Obnavlja se pruga Zadar-Knin, nakon što je propadala 10 godina. Vlakovi će ponovno voziti, željeznički kolodvor iz središta grada premješta se u luku Gaženica, a luku i centar povezivat će tramvaj i električni brodovi.
Više od 40 godina Kuzma je bio voditelj željezničkih kolodvora u Ravnim kotarima. Bila su to zlatna vremena pruge Zadar-Knin kojom sad već 10 godina nije prošao vlak. Najavljena ga obnova raduje, ali…
“Bojim se da tog prometa toliko neće biti jer nema Ine, nema Kepola, nema Polikema, nema Sojare, nema Eksport drveta, nema Luke, nema Tvornice duhana, nema Otočanke, nema Elke, nema Adrije, nema Borisa Kidriča, nema Jugoplastike, nema SAS-a”,naglašava za Radio Zadar Kuzma Lepur, umirovljeni voditelj Željezničkog kolodvora Benkovac.
Ali s obnovljenom željeznicom, stvaraju se preduvjeti za proizvodnju i oživljeno gospodarstvo.
“Ovaj projekt se financira iz zajma Europske investicijske banke, drugi dio će se financirati iz europskih sredstava, a u planu je i obnova kolodvora na ovoj dionici te na posljetku nabava modernih putničkih vlakova”, govori Josip Bilaver, državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture.
Sjecište – Luka Gaženica – Zadar će dobiti i tramvaj
Podignut će se nosivost pruge na 22 i pol tone, obnoviti 22 tunela. U sljedećoj fazi projekta, izmjestit će se pruga iz Bibinja i Sukošana. Sve vrste prometa sjecište će imati u luci Gaženica, gdje će biti i novi zadarski Željeznički kolodvor. Zadar će dobiti i tramvaj.
“Arhitekt Pero Marušić je napravio jedan prijedlog, jednu studiju kojom bi se lakotračnim prometom sama Gaženica povezala sa centrom grada kao jedan supstitut, nakon izmještanja kolodvora u samu Gaženicu”, naglašava Darko Kasap, pročelnik za prostorno uređenje i građenje Grada Zadra.
Cestovni promet bi, dodaje Kasap, rasteretili i novim linijama električnih brodova koji bi se zaustavljali u gradskim komunalnim lučicama. Obnovu željeznice građani su jedva dočekali.
“Imam dijete od pet godina koje već dugo ima želju putovati vlakom. Gledam kud bi je odvela, gdje je najbliže da bi mogli sjesti na vlak, to je, znači, Šibenik, Split, ovdje iz Zadra nema ništa”, govori Ana.
“Nažalost kada se ne radi ništa, to je onda žalosno, to je tragedija. Samo neka se radi, neka mladi dolaze, neka ljudi iz cijelog svijeta dolaze da uživaju u ovoj ljepoti”, naglašava Zoran.
Izbor izvođača radova za obnovu pruge je pri kraju te uskoro počinju radovi vrijedni više od 90 milijuna eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu