Nakon Badelovih sokova Česi preuzeli i Studenac

Autor: Božica Babić , 20. rujan 2016. u 22:01
Zvonimir Mršić, predsjednik Uprave Podravke i Jannis Samaras, generalni direktor Kofole

Kofola se obvezala 18 mjeseci ne dirati kolektivni ugovor te preseliti upravu i proizvodnju bivših Badelovih brendova u Lipik.

Podravka se riješila biznisa pića, prodala je Studenac Radenskoj iz Slovenije, odnosno njezinu vlasniku kompaniji Kofola ČeškoSlovensko iz Ostrave. Ugovor je potpisan u utorak u Zagrebu, no ni predsjednik Uprave Podravke Zvonimir Mršić ni Jannis Samaras, generalni direktor Kofole nisu bili pripravni otkriti cijenu  transakcije. Unatoč njihovu zavjetu šutnje, neslužbeni podatak ipak otkriva da je Kofola Studenac platila devet milijuna eura.

Prvi čovjek koprivničke kompanije ne skriva zadovoljstvo najnovijim poslovnim potezom. Studenac je dobio starteškog partnera iz branše, a Podravka se bez tereta neprofitabilnog biznisa pića sada može snažnije okrenuti daljnjoj globalnoj ekspanziji. "Upravi i nadzornom odboru ključni cilj je još jače internacionalno pozicioniranje naših perspektivnih brendova o čemu svjedoči i podatak da smo s 30-ak proizvoda nedavno ušli i na tržište Kine", iznio je Mršić ističući kako su, tražeći vlasnika za Studenac, veliku pozornost polagali i na socijalnu klauzulu. Osim cijene kod strateškog partnera ustrajavali su, naglasio je Mršić, i na zaštiti zaposlenika. Našli su ga u tvrtki Kofola, ona se ugovorom obvezala kako će nakon preuzimanja tijekom 18 mjeseci zaposlenicima jamčiti sva prava koja su imali po kolektivnom ugovoru Podravke.

Dobra vijest je i da će profitirati lokalna zajednica. Naime, Studenac će s novim vlasnikom u Lipiku gdje su izvori i punionica sada imati upravu i sjedište. Direktor Kofole Jannis Samaras podsjetio je na njihov poslovni koncept jačanja lokalnih brendova što su svojedobno ilustrirali prvo preuzimanjem Radenske, a potom i otkupom brendova voćnih napitaka od Badela 1862. "Česi i Slovaci vole Hrvatsku i ljetovanje na Jadranu, to je već dobar razlog za investiranje. Strateški smo usmjereni na Adria regiju i ocjenjujemo da Studenac ima potencijal postati važan brend i izvan RH", kazao je Samaras. Samaras za Studenac najavljuje ambiciozne planove, ulaganja u proizvodne kapacitete u Lipiku uz povećanje broja zaposlenih sa sadašnjih 115 za još 30-40 te preseljenje proizvodnje bivših Badelovih brendova Inke, Nare i Voćka iz Slovenije, ali i još nekih proizvodnji koje Kofola danas razvija u Češkoj, Slovačkoj i Poljskoj u šest proizvodnih pogona.

"Ova je akvizicija značajan korak u daljnjem rastu obitelji Kofola. Studenac ima sve što tražimo od brenda: bogatu povijest i kupce koji su emotivno vezani uz njega, no Studenac treba revitalizaciju, a to je ono u čemu smo mi najbolji", ističe Samaras. Kofola je u Adria regiji najprije otkrila Radensku, koju je preuzela u prosincu 2014. otkupivši 75,31% udjela od tadašnjeg vlasnika Pivovarne Laško za 51,8 milijuna eura. Potom je u veljači 2016. s Badelom 1862 potpisala ugovor težak 1,12 milijuna eura otkupivši brendove Inka, Nara i Voćko. Trećem povratku kumovao je Studenac s kojim, uloživši devet milijuna eura, češka kompanija dodatno pečatira odluku da se pozicionira kao jedan od najvećih europskih proizvođača vode i bezalkoholnih pića. Otpuštanjem iz portfelja biznisa pića Zvonimir Mršić samo je potvrdio da privodi kraju program koji je prezentirao nedugo nakon imenovanja za predsjednika Uprave.

U lipnju 2013. Mršić je najavio da prihod u iznosu 3,5 milijardi kuna u 2017. kani povećati na pet milijardi, a 14 mil. kn gubitka iz 2012. zamijeniti sa najmanje 100-njak milijuna kuna dobiti. Uz kadrovsko restrukturiranje, najavio je i veliku nedefiniranu akviziciju, dokapitalizaciju kompanije te čišćenje portfelja dezinvestiranjem biznisa pića, pekarstva i linije zamrznutih proizvoda.  Broj zaposlenih smanjen je za oko 1000, dokapitalizacija je odrađena uspješno, a dogodila se i akvizicija, projekt koji je iznjedrio najviše sumnji u realizaciju. Podravka je preuzela slovensko Žito s godišnjim prihodom od 900 milijuna kuna, zbog čega je izbrisana odluka o izlasku iz pekarstva. U međuvremenu je u portfelj uvrštena i Mirna iz Rovinja, revitalizirana je prerada rajčice u Umagu, paralelno s dokapitalizacijom proveden je i model radničkog dioničarstva, a prošli tjedan nakon 10 godina dioničarima je isplaćena dividenda.  

Konačno je prodan i biznis pića i sada bez balasta Studenca, koji je u prihodu Podravke za 2015. sudjelovao tek sa 70-ak mil. kn, tvrtka se može okrenuti novim izazovima. Sam Mršić ističe "iako su unatrag tri godine kroz dnevnu higijenu portfelja ukinuli više od 30% asortimana, lani su ostvarili 12% veći prihod utjecajem novih inovativnijih proizvoda." Ulaganja u brendove i nova tržišta, jačanje izvoza i anorganski rast kompanije ciljevi su za novo razdoblje Podravke. Navodno već fokusiraju potencijalnu akviziciju. Iako ne žele govoriti o toj temi, čini se da su reflektori okrenuti prema susjednoj BiH. Banjalučka Vitaminka i sarajevski Klas po svom asortimanu najbolje se uklapaju u portfelj Podravke.

 

 

Komentari (6)
Pogledajte sve

Sad navalimo na ….. Pipi!!!!

Samo u Hrvatskoj se ne zna živjeti od vode koja je skuplja od mlijeka.

Badel i Kalnička je posebna priča.
Nebi se štel mešati , ali samo bedaki prodaju vodu koja je negdje skuplja od nafte.

Ako neznate , na našem Jadranu u kafiću 0,25 dcl obične vode košta 10,00 kunica (litra 40kuna) a litra nafte je puno jeftinija .

“Česi i Slovaci vole Hrvatsku i ljetovanje na Jadranu, to je već dobar razlog za investiranje.”

Ma naravno, vidio sam kako neotvorene galone voze natrag koje su ponijeli na jadran sad valjda vise nece…

New Report

Close