Nakon EK i Vlada će odobriti plan za novi početak Đure Đakovića

Autor: Marija Brnić , 03. siječanj 2022. u 22:00
O tehničkoj provedbi predstavnik čeških ulagača Pavel Maroušek razgovarao je jučer u Banskim dvorima s vrhom vlasti/S. Strukić/PIXSELL

Uz premijera i ministre na sastanku s čelnim ljudima kompanije i brigadir Tretinjak.

Vlada će uskoro odobriti Program restrukturiranja Đure Đaković kojem je zeleno svjetlo dala i EK, a potom će uslijediti potpisivanje sporazuma o partnerstvu s D. D. Acquisitionom, tvrtkom čeških gospodarstvenika Jaroslava Strnada i Renea Matere.

O tehničkoj provedbi predstavnik čeških ulagača koji je član u Upravi grupe Đuro Đaković Pavel Maroušek razgovarao je jučer s premijerom Andrejem Plenkovićem, te ministrima financija, gospodarstva i obrane.

Odluke kojima će uslijediti kompleksan postupak promjena temeljnog kapitala u koje će država unijeti svoja potraživanja, a u konačnici Česi dokapitalizirati i preuzeti većinsko vlasništvo provodit će se u narednim mjesecima, budući da su potrebne tri skupštine, no partnerstvo se već u ovoj dodatno potvrđuje i kroz razgovore o budućim poslovima od važnosti i za državu i za grupaciju.

Iz Vlade jučer nisu o tome komunicirali, no, činjenica da su na sastanku sudjelovali i čelni ljudi ĐĐ Specijalnih vozila, predsjednik Uprave Danijel Marić i član Uprave Goran Matanić, potvrđuje da su u fokusu bili i planovi proizvodnje u segmentu vojnog programa.

Tim više što je u razgovorima sudjelovao i načelnik Sektora za naoružanje i opremu u MORH-u, brigadir Davor Tretinjak. On je, naime, bio Vladin ključni čovjek koji je odradio stručni dio postupka nabave borbene eskadrile Rafalea.

Bradley ili Lynx?
U ovom trenutku Vlada je u novom postupku nabave, oklopnjaka gusjeničara za kopnenu vojsku, što proizlazi iz preuzetih NATO-obveza. Već četvrtu godinu na stolu ima ponudu SAD-a o donaciji 80-ak oklopnjaka Bradleya M2 A2, a rok za odgovor prihvaća li donaciju istječe krajem mjeseca.

Tjednima, pak, traje i spor između Pantovčaka i Banskih dvora zbog slučaja Bradleya, jer se vrhovni zapovjednik, predsjednik Zoran Milanović, trudi izlobirati prihvaćanje američke donacije.

Vlada s druge strane očito dvoji da li krenuti u nabavku 35 godina starih oklopnjaka, pa organizirati njihovu skupu modernizaciju ili krenuti u nabavku novih vozila, a tu se najčešće spominje njemački Lynx.

Kakva god bila vladina odluka, Đuro Đaković ostaje bitan za HV, kao tvrtka za održavanje i modernizaciju tenkova ili oklopnih njegovih vozila. U ĐĐ Specijalnim vozilima provodi se remont tenkova M84, u njemu su licencno proizvedena većina oklopnih transportera na kotačima Patria po finskoj licenci.

Češki suvlasnici i budući glavni dioničari ĐĐ Grupe iskusni su u vojnoj proizvodnji i surađuju s najvećim svjetskim proizvođačima, uključujući i njemački Rheinmetall, koji je proizvođač Lynx-a, a odluči li se Vlada za Bradleye, nastavit će surađivati i s američkim Bae Systemsom.

Prva skupština u veljači
Što se postupka provođenja programa restrukturiranja Đure Đakovića tiče, očito je da će se prva skupština održati tek potkraj veljače, budući da će se sazvati nakon odluke o prihvaćanju na Vladi, a potrebno je poziv objaviti najmanje 30 dana prije održavanja.

Na prvoj skupštini predložit će se pojednostavljeno smanjenje kapitala radi pokrića gubitaka, kojim bi se nominalna vrijednost dionice prepolovila na 10 kuna, a potom slijedi spajanje 50 dionica u jednu. Potom država povećava kapital izdavanjem novih dionica ulaganjem prava u iznosu od 101 milijuna kuna, iza čega će nastupiti smanjenje kapitala spajanjem dvije dionice u jednu radi pokrića gubitaka.

Tada nastupa DD Acquisition i izdavanje novih dionica ulaganjem 227 milijuna kuna. To je njegova prva faza ulaganja od ukupno 480 milijuna kuna, dok će država opstanak Đure Đakovića pomoći potporom od 430 milijuna.

Komentirajte prvi

New Report

Close