Za svjetsku brodogradnju 2017. je godina konačnog oporavka. U prvih devet mjeseci ugovoreno je više brodova nego u cijeloj prethodnoj godini, 571 brod, a na godišnjoj razini knjige narudžbi popunjenije su za 31 posto.
Tijekom prošle godine ukupno je bila ugovorena 561 novogradnja, što je najniža razina od izbijanja gospodarske krize. Primjerice, u 2013. ugovoreno je bilo više od tri tisuće novih brodova, a prije početka krize više od pet tisuća. Ukupna vrijednost svih ugovorenih brodova u 2017. je 44,1 milijardi dolara, a najviše brodova ugovoreno je po količini cGT-a, ali je po vrijednosti na prvom mjestu Južna Koreja, čiji su brodograditelji ugovorili poslove vrijedne više od 12 milijardi USD.
Hrvatska brodogradilišta u prvom dijelu godine nisu imala nove ugovore, a do konca rujna, prema podacima Hrvatske brodogradnje Jadranbrod (HBJ), uspjeli su zaključiti četiri plovne jedinice ukupno vrijedne 192,5 milijuna USD. Ujedno su ove godine domaći škverovi isporučili šest brodova, a na globalnoj razini isporučeno je 1385 brodova. Trend pada i stagnacije potražnje za svim vrstama brodova koji je bio izražen početkom godine zaustavljen je i tržište je u stabilnom uzlaznom trendu, a oporavak tržišta posljedično se odražava i na postupni porast razine vozarina i cijena novogradnji, ističu u najnovijoj HBJ-ovoj analizi stanja brodograđevnog tržištu.
Podaci pokazuju da se trećina novougovorenih brodova u ovoj godini odnosi na tankere, oko 21 posto su brodovi za rasuti teret, 17 posto putnički, a kontejnerski oko 12 posto. U usporedbi s istim lanjskim razdobljem, u devet mjeseci 2017. najveći pad, za 100 posto, bilježe gradnja brodova za prijevoz hlađenog tereta, a za nešto više od 30 posto manje je ugovorenih i offshore, kontejnerskih i putničkih brodova. Najveći porast, pak, ostvaruju ugovorene gradnje brodova za rasuti teret, te LNG plinskih tankera.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu