Dioničari FTB Turizma na skupštini sazvanoj za nešto manje od mjesec dana očitovat će se o pripajanju tog društva tvrtki SNH Gama, većinskom dioničaru u čijem vlasništvu je 86,4 posto FTB -a kao matičnog holding društva grupe koju čine i hotelijerska društva Hoteli Cavtat, Hoteli Metropol iz Portoroža i te zagrebački Remisens Hotel Group.
Jedna za jednu
Ugovor kojim je regulirano pripajanje sklopljen je krajem rujna i potom objavljen na stranicama društva i Zagrebačke burze. Postupak se mora odobriti i na skupštini SNH Game, a to, prema Ugovoru, podrazumijeva prethodnu podjelu njezinih dionica, i to u omjeru 1 prema 62, te povećanje temeljnog kapitala pripajanjem kako bi se omogućio prijenos dionica manjinskih dioničara FTB-a.
Umjesto sadašnjih 3,54 milijuna eura, novi temeljni kapital bit će 4,15 milijuna. Nešto više od tisuću malih dioničara FTB-a u konačnici će (po upisu tih odluka u sudski registar) za svaku svoju dionicu u zamjenu dobiti jednu dionicu SNH Game.
Uprave dvaju društava u razmatranju pripajanja su pak zaključile da će na skupštini SNH Game, usporedno s tom odlukom na dnevnom redu biti i odluka o uvrštenju njezinih dionica na redovitog tržište Zagrebačke burze (isti segment u kojem je sada FTB). To znači da njihove dionice na uređenom tržištu neće biti samo nakratko, koliko će potrajati prateće procedure.
Joško Marić, koji uz Darka Ostoju čini Upravu SNH Game, kaže kako je odluka o uvrštenju te kompanije na burzu motivirana prije svega, odnosno gotovo isključivo pozicijom malih dioničara kojima se i nadalje želi omogućiti da u raspolaganju dionicama i nadalje imaju mogućnost trgovanja na uređenom tržištu.
SNH Gama mimo toga zasad nema planova koji bi je motivirali za burzovni iskorak, a odluka o pripajanju FTB-a objašnjava se ponajprije pojednostavljenjem organizacijske strukture. FTB Turizam je inače turistička kompanija koja je prije osam godina godine osnovana u sklopu vlasničkog restrukturiranja Liburnia Riviera Hotela.
Svi hoteli otvoreni
Na razini Grupe prošle je godine FTB ostvario 224.949 noćenja. Prihodi od prodaje i ostali poslovni prihodi ostvareni su u iznosu od 126 milijuna kuna ili 59 milijuna više nego godinu prije.
Kako je istaknuto u komentaru rezultata, lani su svi hoteli unutar Grupe bili otvoreni u skladu s planiranim razdobljima rada, za razliku od 2021.u kojoj je na (polovično) aktivne kapacitete, a onda i rezultat utjecala globalna pandemija koronavirusa. Kako su godinu prije toga, nakon izbijanja pandemije, u kompaniji odlučili ne otvarati hotele i okrenuti se restrukturiranju, i dostizanje predpandemijskih brojki još nije ostvareno.
U 2022. Grupa je zabilježila dobit prije oporezivanja od nepunih 20 milijuna kuna, dok je u 2021.godini ostvarila 6,1 milijuna kuna gubitka.
S početkom 2023. svi su hoteli unutar Grupe krenuli s implementacijom novog programa za hotelsko poslovanje što uključuje sve segmente i odjele unutar poslovanja, a Marić kaže kako je ostvarena operativna dobit EBITDA ove godine na 65-70 posto predpandemijske 2019.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu