Godinu dana od integracije Mercatora, Konzum bilježi odlične poslovne rezultate u svim bivšim preuređenim prodavaonicama Mercatora.
Prije preuzimanja, prodavaonice su bilježile pad prodaje od 17% u odnosu na isto razdoblje godinu ranije, da bi se već prvi mjesec nakon prezimanja, u listopadu lanjske godine taj minus smanjio na 3,4%, dok lipanj ove godine donosi rast od 20,9%, a srpanj, prema procjenama, i više od 25%, kazao je jučer u Puli predsjednik Uprave Konzuma Darko Knez, što je zapravo prvi kontakt s javnosti nakon što je Agrokor preuzeo većinski udjel u slovenskom trgovačkom lancu. Računa se kako su prihodi Konzuma s integriranim Mercatorom u prvom polugodištu ove godine u Hrvatskoj rasli 10% u odnosu na isto razdoblje lanjske godine, iako je početak godine bio težak. No s novim konceptom prodavaonica i novim maloprodajnim standardima, s kojima promet u nekadašnjim prodavaonicama Mecatora raste i više od 100% – u Zadru i 137% – očekuje se da će taj rast slijediti i do kraja godine, dok su na regionalnoj razini planirani prihodi veći od 6 milijardi eura uz tržišni udjel veći od 30%.
99trgovina
Konzuma je dezinvestirao nakon preuzimanja Mercatora
Nakon preuzimanja prve Mercatorove trgovine 9. rujna 2014., Konzum je u iduća tri tjedna integrirao 73 Mercatorove prodavaonice u Hrvatskoj koje su imale 1,8 milijardi kuna prihoda i 1553 radnika, jedno skladište i dva veleprodajna centra. "U samoj integraciji fokus je bio na rebrendingu, usklađivanju informatičkih sustava, prebacivanju na centralni sustav nabave, kao i na procesima implementacije Konzumovog programa nagrađivanja vjernosti kupaca", rekao je Knez. Sukladno odluci AZTN-a morali su dezinvestirati 99 prodajnih mjesta koja su Konzumu donosila oko 925 mil. kuna prihoda. Od te brojke 68 su ih prepustili konkurentima, prodavaonicama tekstila, alata i slično, a 31 prodavaonica za koju nije bilo interesa je zatvorena, posljednja 11. srpnja.
U Konzumu su se dosad uglavnom bavili rebrendingom izvan Zagreba. U 23 Mercatorove prodavaonice uloženo je više od 110 mil. kuna. Samo je u preuređenje pulskog Mercatora, koji je predstavljen jučer, investirano 11 milijuna kuna, nakon čega promet raste 30%. Fokus do kraja godine je pak u preuređenju dvaju najvećih Mercatorovih centara u Zagrebu – Getroa na Vrbanima koji se pretvara u logističko-distribucijski centar za online dostavu Konzuma koja stagnira i nisu zadovoljni jer nije centralizirana. U to ulažu 28 milijuna kuna, a još 20 u preuređenje i modernizaciju nekadašnjeg Mercatora na Vukovarskoj, koji je jedini i dalje u minusu, čak 14,7% u odnosu na razdoblje prije preuzimanja.
"Nakon integracije, slijedi približavanje lokalnoj zajednici", rekao je Knez, ističući kako su s tom strategijom već počeli u Istri. U prodavaonicama Konzuma prodaju se lokalni proizvodi dobavljača u krugu nekoliko kilometara od prodavaonice koji možda nemaju potencijala za cijelu Hrvatsku, ali su izuzetno traženi. "U Zadru se tako dnevno proda 15 janjaca na ražnju i teletina ispod peke, a s novim će konceptom uskoro prodavatii sushi", najavio je Knez. Na upit kako je prošla integracija Mercatora u Sloveniji, Knez odgovara: "Da i tamo nismo bili uspješni svi bi vjerojatno znali".
S Kozmom su pak preuzeli 71 prodavaonicu, od kojih su nekoliko zatvorili. Smatraju kako taj drogerijski lanac može puno više od trenutačnih 260 do 270 milijuna prihoda. S obzirom da je drogerijsko tržište jako napredovalo u RH treba razvijati nove koncepte, kaže Knez, ističući kako su trenutačno fokusirani na bezbolno preuzimanje i integraciju s Konzumom, gdje će drugačije upravljanje cijenama i nabavom imati pozitivan efekat. Na upit kad će nastati najavljivana tvrtka Adria Retail, Knez kaže kako su prvo htjeli stabilizirati poslovanje i integrirati Mercator što je dalo rezultate te za sada za time nema potrebe. U ljetnoj sezoni Konzum ima otprilike 20% prometa. Jedan dobar mjesec izvan sezone donosi mu oko 900 milijuna prometa, a u sezoni, u srpnji i kolovozu, 1,25 milijardi kuna, rekao je Knez.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.kako još nije dopušteno komentirati članak o Lidlovim cijenama, moram ovdje napisati da je taj Knez obična lažovčina i Todorićev potrčko, jer to što izjavljuje nema nikakve veze s njihovim prevarama kupaca, koji ne obraćaju pažnju na njihove marketinške smicalice, nekada za isti proizvod, u istom centru na dva različita mjesta imaju različite cijene
vidi, zbilja ni ja [emo_smijeh][emo_palacg]
Ja više ne kupujem u Mercatoru od kada ga je preuzeo Knzum
Prihodi KONZUMA narasli su zbog popunjenja zaliha, svih centara
u kojima se nalazila maloprodaja Mercatora….
10 % povećanje prihoda u Konzumu – je recimo -osnovna zaliha robe…
proslijeđena iz distribucijskog centra KONZUM u maloprodajnu mrežu.
Promet KOnzuma – će se moći komparirati tek za godinu –dvije, u odnosu
na broj poslovnica prije kupnje Mercatora i poslije.
Nisam ekonomista ali kada procitam ovakve misli odmah vidim pred sobom lazljive managere Konzuma koji se hvale glupostima koje todorici stalno puse.
Jedni drugima tepaju a sve na stetu radnika i poslovanja…ali ne ide to tako dovijeka!
Strava!
Kako god, ne daj boze da se unisti taj konzum jer to je zadnji cavao u lijes hr drzave odmah.
Uključite se u raspravu