Najviše se traže tri hotelske zvjezdice

Autor: Marija Crnjak , 12. travanj 2010. u 22:00

Sadašnji aranžmani nisu dovoljan mamac za većinu gostiju, kažu nam u agencijama, pa se navala očekuje u zadnji čas kada i cijene znatnije padaju

Iako u turističkoj branši vlada bojazan da će ovu sezonu biti teže napuniti nego prošlu, u agencijama ističu da aktualni podaci o rezervacijama za ljeto ulijevaju optimizam jer se bilježi rast s gotovo svih tržišta. Porast se u prosjeku kreće od pet do dvadesetak posto ovisno o tržištu, dok neki programi bilježe čak dvostruko veći zanimanje gostiju nego lani. Doduše, sve upućuje da turizam i s većim brojem gostiju neće ostvariti znatno veći prihod nego lani jer gosti i dalje u najvećoj mjeri traže povoljniji smještaj na razini tri zvjezdice. U splitskom Guliver travelu bez zadrške u 2010. godini očekuju bolje rezultate u odnosu na lani. “Prema trenutačnom stanju bukinga, gotovo na svim tržištima bilježimo rast u odnosu na prošlu godinu. Tako za njemačko tržište bilježimo porast od 5 posto, za englesko tržište porast od 20 posto, a za rusko i ukrajinsko tržište porast od 10 posto. Buking s francuskog tržišta je prema trenutačnim podacima na razini prošlogodišnjeg”, kažu u Guliveru.

Krstarenja po Jadranu
Zanimljivo je da Guliver bilježi stopostotno povećanje bukinga za sedmodnevna krstarenja jadranskom obalom, odnosno stanje bukinga za krstarenja krajem ožujka ove godine je bilo na razini bukinga iz lipnja 2009., pri čemu su najviše porasle rezervacije domaćih gostiju. Adriatica.net bilježi 11-postotni porast prodaje Jadrana, a u kompaniji ističu da je to rezultat ulaganja u promociju. “Ove godine predstavili smo katalog Jadran još krajem veljače, što je ujedno bio i prvi katalog odmora za sezonu 2010. na hrvatskom tržištu. U tjednima nakon izlaska te edicije tiskane su i dodatne mutacije kataloga na susjednim tržištima Slovenije, BiH i Srbije”, kaže Kristijan Gržetić iz Adriatice, koja na popisu ima 85 hotela sa “first minute” popustom od 10 do 15 posto za rezervacije do 30. travnja. U Kompasu Zagreb i Generalturistu primjećuju, međutim, da “first minute” ove godine, isto kao i lani neće biti opcija većine gostiju. Cijena koja je presudna igrat će ulogu mnogo više u “last minute” akcijama. “Uspoređujući stanje bukinga lani i sada, primjećujemo da buking jednostavno kasni. Također smo prošle sezone primijetili da su najprodavaniji objekti na Jadranu bili oni s tri zvjezdice, ponajprije zbog povoljnije cijene. Hoteli kategorije četiri zvjezdice, koji su zbog akcija imali cijene na razini tri, bili su vrlo dobro popunjeni jer se za isti novac mogla dobiti usluga više. Hotele s pet zvjezdica vrlo su slabo tražili domaći gosti pa je taj dio zakazao.

Interes za Zadar i Šibenik
Za sada bilježimo najveći interes i buking za objekte na području srednjeg Jadrana, i to za hotele u Solarisu, hotel Zora u Primoštenu, Pinija u Petrčanima pokraj Zadra, te hotele u Biogradu, u prvom redu zahvaljujući produžetku ‘first minute’ popusta“, kaže Dalibor Čanaglić iz Kompasa Zagreb. Čanaglić napominje da se trend ”zadnjeg časa“ pokazao i za Uskrs jer je agencija sedam dana prije Uskrsa imala 30 posto manje rezervacija u odnosu na prošlogodišnji Uskrs, što se u samo sedam dana pretvorilo u plus 15 posto. U mnogo slučajeva gostu u ”last minute“ aranžmanu nije primarna destinacija, već sam objekt koji će pružiti puno više za puno manje novca. I u Generalturistu smatraju da dobra prodaja za Uskrs budi optimizam i za sezonu. ”Bez obzira na odlične uvjete i popuste, i ove se godine vidi nevoljkost gostiju za ‘first minute’ ponudu. Vjerujemo da će se i hotelijeri, kao i lani nakon završetka ‘first minute’ akcija prilagoditi posebnim popustima i akcijama”, smatraju u Generalturistu.

Komentirajte prvi

New Report

Close