Nakon kupnje Mercatora prihodi Konzuma rasli 10%

Autor: Jolanda Rak Šajn/VL , 23. srpanj 2015. u 12:45
Predsjednik Uprave Konzuma Darko Knez, voditeljica SuperKonzuma u Puli Bruna Mileta i zaposlenici trgovine u čije je rebrendiranje i opremanje uloženo 11 mil. kuna

Na regionalnoj razini planirani su prihodi veći od šest milijardi eura uz tržišni udjel veći od 30 posto.

Godinu dana od integracije Mercatora, Konzum bilježi odlične poslovne rezultate u svim bivšim preuređenim prodavaonicama Mercatora.

Prije preuzimanja, prodavaonice su bilježile pad prodaje od 17% u odnosu na isto razdoblje godinu ranije, da bi se već prvi mjesec nakon prezimanja, u listopadu lanjske godine taj minus smanjio na 3,4%, dok lipanj ove godine donosi rast od 20,9%, a srpanj, prema procjenama, i više od 25%, kazao je jučer u Puli predsjednik Uprave Konzuma Darko Knez, što je zapravo prvi kontakt s javnosti nakon što je Agrokor preuzeo većinski udjel u slovenskom trgovačkom lancu. Računa se kako su prihodi Konzuma s integriranim Mercatorom u prvom polugodištu ove godine u Hrvatskoj rasli 10% u odnosu na isto razdoblje lanjske godine, iako je početak godine bio težak. No s novim konceptom prodavaonica i novim maloprodajnim standardima, s kojima promet u nekadašnjim prodavaonicama Mecatora raste i više od 100% – u Zadru i 137% – očekuje se da će taj rast slijediti i do kraja godine, dok su na regionalnoj razini planirani prihodi veći od 6 milijardi eura uz tržišni udjel veći od 30%.

 

99trgovina

Konzuma je dezinvestirao nakon preuzimanja Mercatora

Nakon preuzimanja prve Mercatorove trgovine 9. rujna 2014., Konzum je u iduća tri tjedna integrirao 73 Mercatorove prodavaonice u Hrvatskoj koje su imale 1,8 milijardi kuna prihoda i 1553 radnika, jedno skladište i dva veleprodajna centra. "U samoj integraciji fokus je bio na rebrendingu, usklađivanju informatičkih sustava, prebacivanju na centralni sustav nabave, kao i na procesima implementacije Konzumovog programa nagrađivanja vjernosti kupaca", rekao je Knez. Sukladno odluci AZTN-a morali su dezinvestirati 99 prodajnih mjesta koja su Konzumu donosila oko 925 mil. kuna prihoda. Od te brojke 68 su ih prepustili konkurentima, prodavaonicama tekstila, alata i slično, a 31 prodavaonica za koju nije bilo interesa je zatvorena, posljednja 11. srpnja.  

U Konzumu su se dosad uglavnom bavili rebrendingom izvan Zagreba. U 23 Mercatorove prodavaonice uloženo je više od 110 mil. kuna. Samo je u preuređenje pulskog Mercatora, koji je predstavljen jučer, investirano 11 milijuna kuna, nakon čega promet raste 30%. Fokus do kraja godine je pak u preuređenju dvaju najvećih Mercatorovih centara u Zagrebu – Getroa na Vrbanima koji se pretvara u logističko-distribucijski centar za online dostavu Konzuma koja stagnira i nisu zadovoljni jer nije centralizirana. U to ulažu 28 milijuna kuna, a još 20 u preuređenje i modernizaciju nekadašnjeg Mercatora na Vukovarskoj, koji je jedini i dalje u minusu, čak 14,7% u odnosu na razdoblje prije preuzimanja.

"Nakon integracije, slijedi približavanje lokalnoj zajednici", rekao je Knez, ističući kako su s tom strategijom već počeli u Istri. U prodavaonicama Konzuma prodaju se lokalni proizvodi dobavljača u krugu nekoliko kilometara od prodavaonice koji možda nemaju potencijala za cijelu Hrvatsku, ali su izuzetno traženi. "U Zadru se tako dnevno proda 15 janjaca na ražnju i teletina ispod peke, a s novim će konceptom uskoro prodavatii sushi", najavio je Knez.  Na upit kako je prošla integracija Mercatora u Sloveniji, Knez odgovara: "Da i tamo nismo bili uspješni svi bi vjerojatno znali".

S Kozmom su pak preuzeli 71 prodavaonicu, od kojih su nekoliko zatvorili. Smatraju kako taj drogerijski lanac može puno više od trenutačnih 260 do 270 milijuna prihoda. S obzirom da je drogerijsko tržište jako napredovalo u RH treba razvijati nove koncepte, kaže Knez, ističući kako su trenutačno fokusirani na bezbolno preuzimanje i integraciju s Konzumom, gdje će drugačije upravljanje cijenama i nabavom imati pozitivan efekat. Na upit kad će nastati najavljivana tvrtka Adria Retail, Knez kaže kako su prvo htjeli stabilizirati poslovanje i integrirati Mercator što je dalo rezultate te za sada za time nema potrebe. U ljetnoj sezoni Konzum ima otprilike 20% prometa. Jedan dobar mjesec izvan sezone donosi mu oko 900 milijuna prometa, a u sezoni, u srpnji i kolovozu, 1,25 milijardi kuna, rekao je Knez.

Komentari (7)
Pogledajte sve

kako još nije dopušteno komentirati članak o Lidlovim cijenama, moram ovdje napisati da je taj Knez obična lažovčina i Todorićev potrčko, jer to što izjavljuje nema nikakve veze s njihovim prevarama kupaca, koji ne obraćaju pažnju na njihove marketinške smicalice, nekada za isti proizvod, u istom centru na dva različita mjesta imaju različite cijene

vidi, zbilja ni ja [emo_smijeh][emo_palacg]

Ja više ne kupujem u Mercatoru od kada ga je preuzeo Knzum


Prihodi KONZUMA narasli su zbog popunjenja zaliha, svih centara
u kojima se nalazila maloprodaja Mercatora….

10 % povećanje prihoda u Konzumu – je recimo -osnovna zaliha robe…
proslijeđena iz distribucijskog centra KONZUM u maloprodajnu mrežu.

Promet KOnzuma – će se moći komparirati tek za godinu –dvije, u odnosu
na broj poslovnica prije kupnje Mercatora i poslije.


Nisam ekonomista ali kada procitam ovakve misli odmah vidim pred sobom lazljive managere Konzuma koji se hvale glupostima koje todorici stalno puse.
Jedni drugima tepaju a sve na stetu radnika i poslovanja…ali ne ide to tako dovijeka!
Strava!
Kako god, ne daj boze da se unisti taj konzum jer to je zadnji cavao u lijes hr drzave odmah.

New Report

Close