“Zaključkom o prodaji utvrditi će se vrijednost zrakoplova te način i uvjeti prodaje”, ističe se u rješenju koje potpisuje sudac Lovre Sardelić.
Sudska odluka uslijedila je gotovo šest godina od otvaranja stečaja nad Geofotom d.o.o zbog 38,8 milijuna kuna duga i nakon višekratnih izvješća stečajnog upravitelja Zvonimira Bodrožića u kojima se isticalo da veliki dio stečajne mase tog dužnika čine tri zrakoplova koji se ne mogu prodati “jer nije moguće doći u njihov posjed”.
Navodilo se to i lani u ožujku, neposredno prije objave da je zaprimljeno vještačenje sudskog vještaka za procjenu vrijednosti zrakoplova Cessna 551 Citation IISP koji je, budući da je vjerojatno u dijelovima, procijenjen na 10.500 eura + PDV.
Stoga je, podneskom od 22. ožujka 2023. stečajni upravitelj predložio prodaju, vjerojatno u međuvremenu pronađenog zrakoplova na kojem postoji razlučno pravo i to uz odgovarajuću primjenu pravila o ovrsi na nekretninama.
Prema dokumentima stečajnog upravitelja, najznačajniji dio pokretnina Geofota u stečaju činili su zrakoplovi Cessna 551 Citation II, ali i dva Pipera PA 31 T1 koji su uredno upisani u Glavnu knjigu hrvatskog registra civilnih zrakoplova sa znakom državne pripadnosti i registracijskim oznakama.
Stečajni upravitelj navodio je da u njihovoj prodaji, kako bi se namirili vjerovnici, gotovo pet godina nije bilo nikakvih pomaka odnosno da se zrakoplovi nisu mogli preuzeti.
Kako je bilo istaknuto u izvješću iz 2018. dva Pipera s kamerama i navigacijskim sustavima tada su bili u Saudijskoj Arabiji u letnom stanju, no za njih se još tada morala platiti ležarina od oko 200.000 dolara.
Dugovi 2018. dosegli gotovo 40 milijuna kuna
“U odnosu na preuzimanje istih od strane eventualnih kupaca mora se napomenuti da je upitno jer je glavni razlog ostanka zrakoplova u Saudijskoj Arabiji nedovršetak poslova preuzetih od stečajnog dužnika, a što je sukladno poslovnoj praksi u Saudijskoj Arabiji neprihvatljivo. Procjena vrijednosti samih zrakoplova trenutno, sukladno navedenom, nije moguća”, isticalo se u izvješću.
U prethodnom dopisima stečajnog upravitelja navodilo se i da je od Cessne u vlasništvu Geofota ostao samo trup jer je motor izvađen, a popravak je procijenjen kao neisplativ.
Rasprodaja imovine Geofota uslijedila je nakon što je u lipnju 2018. bio otvoren stečaj nad tom tvrtkom s nepodmirenim obvezama koje su dotad iznosile čak 38,8 milijuna kuna, što je bilo 22 milijuna kuna više od temeljnog kapitala.
Nakon toga bila je provedena zabilježbe otvaranja stečajnog postupka nad imovinom koja se odnosila na nekretnine te tvrtke u zagrebačkom Buzinu – kuću, dvorište i oranicu, ali i više automobila među kojima se ističu i nekad prestižni Jaguar XJ8 koji je nakon toga bio prodan za samo 19.420 kuna.
Vlasnik Geofota Zvonko Biljecki u sudskom registru navodi se kao direktor, prokurist, član ili predsjednik uprave čak deset tvrtki među kojima su najpoznatije dobivale višemilijunske poslove od države.
Biljecki je, kako se pisalo u medijima, bio poznat i kao osoba bliska bivšem premijeru Ivi Sanaderu kojeg je angažirao kao savjetnika i njegove konzultantske usluge navodno plaćao više desetaka tisuća kuna mjesečno.
Prema medijskim natpisima, avionima u Biljeckovom vlasništvu Ivo Sanader je svojevremeno letio u Milano, Rim i Beč.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu