Između 450 i 600 ljudi svakoga dana radi i završava posao na jedinstvenom turističkom i nekretninskom projektu na sjeverozapadu Istre – Petram Resorta & Residencesa.
Jedinstvenom, jer radi se o resortu i za stanovanje i za odmor, prvom takvog tipa u Hrvatskoj.
U taj su projekt MK Group, jedna od najvećih srpskih i regionalnih kompanija te Aleksandar Group, uložili 110 milijuna eura, a radovi bi trebali biti gotovi do kraja listopada. Veliko otvaranje ovog grandioznog resorta očekuje se oko Uskrsa sljedeće godine.
‘Najzanimljivija investicija’
Brojke projekta u Savudriji, najsjevernijoj točki hrvatskog dijela obale Jadrana, dovoljno govore o njegovoj impresivnosti i impozantnosti. Na gotovo devet hektara zemljišta izgrađeno je, ili je u završnoj fazi radova, 55 vila, tri stambene zgrade s osamnaest stanova, te aparthotel sa 179 apartmana.
Cijena? “Sitnica” – od četiri do šest tisuća eura po kvadratu. Investitori su i prije otvaranja zadovoljni zanimanjem kupaca. Andrija Vuković, direktor sektora za financije i rizike MK Groupe, kaže da je već 40 posto kapaciteta prodano. Najviše kupuju, dodaje, ljudi iz regije, odnosno Hrvatske, Srbije i Slovenije, a potom iz Austrije, Njemačke, Slovačke, Italije, Rusije….
“Ovo je najzanimljivija investicija MK Groupe u posljednjih pet godina”, ističe Andrija Vuković, direktor u kompaniji kojoj je prvi ulazak na hrvatsko tržište bio kupnja Kempinski hotela Adriatic, također u Savudriji, svega nekoliko minuta vožnje udaljenog od Petram Resorta & Residencesea.
Poslovati u najsjevernijem dijelu Istre, na dohvat Italije i Slovenije, kompaniji čiji je osnivač i predsjednik poznati poduzetnik Miodrag Kostić, i to u segmentu luksuznog turizma, očigledno je vrlo unosno. Iz svega rečenog jasno je da srpska kompanija u Savudriji vidi potencijal koji u Istri trenutačno ponajviše ubire Rovinj.
“I mikro i makro lokacija idealna je. Još kada se ukinu granice, ova će destinacija postati mnogo atraktivnija. Primjerice, Venecija je autom udaljena nešto više od dva i pol sata. Blizu je Trst, a tu su i Umag, Rovinj, Rijeka.
Istra je poznata kao izvrsna gastronomska destinacija. Tu su i tartufi”, navodi direktor u MK Groupi koja u svom vlasništvu ima petnaest luksuznih hotela u regiji – u Srbiji, Crnoj Gori, Sloveniji i Hrvatskoj.
Na lokaciji u Savudriji, osim luksuza, neće nedostajati niti sadržaja. Na krovu hotela gosti će moći uživati u 105 metara dugačkom bazenu, najvećem u Europi te drugom po veličini u svijetu, kao i spa i wellness sadržajima.
Osim u pogledu i prekrasnim istarskim zalascima sunca, i najzahtjevniji gurmani bit će zadovoljeni jer će za njih u lounge baru na krovu hotela jela pripremati Ana Roš, poznata slovenska kuharica koja je s restoranom Hiša Franko osvojila dvije Michelinove zvjezdice, a 2021. godine bila je jedina žena među deset najboljih chefova svijeta.
Mnoštvo sadržaja čeka i u “prizemlju”. Vrtni bazen, dječje igralište, talijanski i grill restoran te golf teren, treći u Hrvatskoj, a drugi u vlasništvu MK Group.
“Prvi kupci, zbog rasta cijena nekretnina, već uživaju benefite svog ulaganja”, kaže Vuković čija kompanija čeka nove kupce i ne brine hoće li ih biti jer analize pokazuju da je segment luksuznog turizma, u kakav MK Group isključivo ulaže, najotporniji na krize
. To im, doduše, dokazuje i golf i spa resort Kempinski u neposrednoj blizini koji osim hotelskog smještaja nudi i 22 luksuzne vile. Od svih njih, u vlasništvu su MK Groupe njih samo četiri. Ostale su već prodane. Hotel nudi, kao što će i Petram resort, uslugu upravljanja kupljenom nekretninom. Usto, vodi računa o svim uslugama potrebnima tijekom odmora.
‘Ovo je bila livada’
“Kupci su ‘Bill Gatesi’ svojih industrija”, kaže Željko Stašević, glavni menadžer Kempinski Hotela Adriatic. Ističe i da od razvoja luksuzne destinacije koristi imaju svi. Od države, lokalne zajednice, do malih poduzetnika i obrtnika, a u konačnici i građana.
“Gosti koji odsjedaju u najluksuznijim vilama, a za koje će izdvojiti i oko četiri tisuće eura po noćenju, za vrijeme svog boravka potroše 150 do 200 tisuća eura. I uvijek se vraćaju jer im napokon nudimo sve što im treba”, navodi Željko Stašević.
Ta svakako zanimljiva investicija, jedna od većih u domaći turizam, nije bila jednostavna za realizaciju jer se odvijala u turbulentnim vremenima koronakrize, rasta cijena materijala, ali i njihovih nestašica.
Unatoč svemu, završena će biti u dvije godine, što je i u normalnim vremenima, za hrvatske standarde, priličan uspjeh. Doduše, zbog svega navedenog je i poskupjela, ali investitori su u startu strukturirali ugovore, pa povećanje nije značajno, objašnjava Maja Bučić, poznata arhitektica iz LAD 1 studija Lotus Grupe te voditeljica projekta.
“Na vrijeme smo naručili materijal i platili tako da u trenutku kada je došlo do poskupljenja, ono nije imalo veliki utjecaj na visinu ulaganja”, ističe Maja Bučić dodajući da se radi o konstruktivno vrlo zahtjevnom projektu za izvođenje.
“Ovo je bila livada na kojoj nije bilo ničega i morali smo izgraditi kompletnu komunalnu infrastrukturu. Također, cijeli je hotel na pilotima jer nije bilo stijena”, objašnjava.
Konkurencije se, kaže Maja Bučić, ne boje. ”Ovaj sjeverozapadni dio, po meni je najinterensantniji dio Istre. Također, takav koncept dosad nije realiziran u Hrvatskoj i kao takav je jedinstven”, kaže arhitektica.
Njezina desna ruka na projektu, arhitektica Eva Cotman, dodaje da su, osim završnih radova, a koje dvije mlade kolegice već dvije godine pomno nadziru, u fazi zapošljavanja menadžmenta.
“Krenuli smo na vrijeme. Chefa imamo, bit će to Ana Roš. Ne očekujemo probleme u tom segmentu”, ističe Cotman i dodaje da je cijeli resort, koji će moći primiti tisuću gostiju, građen u skladu s najvišim ekološkim standardima.
“Projektiralo se tako da se ostvare najviši kriteriji energetske učinkovitosti. U skladu s tim birali smo materijal s kojim smo radili, količinu izolacije, dok za grijanje i hlađenje koristimo dizalice topline. U konačnici, resort ima A+ energetski certifikat”, objašnjava Cotman.
Obnovili Grand Kopaonik
Oko daljnjih nekretninskih planova u Hrvatskoj iz MK Groupe, koja je u prošloj godini ostvarila 30,8 milijardi dinara prihoda, odnosno gotovo dvije milijarde kuna, zasad ništa ne žele otkriti.
No, očigledno je da u segment luksuznih nekretnina ne planiraju prestati ulagati. Prošle su godine uložili 30 milijuna eura u rekonstrukciju hotela Grand Kopaonik, najznačajnije planinske turističke destinacije u Srbiji i regiji s turističkom tradicijom dugom 40 godina. Pri kraju je i nova investicija od 13 milijuna eura.
Ukupno je MK Group, od kada je prije 15 godina uz poljoprivredno-prehrambeni, energetski i bankarski sektor, ušla u turistički i nekretninski biznis, u isti uložila 500 milijuna eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu