Europsko tržište automobila prvo polugodište ove godine zapisat će kao najizdašnije od 2008. godine, zadnje prije krize koja je automobilsku industriju bacila na koljena.
U prvih je šest mjeseci u Europi ukupno prodano 8,09 milijuna novih automobila, što je na polugodišnjoj razini rast od 9,1 posto, u odnosu na 7,42 milijuna automobila iz prvih šest mjeseci prošle godine. Iako lipanj – u odnosu na 15 posto rasta iz svibnja – sa 6,5-postotnim rastom prodaje ukazuje na usporavanje, razloga za optimizam itekako ima. Ukupan uzlazni trend čvrsto podupiru snažnija tržišta, novi proizvodi i zahtjevniji kupci koji su (opet) spremni dati konkretan novac za proizvod kakav žele.
Pokazuju to podaci analitičke tvrtke Jato Dynamics. Po postotku rasta, u lipnju je Hrvatska s 32 posto više prodanih automobila nego u lipnju 2015. skočila na drugo mjesto. Na ljestvici rasta u čitavom polugodištu također smo među prvih 10 zemalja, ali na sedmom mjestu, s 21 posto boljom prodajom novih automobila nego u istom razdoblju lani. Velika Britanija je, očekivano, nakon referendumske odluke o izlasku iz Europske unije zabilježila pad tržišta automobila.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu