Od čak petnaest ulagača koji su u prvom krugu privatizacije pokazali interes za Hotele Plat, što se tumačilo kao golem interes, na natječaj za kupnju nije pristigla ni jedna jedina ponuda, objavio je u utorak Državni ured za upravljanje državnom imovinom (DUUDI).
Nakon Hotela Maestral, to je već drugi natječaj koji je propao zbog, kako je već pisao Poslovni dnevnik, nemogućih uvjeta koje je pred ulagače postavila država. Sve je jasnije da će tako propasti i natječaj za Hotele Imperial Rab, čije su propozicije bile jednake kao za Maestral i Plat. U DUUDI-ju u jučerašnjoj objavi, baš kao i u slučaju Maestrala, jasno ističu da se za Plat očito nitko nije javio zbog propozicija natječaja te najavljuju novi natječaj s izmijenjenim uvjetima.Kako podsjećaju, pisma namjere za iskazivanje interesa za kupnju dionica Plata u ožujku je poslalo 15 investitora. Neslužbeno, među zainteresiranim ulagačima bili su Agrokorova Karisma, Lukšići, pričalo se da je tu i njemački FTI, ali i Dubrovačka biskupija.
Potencijalnim investitorima koji su dostavili pisma namjere u prvom krugu 31. srpnja poslani su pozivi za podnošenje obvezujuće ponude za kupnju dionica. U pozivu upućenom potencijalnim investitorima definirana je početna cijena od oko 100 milijuna kuna. Za trajanja poziva za podnošenje obvezujućih ponuda za kupnju dionica društva otkupljena je jedna ponudbena dokumentacija, ali nije uslijedila i ponuda. Kako smo ranije pisali, ključna je odredba natječaja da se sva ulaganja moraju obaviti iz vlastitih sredstava, što se tražilo i za Maestral i za Imperial Rab.
Ulagači se stoga pitaju zašto se dio ulaganja ne bi mogao pokriti kreditima, što je danas uobičajeno za tako velika ulaganja, i to uz postojanje Hrvatske banke za obnovu i razvitak (HBOR), koja prati upravo ulaganja u turizmu. "Pitanje je za koga su natječaji pisani, očito nisu ni za koga kad se nitko nije javio, unatoč interesu koji je ranije iskazan. Takve propozicije vrlo jasno su sastavljene s ciljem da se nitko ne javi, što je pak u suprotnosti s porukama koje nam pristižu s brojnih vodećih pozicija, sve do premijera. Najavljuju izmjene natječaja, u redu, ali ovakvim potezima čitava stvar gubi na ozbiljnosti", ističu naši sugovornici iz turističkog sektora.
Imperial Rab
Ništa ispod četiri zvjezdice
Osim propozicije da sva ulaganja moraju biti iz vlastitih sredstava, drugi kamen spoticanja, na kojem će vjerojatno pasti natječaj za Imperial Rab, zahtjev je prodavatelja da ulaganjem od minimalno 200 milijuna kuna sve kapacitete podigne na barem četiri zvjezdice. Rok za predaju obvezujućih ponuda za Imperial je početkom listopada, a naši izvori začudit će se ako se netko javi na natječaj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu