Najveći dobitnici Schengena: ‘Dosad su čekanjem gubili 25 posto prometa’

Autor: Poslovni.hr , 02. siječanj 2023. u 09:47
Foto: Ivica Galovic/PIXSELL/Ilustracija

Kako ćemo se nositi s nadzorom najduže kopnene granice Schengena? Što našim izvoznicima, turizmu i prijevoznicima donosi ulazak u najveću svjetsku zonu bez graničnih kontrola?

U emisiji U mreži Prvog na HRT-u ovo su analizirali načelnik Uprave za granicu MUP-a Zoran Ničeno, ravnateljica Uprave za sustav turističkih zajednica, kategorizaciju i pravne poslove Ministarstva turizma i sporta Monika Udovičić, Darinko Bago iz Udruge hrvatskih izvoznika i predsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika Dragutin Kranjčec.

Ničeno je istaknuo da će ljudi tek s vremenom shvatiti koliko znači ulazak Hrvatske u šengenski prostor i koliko će sve to pridonijeti svim građanima koji žive uz granicu, svim prijevoznicima, gospodarstvu.

“Što se tiče gužvi na vanjskim granicama, bit će očekivano kao što je uvijek za vrijeme blagdana, rekao je i dodao da će kontrole i dalje postojati jer nam je Europska komisija dala povjerenje da zaštitom šengenskih granica čuvamo europsku sigurnost”, rekao je.

Naglasio je da već desetak godina Hrvatska imala mobilnu graničnu policiju koja radi dubinske kontrole.

“Imamo posebne timove za suzbijanje krijumčarenja. Ti su timovi izuzetno efikasni. Napravili smo koncept kompenzacijskih mjera koje nadomještaju graničnu kontrolu na unutarnjim granicama”, rekao je i dodao kako oni rade prema sustavu analize rizika.

Udovičić je istaknula kako će ulazak u šengenski prostor pridonijeti turizmu na našem području i s obzirom na podizanje sigurnosti, a to je vrlo važno za turizam. “Ulazimo u otvoreno područje od 420 milijuna ljudi. Hrvatska nije bila nikad bliže svojim emitivnim tržištima i putovanja će postati jednostavnija i brža”, kazala je.

Ostale naplatne kućice na autocestama

Što se tiče naplatnih kućica na autocestama, rekla je da je cilj i tu ubrzati protok vozila kako bi gužve bile što manje, a zadovoljstvo putnika veće.

Bago je istaknuo da svako gospodarstvo ovisi o investicijama. Te investicije, kako kaže, dolaze iz vlastite zemlje, ali i iz inozemstva.

“Poslovanje zemalja koje izvoze, a Hrvatska je izvoznik, zahtijeva kontinuiranu komunikaciju s poslovnim partnerima. Sada je to daleko lakše”, rekao je i dodao da je jedan od važnih segmenata Schengena vizni režim pa će ljudi iz Kanade i Amerike bez zapreka moći dolaziti, a neće imati problem dvostrukog poreza.

Naglasio je kako će investicije ojačati, a percepcija države s tim raste.

“Schengen je za Hrvatsku nešto što je iznimno korisno. Problem koji se treba još riješiti je problem migracija”, kazao je.

Kranjčec kaže da prijevoznici pozdravljaju ulazak Hrvatske u šengensku zonu.

“Godinama se stvaraju ogromne kolone na Bregani i Macelju. Sada će one nestati. To će za hrvatske prijevoznike donijeti dobro jer s čekanjima na granicama prijevoznici su gubili 25 posto prometa”, istaknuo je.

Komentirajte prvi

New Report

Close