Program uprave Jadroplova za restrukturiranje tog splitskog brodara konačno je, kako doznajemo, od resornog Ministarstva mora, prometa i infrastrukture dobio odobrenje, a prije slanja na odobrenje u Bruxelles, predstoji mu još jedan važan krug ocjenjivanja u Ministarstvu financija.
U Katančićevoj će suradnici ministra Zdravka Marića tijekom ovog tjedna početi analizirati prijedloge potrebnog financijskog jačanja državne kompanije kako bi se postiglo optimalno i dugoročno stabilno poslovanje. Jadroplovu je Vlada još u lipnju prošle godine odobrila državno jamstvo za 6 milijuna dolara kredita kod HBOR-a, a kao tvrtka u teškoćama Jadroplovov program restrukturiranja podliježe proceduri izrade programa restrukturiranja koji mora odobriti i Europska komisija.
180 milijuna
kuna iznosi temeljni kapital tvrtke, koji je lani dvaput smanjivan (s 589 milijuna kuna na 343,7 milijuna, pa na 180 milijuna)
Posao je odavno trebao biti obavljen, još početkom rujna, no pola godine kašnjenja zasad, čini se, ne zabrinjava Europsku komisiju, koja je uvažila čekanje da prijedlog koji je uprava izradila dobije odobrenje nakon izvanrednih parlamentarnih izbora i formiranja nove vlade. Ministarstvo pomorstva imalo je određene zahtjeve za korekcijama programa, pa je realno očekivati je da i analiza u Ministarstvu financija neće biti odmah okončana.
Prema dostupnim informacijama, uprava tvrtke koja je u 70-postotnom državnom vlasništvu, predviđa nekoliko opcija za ulazak strateškog partnera, od privatizacije prodajom dionica do ulaska postupkom dokapitalizacije tvrtke. Prošle je godine u dva je navrata, provedeno smanjenje temeljnog kapitala tvrtke, najprije s 589 milijuna na 343,7 milijuna kuna, a potkraj 2016. na 180 milijuna kuna.
Nominalna vrijednost dionice tako je s 360 skliznula na 110 kuna. Time je stvoren teren za veći interes potencijalnih ulagača nego što je iskazan na javnom natječaju provedenom prije dvije godine, kada nije zaprimljena niti jedna obvezujuća ponuda. U međuvremenu popravlja se stanje na svjetskom tržištu, pa i tvrtka posljednjih pola godine uspijeva urednije podmirivati troškove poslovanja, što bi, nadaju se u državnoj administraciji, moglo povećati interes ulagača. U Jadroplovu na nastavak pozitivnog trenda i bolje cijene vozarina računaju i u 2017., godini u kojoj tvrtka obilježava 70. godišnjicu postojanja i koja će, očigledno, biti prijelomna za njezin daljnji opstanak.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Samo što se na tvoju žalost to neće desiti…po tom bi atpl davno trebala u stečaj…a baš je jedan investitor koji je zaradio više para nego svi vi koji piskarate ovdje uložio 40-ak miliona kuna u dionicu koja bi po vašem “mogla ” u stečaj i btw ima i udjele i u ovoj dionici koja po vama treba u stečaj isto kao što su mnogi govorili za korf da će u stećaj a dotični ju je kupovao po 1 kunu i sada ih vama pametnjakovićima prodaje po 40 i svi vi skačete od sreće jer ste kupili dobru dionicu.
Treba naučiti prepoznati potencijal a ne da ga drugi umesto tebe vidi pa da onda ulažete kada krdo počne..
Zna se kako to obično završi..
ovu polupropalu firmu treba pustiti da u miru otplovi u stečaj i gotova priča, nije vrijedna spašavanja po ne znam koji put!!!
Osim toga iznosite potpune neistine ovdje…a jedna od tih je da jdpl nema…IMA nekretninu na najvrijednijoj poziciji na jadranu tik uz Hotel marjan i to ne malu upravnu zgradicu nego zgradetinu….
Neznam dali vi znate što je NAV i kako se računa vrijednost brodara ili ste ovdje došli samo lupetati bezveze kao i na drugim dionicama što se i vidi iz slike nicka tko vam je uzor.
Pa vi veze nemate o brodskom marketu i kao sad tu nešto kao pišete da se meni narugate.
Pa ispadate ne smješni nego preprozirni i sami sebi skačete u usta iznoseći još neistine da jdpl ima 34 zaposlena a to ste pročitali na moje dionice.
Kakvi sve tipovi ulažu u dionice nije ni čudo da ostaju i bez štapa a ne bez gaća
Kriza na tržištu rasutih tereta koja traje od 2009. daje smjer poslovanju brodara, a tek onda sve ostalo. S jedne strane je dobro da se nisu razmahali u pogrešno vrijeme, a s druge činjenica da uvijek kasne za trendovima. Treba ih privatizirati. Ili dokapom ili prodajom. Prije toga ih treba postaviti na noge, dovesti omjere duga i kapitala u povoljnije odnose, dovesti profesionalan menadjment i krenuti s obnovom flote i mogućom diverzifikacijom u nove djelatnosti. Naravno ako to sve bude podržano zadovoljavajućom razinom vozarina.
Neki dan gledamo onu Katarinu. Štono bi rekli priprost posao, zapravo nude djelatnost turističke agencije (Jadroplov je to isto imao) i rentaju brodove. I na tome opasno zaradjuju za naše prilike. http://www.poslovni.hr/hrvatska/najmocnija-brodovlasnica-na-jadranu-slavi-25-godina-svog-poslovanja-324305
Uključite se u raspravu