Nakon 14 godina francuske dominacije, njemačka kompanija preuzela titulu najvećeg europskog zrakoplovnog prijevoznika

Autor: Poslovni.hr/Hina , 15. siječanj 2019. u 13:20
Foto: Getty Images

Globalno gledano American Airlines je i dalje vjerojatno najveći, a United Airlines je postao drugi svjetski zrakoplovni prijevoznik, probivši se ispred Delta Air Linesa.

Njemačka Lufthansa postala je prošle godine najveći europski zrakoplovni prijevoznik, svrgnuvši s vodeće pozicije nakon 14 godina Air France-KLM, dok je globalno American Airlines i dalje vjerojatno najveći, a United Airlines je postao drugi svjetski zrakoplovni prijevoznik, probivši se ispred Delta Air Linesa.

Nakon agresivne ekspanzije na američkom tržištu u 2018., zrakoplovni svijet dobio je novog drugog najvećeg zrakoplovnog prijevoznika – United Airlines, pišu agencije.

Ta kompanija početkom prošle godine odlučila je povećati tržišni udjel, temeljem 3-godišnjeg plana povećanja svog kapaciteta za 6 posto godišnje na svojim najprometnijim kontinentalnim zrakoplovnim središtima – u Chicagu, Houstonu i Denveru.

Lani je tako ostvarila 230,2 milijarde prihoda putničkih milja (RPM), pokazatelja za tu industriju koji množi broj prevezenih putnika s udaljenošću na kojoj su putovali.

Usporedbe radi, Delta je ostvarila 225,2 milijarde prihoda putničkih milja. Očekuje se da će American Airlines, koji će svoje podatke o prometu za cijelu 2018. objaviti 24. siječnja, zadržati poziciju najvećeg svjetskog prijevoznika.

U međuvremenu, njemačka Lufthansa je u Europi preuzela vodstvo od Air France-KLM-a, zauzevši poziciju najveće europske zrakoplovne kompanije koju je ta pariška kompanija držala još od spajanja francuskog i nizozemskog nacionalnog prijevoznika u 2004. godini.

Približivši se svom konkurentu u 2017., njemački zračni prijevoznik lani ga je pretekao nakon što je povećao svoj putnički promet za 9 posto, gotovo tri puta brže od svog konkurenta. Lufthansa je, naime, u 2018. godine ostvarila novi putnički rekord, prevezavši 142 milijuna putnika na 1,2 milijuna letova.

Lufthansa je izbila na vodeće mjesto u Europi zahvaljujući pretežito organskom rastu, potpomognutom i kupnjom manjih švicarskih, austrijskih i briselskih zrakoplovnih brendova te proširivanjem poslovanja svog jeftinijeg zrakoplovnog prijevoznika Eurowingsa za gotovo 25 posto.

Poslovanje Air France-KLM-a je, s druge strane, godinama pod pritiskom stalnih sukoba s radnicima zbog planova restrukturiranja i čestih promjena u upravi.

Lufthansa je u 2018. ostvarila 284,6 milijardi prihoda putničkih kilometara (RPK), što je za 0,2 posto više nego Air France-KLM.

Air France-KLM-u, s ostvarenih 283,8 milijardi prihoda putničkih kilometara, puše za vratom IAG, vlasnik British Airwaysa, čiji je putnički promet u 2018. porastao dvostruko brže nego u 2017. Ta kompanija je tako u 2018. ostvarila 270,7 milijardi RPK.

Komentirajte prvi

New Report

Close