda kroz natječaj Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva. Ukupna vrijednost projekta je 1,175 milijuna eura, pri čemu je EU sredstvima financirano 85 posto.
“Kroz projekt se poduzeće HR-Koncept d.o.o. transformira u društveno poduzeće uz jačanje stručnih i poslovnih vještina zaposlenika te informiranje dugotrajno nezaposlenih u ruralnim zajednicama o mogućnostima zapošljavanja”, kaže Hrvoje Kolman, direktor HR-Koncepta iz Nedelišća i vlasnik internetske tražilice.
Ističe da je to “velik iskorak prema cilju da Finoteka.com bude sustav kojim upravljaju sami proizvođači i kupci isključivo domaće hrane”. Kroz projekt će se pomagati malim i velikim trgovcima, otkupljivačima, restoranima, voćanicama i krajnjim kupcima da brzo pronađu proizvođače bilo koje domaće hrane.
Kolman je istaknuo da je u korona krizi pokrenuto puno novih projekata, no većina ih je propala jer su mnogi naivno mislili da je dovoljno pokrenuti – web stranicu.
“Za ovaj posao trebate prilično široko znanje i iskustvo. Čak smo i Ministarstvu poljoprivrede u ožujku prošle godine ponudili portal www.finoteka.com na raspolaganje bez naknade, ali su nas odbili”, rekao je Kolman dodajući da je Ministarstvo par tjedana poslije “slavodobitno pokrenulo svoj portal”, ono što Finoteka radi 13 godina.
“To dovoljno govori o mogućnostima suradnje ili udruživanja u poljoprivredi o čemu se stalno priča u Hrvatskoj”, frustrirano kaže Kolman. Tranformacijom tvrtka i dalje ostaje u Kolmanovu vlasništvu, no obvezuje se reinvestirati najmanje 75% dobiti.
Otkupljivati samo najbolje
Osim stvaranja preduvjeta da domaći proizvođači napokon sami upravljaju sustavom preko kojeg će prodavati proizvode, pokrenut će se i dodatne usluge potrebne za izravnu prodaju. Među planovima je otkupljivati isključivo najkvalitetnije domaće proizvode i dostavljati ih izravno krajnjim kupcima što ne isključuje mogućnost povezivanja s drugima ako se uklope u poslovni model.
Partner u projektu LAG Vallis Colapis vodeća je organizacija za ruralni razvoj u Hrvatskoj. “Ciljane skupine obuhvaćaju zaposlenike tvrtke koja transferira poslovanje u društveno poduzetništvo te nezaposlene u ruralnim krajevima Karlovačke, Zagrebačke i Međimurske županije”, kaže voditelj LAG Vallis Colapisa Milan Medić.
U edukaciju će biti uključeno 120 dugotrajno nezaposlenih mladih, žena i starijih od 50 iz triju ruralnih općina Žumberka, Ribnika i Svetog Martina kojima će otvara mogućnost samozapošljavanja kroz suradnju s novim društvenim poduzećem.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu