Dio posjetitelja INmusic festivala, oni koji nisu potrošili sav novac na svojim “cashless” festivalskim karticama koje je organizator izdavao u suradnji s OTP bankom, zakasnio je u banci ostvariti povrat nepotrošenog novca. Požalili su nam se da nisu bili informirani o ograničenom roku za povrat, što su nam demantirali u INmusic festivalu, pojasnivši da je INmusic svojim posjetiteljima izašao ususret u znatno većoj mjeri nego slični festivali u Europi. Nismo doduše uspjeli doznati ukupan iznos novca koji nije vraćen. Odgovor INmusica na naš upit prenosimo u cijelosti:
"INmusic festival ove je godine u suradnji s OTP bankom uveo veliku novinu koja je izrazito smanjila gužve na šankovima s hranom i pićem te povećala zadovoljstvo posjetitelja, a riječ je o bezgotovinskom i beskontaktnom plaćanju poznatijem kao cashless sustav, najnovijem tehničkom rješenju koje se koristi na najvećim svjetskim festivalima. Uspješnost spomenutog sustava vidljiva je u zanemarivom broju reklamacija koje smo primili i od kojih smo većinu riješili na zadovoljstvo posjetitelja.
Jedna od stvari po kojoj se INmusic festival razlikuje od ostalih festivala na kojima se koristi cashless sustav je poseban trud da se posjetiteljima izađe ususret povratom nepotrošenih sredstava s njihove festivalske kartice. Budući da festivalske kartice poput ove na koju se vaš upit odnosi nisu regulirane posebnim zakonom, prema komentaru Hrvatske Narodne Banke, postupa se sukladno poslovnim običajima i moralu. Govoreći samo o poslovnim običajima, za usporedbu bismo istaknuli mnoge druge festivale koji imaju identičan način plaćanja poput INmusic festivala, međutim, uopće ne nude povrat novca nakon festivala poput svjetski poznatog mađarskog Sziget festivala, britanskog Standon Calling festivala koji je prvi u Britaniji uveo cashless sustav ili u Splitu upravo održanog Ultra Europe festivala. Na tim festivalima je moguće dobiti novac isključivo za vrijeme festivala.
Novosadski Exit, kao i INmusic festival nudi mogućnost povrata nepotrošenog novca nakon festivala, međutim posjetitelji imaju dva dana manje za to i pritom su limitirani na maksimalno 1500 dinara. Kao što je vidljivo na stranicama Exita stoji sljedeće:„Nakon završetka festivala, sredstva će moći da se povrate u kampu i OTP banci. Povraćaj novca, vršiće se 7 dana nakon festivala i moguće je obaviti ga bez isečka. Zbog sprečavanja zloupotreba sistema i pranja novca, iznos za refundaciju biće ograničen na maksimalno 1500 dinara.“
Podsjećamo, INmusic festival ponudio je čak 11 kalendarskih dana za povrat novca i ni na koji način nije limitirao posjetitelje po pitanju visine sredstava. Iz navedenog je jasno da je INmusic festival više od ijednog drugog sličnog događaja izišao ususret svojim posjetiteljima. Također je u maksimalno brzom roku riješen mali broj reklamacija koje su se pojavile na festivalu i nakon njega.
Žao nam je što ste propustili izvršiti povrat sredstava u objavljenim rokovima. Ipak, istaknuli bismo da je u više navrata objavljeno do kada je rok za povrat sredstava s festivalske kartice. Web stranica INmusic festivala službeno je mjesto za sve obavijesti, pa tako i za one o bezgotovinskom i beskontaktnom plaćanju. Ovo je link na detaljna uputstva kako koristiti bezgotovinsko i beskontaktno plaćanje: http://www.inmusicfestival.com/info/bezgotovinska-kupovina.
Tekst je objavljen 14.5.2014., a informaciju su prenijeli i mnogi hrvatski mediji. Ukoliko pogledate naš Facebook onda ćete vidjeti da je 26. lipnja bila posljednja obavijest. Isto smo naglasili i dan ranije. Naša mobilna aplikacija je na samoj početnoj stranici imala sve informacije o bezgotovinskom i beskontaktnom plaćanju. U festivalskom programu koji je podijeljen svakom posjetitelju na ulasku na festival jasno je bio istaknut datum povrata sredstava s kartice.
Raspored nastupa izvođača objavljen je samo na službenoj web stranici i u službenoj programskoj knjižici, i nitko se nije požalio da nije bio informiran kada tko nastupa. Sama ta činjenica govori više nego dovoljno da su službena stranica i programska knjižica potpuno adekvatna sredstva informiranja festivalske publike. Festival doista ne može biti odgovoran zbog toga što netko ne čita objavljene informacije.
Novac s kartica za koji nije izvršen povrat knjigovodstvo vodi kao prihod na koji se plaća PDV. Sredstva za koja nije izvršen povrat bit će utrošena na dio troškova sanacije lokacije na kojoj se održavao festival. Ukoliko u obzir uzmete da je INmusic festival jedina veća manifestacija na spomenutim jarunskim otocima, jasno je da se sanacijom otoka ujedno i održava Otok mladosti i Otok Trešnjevku .
Nismo vam u mogućnosti davati informacije o stanju na našem računu niti o pojedinim stavkama na njemu. Objava financijskih detalja značila bi odavanje određenih informacija o poslovanju treće strane što nam nije dozvoljeno. Na kraju još jednom ponavljamo da nam je žao što je manji broj posjetitelja propustio na vrijeme izvršiti povrat novca s festivalske kartice, ali je zbog normalnog poslovanja bilo nužno odmrznuti sredstva predviđena za povrat. Kao što smo i istaknuli, mnogi drugi festivali ne omogućavaju povrat novaca nakon festivala", ističu u INmusic festivalu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu