Između 450 i 600 ljudi svakoga dana radi i završava posao na jedinstvenom turističkom i nekretninskom projektu na sjeverozapadu Istre – Petram Resorta & Residencesa.
Jedinstvenom, jer radi se o resortu i za stanovanje i za odmor, prvom takvog tipa u Hrvatskoj.
U taj su projekt MK Group, jedna od najvećih srpskih i regionalnih kompanija te Aleksandar Group, uložili 110 milijuna eura, a radovi bi trebali biti gotovi do kraja listopada. Veliko otvaranje ovog grandioznog resorta očekuje se oko Uskrsa sljedeće godine.
‘Najzanimljivija investicija’
Brojke projekta u Savudriji, najsjevernijoj točki hrvatskog dijela obale Jadrana, dovoljno govore o njegovoj impresivnosti i impozantnosti. Na gotovo devet hektara zemljišta izgrađeno je, ili je u završnoj fazi radova, 55 vila, tri stambene zgrade s osamnaest stanova, te aparthotel sa 179 apartmana.
Cijena? “Sitnica” – od četiri do šest tisuća eura po kvadratu. Investitori su i prije otvaranja zadovoljni zanimanjem kupaca. Andrija Vuković, direktor sektora za financije i rizike MK Groupe, kaže da je već 40 posto kapaciteta prodano. Najviše kupuju, dodaje, ljudi iz regije, odnosno Hrvatske, Srbije i Slovenije, a potom iz Austrije, Njemačke, Slovačke, Italije, Rusije….
![](https://www.poslovni.hr/wp-content/uploads/2022/09/6bazen.jpg)
Otvaranje je predviđeno oko Uskrsa, a između 450 i 600 radnika svakoga dana završava posao na Petram Resort & Residencesu/J. Ban/PD
“Ovo je najzanimljivija investicija MK Groupe u posljednjih pet godina”, ističe Andrija Vuković, direktor u kompaniji kojoj je prvi ulazak na hrvatsko tržište bio kupnja Kempinski hotela Adriatic, također u Savudriji, svega nekoliko minuta vožnje udaljenog od Petram Resorta & Residencesea.
Poslovati u najsjevernijem dijelu Istre, na dohvat Italije i Slovenije, kompaniji čiji je osnivač i predsjednik poznati poduzetnik Miodrag Kostić, i to u segmentu luksuznog turizma, očigledno je vrlo unosno. Iz svega rečenog jasno je da srpska kompanija u Savudriji vidi potencijal koji u Istri trenutačno ponajviše ubire Rovinj.
“I mikro i makro lokacija idealna je. Još kada se ukinu granice, ova će destinacija postati mnogo atraktivnija. Primjerice, Venecija je autom udaljena nešto više od dva i pol sata. Blizu je Trst, a tu su i Umag, Rovinj, Rijeka.
Istra je poznata kao izvrsna gastronomska destinacija. Tu su i tartufi”, navodi direktor u MK Groupi koja u svom vlasništvu ima petnaest luksuznih hotela u regiji – u Srbiji, Crnoj Gori, Sloveniji i Hrvatskoj.
Na lokaciji u Savudriji, osim luksuza, neće nedostajati niti sadržaja. Na krovu hotela gosti će moći uživati u 105 metara dugačkom bazenu, najvećem u Europi te drugom po veličini u svijetu, kao i spa i wellness sadržajima.
Osim u pogledu i prekrasnim istarskim zalascima sunca, i najzahtjevniji gurmani bit će zadovoljeni jer će za njih u lounge baru na krovu hotela jela pripremati Ana Roš, poznata slovenska kuharica koja je s restoranom Hiša Franko osvojila dvije Michelinove zvjezdice, a 2021. godine bila je jedina žena među deset najboljih chefova svijeta.
Mnoštvo sadržaja čeka i u “prizemlju”. Vrtni bazen, dječje igralište, talijanski i grill restoran te golf teren, treći u Hrvatskoj, a drugi u vlasništvu MK Group.
“Prvi kupci, zbog rasta cijena nekretnina, već uživaju benefite svog ulaganja”, kaže Vuković čija kompanija čeka nove kupce i ne brine hoće li ih biti jer analize pokazuju da je segment luksuznog turizma, u kakav MK Group isključivo ulaže, najotporniji na krize
. To im, doduše, dokazuje i golf i spa resort Kempinski u neposrednoj blizini koji osim hotelskog smještaja nudi i 22 luksuzne vile. Od svih njih, u vlasništvu su MK Groupe njih samo četiri. Ostale su već prodane. Hotel nudi, kao što će i Petram resort, uslugu upravljanja kupljenom nekretninom. Usto, vodi računa o svim uslugama potrebnima tijekom odmora.
![](https://www.poslovni.hr/wp-content/uploads/2022/09/6andrijazeljko.jpg)
Andrija Vuković; Željko Stašević
‘Ovo je bila livada’
“Kupci su ‘Bill Gatesi’ svojih industrija”, kaže Željko Stašević, glavni menadžer Kempinski Hotela Adriatic. Ističe i da od razvoja luksuzne destinacije koristi imaju svi. Od države, lokalne zajednice, do malih poduzetnika i obrtnika, a u konačnici i građana.
“Gosti koji odsjedaju u najluksuznijim vilama, a za koje će izdvojiti i oko četiri tisuće eura po noćenju, za vrijeme svog boravka potroše 150 do 200 tisuća eura. I uvijek se vraćaju jer im napokon nudimo sve što im treba”, navodi Željko Stašević.
Ta svakako zanimljiva investicija, jedna od većih u domaći turizam, nije bila jednostavna za realizaciju jer se odvijala u turbulentnim vremenima koronakrize, rasta cijena materijala, ali i njihovih nestašica.
Unatoč svemu, završena će biti u dvije godine, što je i u normalnim vremenima, za hrvatske standarde, priličan uspjeh. Doduše, zbog svega navedenog je i poskupjela, ali investitori su u startu strukturirali ugovore, pa povećanje nije značajno, objašnjava Maja Bučić, poznata arhitektica iz LAD 1 studija Lotus Grupe te voditeljica projekta.
“Na vrijeme smo naručili materijal i platili tako da u trenutku kada je došlo do poskupljenja, ono nije imalo veliki utjecaj na visinu ulaganja”, ističe Maja Bučić dodajući da se radi o konstruktivno vrlo zahtjevnom projektu za izvođenje.
“Ovo je bila livada na kojoj nije bilo ničega i morali smo izgraditi kompletnu komunalnu infrastrukturu. Također, cijeli je hotel na pilotima jer nije bilo stijena”, objašnjava.
![](https://www.poslovni.hr/wp-content/uploads/2022/09/6arhi.jpg)
Arhitektice Eva Cotman i Maja Bučić već dvije godine pomno nadzire kako se razvija projekt MK Grupe u Savudriji/J. Ban/PD
Konkurencije se, kaže Maja Bučić, ne boje. ”Ovaj sjeverozapadni dio, po meni je najinterensantniji dio Istre. Također, takav koncept dosad nije realiziran u Hrvatskoj i kao takav je jedinstven”, kaže arhitektica.
Njezina desna ruka na projektu, arhitektica Eva Cotman, dodaje da su, osim završnih radova, a koje dvije mlade kolegice već dvije godine pomno nadziru, u fazi zapošljavanja menadžmenta.
“Krenuli smo na vrijeme. Chefa imamo, bit će to Ana Roš. Ne očekujemo probleme u tom segmentu”, ističe Cotman i dodaje da je cijeli resort, koji će moći primiti tisuću gostiju, građen u skladu s najvišim ekološkim standardima.
“Projektiralo se tako da se ostvare najviši kriteriji energetske učinkovitosti. U skladu s tim birali smo materijal s kojim smo radili, količinu izolacije, dok za grijanje i hlađenje koristimo dizalice topline. U konačnici, resort ima A+ energetski certifikat”, objašnjava Cotman.
![](https://www.poslovni.hr/wp-content/uploads/2022/09/plazza_004.jpg)
Foto: Press
Obnovili Grand Kopaonik
Oko daljnjih nekretninskih planova u Hrvatskoj iz MK Groupe, koja je u prošloj godini ostvarila 30,8 milijardi dinara prihoda, odnosno gotovo dvije milijarde kuna, zasad ništa ne žele otkriti.
No, očigledno je da u segment luksuznih nekretnina ne planiraju prestati ulagati. Prošle su godine uložili 30 milijuna eura u rekonstrukciju hotela Grand Kopaonik, najznačajnije planinske turističke destinacije u Srbiji i regiji s turističkom tradicijom dugom 40 godina. Pri kraju je i nova investicija od 13 milijuna eura.
Ukupno je MK Group, od kada je prije 15 godina uz poljoprivredno-prehrambeni, energetski i bankarski sektor, ušla u turistički i nekretninski biznis, u isti uložila 500 milijuna eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu